Režie:
Sam MendesKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Thomas NewmanHrají:
Daniel Craig, Christoph Waltz, Léa Seydoux, Ralph Fiennes, Monica Bellucci, Ben Whishaw, Naomie Harris, Dave Bautista, Andrew Scott, Rory Kinnear (více)VOD (3)
Obsahy(2)
James Bond dostane záhadný odkaz z minulosti, který ho přivede na stopu známé zločinecké organizace. Postupně rozplétá složitou pavučinu lží, aby nakonec odhalil děsivou pravdu o SPECTRE. (Forum Film CZ)
Videa (14)
Recenze (1 448)
Není to tak temný jako Skyfall. Vlastně je to objektivně o dost slabší, jak Skyfall. Na druhou stranu, James Bond je tady jak chodící robot. Sejme každýho, kdo se na něj křivě podívá. Nic ho nezastaví a tím doslova myslím, že NIKDO. Počítejte tedy s tím, že je to tedy ještě horší...než obvykle. A k tomu hlásí o sto šest. I když v tom nejsou emoce, tak je v tom ta devadesátková vostrost starýho akčního hrdiny, kterou jsem snad v žádné jiné Bondovce s Danielem ještě neviděl. Škoda jen neskutečně ucajdané titulní skladby, která je otravná jak půlnoční déšť. Stejně tak ani dominantní nepřítel Christoph Waltz nebyl tak strašidelnej. Jediné silné plus je Léa Seydoux, která mi sem prostě sedla. Možná i proto, že už o ní vím delší dobu a hezky se na ní kouká. Trošku jiná Bondovka, ale v rámci starých dobrých akčňáren splnila můj dlouhou dobu chtěný sen. ()
Tak nám to po čtvrté protřepali a místo elegantního nápoje naservírovali pěkný goulasch. Bond se bincá od rohu k rohu, máte z toho pocit, že si tvůrci jen plní povinnost dát poctu všem předchozím Bondovkám a potěšit akorát skalní fanoušky. Na diváky čekající další strhují nářez prostě tentokrát serou. Občas to i trikově působí jako tehdy s Connerym. A padouch Waltz je samozřejmě největším zklamáním. Strach z něj šel asi jako z babičinýho švestkovýho koláče. Prý největší padouch na světě. No, ha ha ha. To i ten Waltzův řádový nácek v Hanebných panchartech budil větší respekt. Směšné, opravdu. Dobře, je to jedna velká pocta a i já byl vlastně velmi potěšen, ale celkový dojem ze samostatného filmu není zrovna nejlepší. To už se mi víc líbilo Quantum of Poluce. ()
O Spectre som stratil záujem v momente, keď bol obsadený Christopher Waltz. Neviem, či poznám ešte nudnejšieho herca. A samotný film? Od začiatku je to prehliadka zbytočne vysokého rozpočtu. Jasné, bondovky sa nikdy nedržali pri zemi, to od nich nikto nielenže nečaká, ale ani nechce (hoci by bolo akiste zaujímavé pozrieť si experimentálnu čierno-biely underground bondovku, hahaha) . Ale toto bolo už príliš. Ako keby chceli adrenalínovo a vysokorozpočtovo natočiť aj kúpu hotdogu, čo je už až smiešne. Akcia žiadny zázrak (samozrejme béčko to nie je), avšak čo je ešte horšie: dobrý nie je ani scenár. Ten sa (značne ťažkopádne) snaží prepojiť Spectre s Casinom Royale, Quantum of Solace so Skyfallom a Skyfall so Spectre. Tvári sa, že udalosti z predchádzajúcich bondoviek boli súčasťou čohosi veľkolepého. No... lenže neboli. Proste vznikli v takom poradí, v akom vznikli. Bola to náhoda, nie dopredu plánovaný smer á la Avengers, ku ktorým smerovalo X filmov. Bondovky spolu nijako nesúviseli (až na detaily). A zrazu príde Spectre a tvrdí, že v skutočnosti súviseli. Len sme si to nevšimli. Aha. Super. Scenár stojí za vyžmýkanú, starú handru na umývanie podlahy (polovica postáv zbytočná, Q sa trepal až do Rakúska len aby Bonda poprosil, aby sa vrátil?). Viaceré postavy evidentne nerozmýšľajú (kebyže na konci napochodujem na miesto činu a policajtovi poviem „som Mallory, sekcia 00“, aj mne by uveril? Radoví policajti v UK poznajú meno Mallory?). Bonusom sú absurdné hlášky a kuriózne dialógy ("Ste drak, vznášajúci sa v hurikáne.“). Príšerne pozliepane pôsobí aj množstvo ďalších momentov. Napr. fenomenálne odstrelenie vrtuľníka. Letiaceho. Z člna. Pohybujúceho sa. V noci. Škoda, že Mendes po famóznom Skyfalle neodolal a nechal sa prehovoriť na návrat. Ak by sa nenechal, mohli sme si predstavovať, ako by to dopadlo, ak by natočil ešte jednu bondovku. Takto si to žiaľ predstavovať nemusíme. Čudne pôsobí aj Dave Bautista, s ktorým by som v ringu vydržal jednu sekundu, aj to len vďaka tomu, že by som mu do tváre hodil mačku, ale v samotnom filme vôbec nie je štylizovaný ako nezastaviteľný obor, ale skôr ako týpek v dobrej čapici, čo ma zaskočilo a nepochopil som to. ()
Vodkou a martini nasáklý papírový drak si zatančil v oku hurikánu, prolétl se ruinami i vznešenými nádvořími své bohaté minulosti, projevil nadhled ryze mooreovský a ačkoliv Aston Martin letěl do Tibery a Walther PPK do Temže, staromilským způsobem se vrátil ke své triviální podstatě. Když i reálný svět patří mocichtivým hlavonožcům a jejím chapadlům jako je pan Moriarty (vlastně C), není nic lepšího, než se upnout k iluzornímu světu, kde Bůh chránící své královny chodí zásadně ve smokingu.. Scházela mi Campbellem nastolená linie osudovosti (jediný „touching“ odchod byla Blofeldova číča a to ještě nevíme jistě) i Deakinsova ikonická vizualizace; stále stejně tančeným rakouským valčíkem naopak začínám být trochu přesycen. Zatímco sebevědomý Skyfall vyrostl až k nebi, Spectre se vrátil ke kořenům. Pořád se však dívám na jeden a tentýž strom, jehož každý další letokruh je přiblížením k věčnosti.. ()
Bond interesantně stárne, to ovšem neznamená, že by neměl tah na branku. Neboť akce nabité spádným dějem jsou explozivní podívanou. Žel nové neznamená vždy lepší. Vnějšně nadupané, černý humor nechybí, ale nemohu se vyhnout pocitu, že vnitřně už ne tak působivý. S ubíhajícími minutami se mi v hlavě začala honit myšlenka, že už mě to vlastně až tak moc nebaví. ()
Galerie (186)
Zajímavosti (58)
- Název úvodní písně je "Writing's On The Wall". V bondovce Zlaté oko (1995) pronese Bond (Pierce Brosnan) v rozhovoru s Q (Desmond Llewelyn) po demonstraci výbušného pera na figuríně větu: "The writing's on the wall?" (Snake.Charmer)
- Jedna ze scén, kdy se setkají M (Ralph Fiennes), Q (Ben Whishaw) a Moneypenny (Naomie Harris), se natáčela v nejstarší londýnské restauraci Rules, která byla otevřena v roce 1798. (GfLion)
- Úvodní mexická scéna sice na první pohled vypadá jako jeden nepřerušovaný záběr, ale není tomu tak. Kameraman Hoyte van Hoytema řekl, že natočit scénu v jednom kuse nebylo možné. Výsledného dojmu docílil spojením několika dlouhých záběrů pomocí stíraček použitých v ten pravý moment a s přispěním malého množství CGI. (Snake.Charmer)
Reklama