Režie:
Viktor TaušScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Milan ChadimaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Didier Flamand, Oldřich Kaiser, Jiří Lábus, Julie Ferrier, Kati Outinen, Eva Jeníčková, Taťjana Medvecká, Ivana Uhlířová, Juraj Nvota, Zuzana Kronerová (více)Obsahy(1)
Na počátku kariéry vytvořili OSKAR, MAX a VIKTOR klaunskou skupinu Busters. Jejich klauniády představovaly ostrůvky svobody uprostřed nehybné bažiny rezignace v komunistickém režimu bývalého Československa. Pak se však mezi třemi klauny cosi vážného odehrálo. Jak se ukáže, národem milovaní klauni se mezi sebou nedokážou vystát. Nyní se Oskar vrací po třiceti letech z emigrace, aby v Praze uzavřel svoji uměleckou kariéru. Setkání s bývalými přáteli vede k nevyhnutelné vzájemné konfrontaci. Osud jim tak nabízí ještě jednu šanci, jak to naposledy pořádně roztočit. I po třiceti letech otázka zůstává stále stejná: Kdo se bude smát naposled? (Falcon)
(více)Videa (5)
Recenze (192)
Tak zoufale nevtipnou tragikomedii jsem už dlouho neviděl. Zasmál jsem se přesně…ano, ani jednou (a čemu taky? Synovi, který říká otci vole? Studentovi, co „komicky“ vypadává z auta? Či „roztomilosti“ holčičky s plnou pusou…nebo snad takovému setkání Maxe a Oskara na prknech? To bylo pro mě snad nikdy nekončícím utrpením). Jenže o moc slavnější to nebylo ani co se týče dramatické složky filmu, i když pár míst bylo dobrých, to nepopírám. A snaha o mezinárodní spolupráci je pěkná, ale…takový Flamand je v pohodě jen do té doby, než se mu zadíváte na rty a je vám trapně, jak mu do nich nadabovaná čeština „krásně“ nesedí, podobně je to s Outinen, která rozhodně ve své roli zaujme, jen nesmí otevřít ústa (jako by snad bylo nutné, aby její postava mluvila). Podtrženo, sečteno, za technickou, vizuální stránku + sem tam nějakou podařenější vážnou scénu či herecký výkon dávám ještě 2*. ()
Hodně bizarní ukázka neukočírovaných ambicí. Film, který co do kamery a práce s prostorem vypadá jako dynamická jízda, jakou bychom čekali od akčních krimi Johnnieho Toa, navíc ozvláštněná různými rádoby efektními přechody mezi záběry, kteeré zas můžou připomenout Speed Racera. Zároveň má ale extrémně statický (a velmi únavný) stařeckých příběh o třech zapšklých dědcích, kteří se skoro celý film vlastně jen vzájemně pomlouvají. Přehlídka kameramanských fajnovostí nejenže vyznívá jako samoúčelná exhibice, ale film navíc není moc zručně sestříhaný a celkově postrádá tempo. ()
Na Klauni jsem se na Cinemaxu docela dlouho chystal, ale buď jsem byl ožralej nebo jsem necítil tu správnou myšlenkovou náladu na tenhle film. Naštěstí se zadařilo, vše si sedlo a já uskutečnil před televizí na Klauni posed. Bylo velmi dobře že jsem si na Klauni počkal se správnou náladou, protože po jeho skončení jsem odcházel z filmového posedu nadšen. Klauni jsou citlivě vyprávěný příběh, který má v sobě velmi dobře narýsovanou čáru lidských osudů, kterou ve správných chvílích protne humor. Právě napasanování humoru do takto poměrně smutného příběhu, tady považuju za vysloveně mistrovskou práci, protože všechny ty vtipné slovíčka nebo scénky zapadají do celkové atmosféry filmu, která ve svý podstatě není příliš radostná. Olda Kaiser mně opět přesdvědčil, že by si zasloužil mnohem větší pozornost od režisérů a producentů než se mu dostává, protože jeho herecký talent by naplnil minimálně Mont Blanc a pokud jde o Petra Jarkovského, tak pochybuju, že se mu Klauni podaří někdy scénaristicky překonat. ()
Smutně nudné drama. 1) Film bez děje kolem mě těžkopádně prokulhal a ani 132 komentářů uživatelů ČSFD mi nepomohlo jasně definovat, proč to. Asi něco se scénářem, něco s režií. To jsem nebyl já, to byl Parkinson. 2) Marně přemýšlím, co dělal poměrně početný lucemburský a finský štáb. 3) Kaiserovi i Lábusovi role sedly, ale ze snímku mám pocity přinejmenším rozpačité. ()
Bohužel musím zcela souhlasit se zdejšíma komentářema. Ono námět byl rozhodně výborný, ale největší chybou filmu byl podle mě příběh. I přes celkem tři dějové linky mě to v konečném výsledku nevzalo. Stále jsem měl pocit, že mi ve filmu chybí něco podstatného. Další chybou byl podle mě žánr, o kterém mě tvůrci nepřesvědčili. Nevím jestli to měla být komedie, nebo drama. Byla to taková směsice všeho, což možná mohlo působit přeplácaným a zároveň tedy až nudným dojmem. Ale příjemní herci a určitě to bylo dobře m yšleno, ale pro příště bych to asi zjednodušil, nebo když už tedy, tak alespoň ještě více propracoval tak, aby to diváka bavilo (ono 120 minut je fakt hodně). 60%. Viděno v kině na 40. LFŠ. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (11)
- Proměny herců měl na starosti mistr oboru René Stejskal, pod jehož rukama stárl např. Martin Dejdar ve Zdivočelé zemi a jenž pracoval pro zahraniční štáby na projektech Wanted, Duna nebo Borgiovci. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
- Natáčelo se v České Republice, Finsku a Lucembursku. (Rugero)
- Pro autora námětu, Borise Hybnera, je film osobním rozloučením s kariérou. Podle jeho slov není film autobiografický, i když podobnou klaunskou trojici tvořil s Ctiborem Turbou a Bolkem Polívkou, jednotlivé postavy vymyslel spojením charakterů odpozorovaných od mnohých svých kolegů. (Zdroj: Wikipedia.cz)
Reklama