Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (859)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $100miliónovTržby USA $23,022,309Tržby Celosvetovo $103,039,258Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,000,238Tržby za predaj DVD v USA $3,691,741║ zaujímavý veľkohubý koncept ale lízli len povrchne, nedostane patrične diváka do kolien ako by si žiadalo, obsadenie dosť nevyužité /45%/ ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Her naruby. Film má perfekcionisticky vyrovnané tempo – bohužel to však znamená pravidelné střídání nudných a mírně nudných scén. Vůbec se nedaří napojit na žádnou z postav, a mozek tak při sledování vysílá spíše slabé impulsy. Chybí jakákoli výraznější scéna, zásadní myšlenka, šokující zvrat. Řada atraktivních témat je jen naznačena (kolektivní vědomí, kyberzločin, netělesná láska). Režiséra tak zrazuje scénář debutanta a filmu nepomůže ani pár charismatických herců (Bettany, Murphy) nebo sem tam působivý záběr na přírodu./// Triky jsou dosti věrohodné (nanotechnologie), ale v 21. století to už v kině nikoho nedojímá./// Skupina, jejíž členové nabíjeli minomet z barevného batůžku na zádech, v oblečení horším než můj army kostým a téměř s nulovým vybavením a organizovaností, měla být jako špička FBI zachraňující lidstvo? Už jsem jen čekala, kdy místo termovize vytáhnou dalekohled z Lidlu a igelitku z Alberta místo pláštěnky. *Spoiler* Po několika výstředních partech dostal Depp konečně civilní roli, geniálního vědce Willa, o kterém se však po dvou utahaných hodinách dozvíme, že je to vlastně jen obyčejný grýnpísák... [Kino] ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Následující komentář je zavirován SPOILERY. Nechtěl bych být v kůži těch, kdo vyrazí do kina na nový velkofilm s Johnnym Deppem, a pak se dočkají ukecaného low key sci-fi, v němž je jejich oblíbený herec víc slyšet než vidět (a podává podstatně méně přesvědčivý hlasový výkon než Scarlett Johansson v Her). Být hodně shovívavý, označím Transcendenci za mainstreamovou variaci na rané Cronenbergovy filmy, rovněž tematizující média coby extenze lidských smyslů. Film ale nemá jasno, z jaké pozice chce k prolínání virtuálních a reálných prostorů přistupovat, zda jej odmítá (protože mění lidi v roboty) nebo oslavuje (protože pomáhá k naplnění milostného vztahu). ___ Autor myšlenky všeobsáhlé umělé inteligence je během expozice představen jako vcelku sympatický vědátor, respektovaný kolegy, milovaný manželkou, obdivovaný laiky. V zásadě akceptovatelný protagonista. Jenomže když se jeho představy začnou naplňovat, přestává jednat „správně“ a také film ho – mj. za pomocí zlověstné hudby jako z noiru (jeden z důkazů zatvrzelé nehumornosti díla) – začíná ukazovat v méně příznivém světle. Měli bychom tedy začít stranit technofobní opozici? Tu však zastupují lidé, kteří jsou právem označeni za teroristy. Jediný spojovací článek mezi těmito dvěma krajními polohami, racionálně uvažující Paul Bettany, se ve druhé třetině filmu také, z málo jasných příčin, přidává k teroristům. Nejvíce prostoru dostává Rebecca Hall, která se ale nechává ovládat emocemi a po většinu času jen tupě plní příkazy svého manžela. Vlastní rozhodnutí začne činit až pod tlakem jiných postav. Nolanovi maskoti Freeman a Murphy se pak ve vyprávění objevují a mizí z něj víceméně náhodně a jejich ochota spolupracovat kdykoli s kýmkoli je přinejmenším zarážející. Divák respektující elementární mravní zákony v důsledku nemá, komu by věřil a přál úspěch, kým by se nechal vést příběhem (a tentýž divák si může v závěru filmu položit otázku, proč zůstali lidé, kteří na začátku zavraždí mnoho jiných lidí, nepotrestáni). ___ Možná lze učinit nositelem dramatu někoho/něco jiného než vícerozměrnou postavu s jasně definovanými cíli (taková v Transcendenci chybí), a film si s touhle alternativou pohrává (zájem o hrdiny je utlumen už tím, že díky prologu tušíme, jak to celé dopadne, kdo zemře a kdo přežije), funkční řešení ovšem Pfister nenabízí. ___ Dramatická podvýživenost koresponduje s despektem scénáře k logice a promyšlenější dějové výstavbě. Byť přijmeme svět, v němž existuje něco jako personifikovaný internet, množství dalších popření, která jsou od nás vyžadována, překračuje únosnou mez. Proč teroristé a FBI nechávají potenciálně hodně nebezpečný projekt dva roky nerušeně růst? Proč je k uvedení nového motivu (léčba) použito tak strašlivě samoúčelné situace (která se stane zničehonic jen pro to, aby mohl být příběh popostrčen dál)? Proč Caster ke své diseminaci potřebuje dešťovou vodu, když může použít internet, který již je rozšířený po celém světě? ___ Komu by to nestačilo, může si k amorálnosti, nelogičnosti a scenáristické vykonstruovanosti přidat žánrovou nesoudružnost (scifistická a melodramatická linie si dost překážejí), vizuální nenápaditost a tuctový soundtrack. Wally by se měl včas vrátit ke kameře. 40% () (méně) (více)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Předně upozorňuju, že tady si asi dost zaspoileruju. Šel jsem na Transcendence do kina a vůbec jsem nevěděl, co od něj mám čekat. Kritiky byly dost drsný. Jenže kdo kdy řekl, že já poslouchám kritiky, žejo. Do toho mně přijde, jako kdyby novináři pořádali nějaký hon na Johnny Deppa. Že prej jeho filmy už nejsou tak dobrý, že prej už jeho postavy nejsou tak zajímavý, a že prej je tenhle film šíleně překombinovanej...Já nevím, na co kritici koukají, ale podle mě odešli v prvních deseti minutách, protože kdyby viděli celý film, nikdy by tihle údajní fanoušci filmu nemohli takové kraviny tvrdit právě o Transcendence. Je teda pravda, že první půlhodina byla dost náročná, skoro jsem přemýšlel, že si v kině hodím dvaciáše, jenže jakmile se rozjela první debata o bohu, začalo to bejt docela zajímavý. Wally Pfister tady připravil naprosto perfektní filozofickou půdu krásně rozjetému thrilleru. Co kdyby někdo našel boha, co kdyby se ten bůh zhmotnil a měl podobu člověka a co kdyby se snažil vládnout? Snažil by se vládnout dobře a nebo špatně? Těžko říct, člověk by to stejně nepochopil. A jak sám film několikrát opakuje. Co člověk nepochopí, toho se bojí. A proto z toho v druhé půlce vzniká naprosto parádní sci-fi, čímž si mně režisér okamžitě získal. Závěr pak dopadl nejlépe jak mohl. Přemítal nad city, dobrem a zlem a mně se to hrozně líbilo. Líbila se mi hlavně ta scéna, kde se Johnny rozhoduje zdali své milované pomůže nebo ne. A záměrně nevysvětlím nic víc. To se prostě musí vidět a buď Vám ten závěr udělá vysloveně dobře...a nebo ne. A tím se podle mě odvíjí i celkové hodnocení tohoto filmu. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Takhle by to vypadalo, kdyby se Nolan zhulil, opil a natočil v takto veselé náladě filozofickou scifi se spoustou nezodpovězených otázek týkající se záchrany Země. Nepochopitelné, jako na takovýhle scénáristický paskvil mohlo kývnout tolik zvučných jmen a relativně solidních herců, protože horší práci scénáristy ve vysokorozpočťáku za poslední dobu nepamatuju. Nefunguje nic. Ani emoce, ani logika děje, chemie postav. Neskutečně špatně natočený propadák. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (20)

  • Film utržil v amerických kinech 23 miliony dolarů, celosvětově pak 103 mil. Při rozpočtu kolem 100 milionů to nebyl ideální výsledek. (NIRO)

Související novinky

Sherlock jako Deppův brácha

Sherlock jako Deppův brácha

27.05.2014

Johnny Depp se v posledních letech věnoval hlavně disneyovským blockbusterům, letos se ale všechno změní. Jeho sci-fi Transcendence už máme za sebou, v nejbližší době pak zkusí štěstí v mysteriózním… (více)

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

11.04.2014

Seriálová válka lidí a Cylonů začala už v Battlestar Galactice z roku 1978, její nejpamátnější okamžiky však přišly až po roce 2003. Stejnojmenná televizní minisérie totiž nastartovala temnou… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

19.06.2013

Co nového u pokračování (nejen) komiksových hitů? Nebudeme to zbytečně natahovat. Sin City: A Dame to Kill For mělo mít premiéru letos v říjnu. Rodriguez a Miller ale údajně pořád nedotočili a to je… (více)

Reklama

Reklama