Režie:
Tom HarperKamera:
George SteelHrají:
Phoebe Fox, Jeremy Irvine, Helen McCrory, Oaklee Pendergast, Adrian Rawlins, Ned Dennehy, Jude Wright, Amelia Pidgeon, Chris Cowlin, Richard Banks (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Skupina osmi školáků, evakuovaných za druhé světové války z Londýna, přijíždí v doprovodu ředitelky skoly Jean Hoggové a mladé učitelky Eve Parkinsové do téměř opuštěné odlehlé vísky Crythin Gifford. Jejich cílem je zchátralá rezidence Eel Marsh, která se nachází na ostrově, spojeném s pevninou pouze úzkým náspem zvaným Nine Lives Causeway a schůdným pouze za odlivu. Ve snaze ukrýt se tu před hrůzami války svou přítomností brzy znovu probudí k životu zlé síly, které tuto působivou osamělou budovu pronásledují po celá desetiletí. S tím, jak se po pozemcích na Eel Marsh znovu rozléhají dětské hlasy, se z temnoty vrací také pomstychtivý přízrak ženy v černém. (Falcon)
(více)Videa (16)
Recenze (239)
Napriek tomu, že som univerzum ženy v čiernom nepochopil ani v dvojke (vlastne sa samotná žena až na pár tieňov prakticky neobjaví!), vedel by som si predstaviť trojku. Nebola by to zázračná séria, ale dalo by sa na ňu pozerať a oceňoval by som na nej dôraz kladený na postavy a budovanie atmosféry (a to napriek tomu, že postavy sú priemerné a budovanie atmosféry ničia trápne „výbuchy zvuku“ v hrobovom tichu, čo by sa malo zakázať). Čo mi prekážalo? V podstate rovnaký „neviditeľný“ dojem, aký vo mne zanechal prvý diel. Nie je to zlé, ale nie je to ani extra dobré a rozhodne, rozhodne, rozhodne to nie je originálne. Trvá to síce len hodinu a pol, ale neviem, čo presne sa tam dialo. Občas pokusy o psychológiu, potom bu-bu-bu scéna, raz za čas pôsobivý vizuálny záber a do toho neznámi herci snažiaci sa prepožičať charakter postavám, ktoré ho nemajú alebo majú, ale dá sa charakterizovať dvoma vetami. Umiestnenie do vojnového obdobia filmu nič nedá, mimo postavičky vojaka a mestskému úvodu. Spomínate si, ako majstrovsky motív vojny a hororu skĺbil vo svojich hispánskych dielach Guillermo del Toro (Faunov labyrint, Princ bez kráľovstva)? Tu nič také. P.S. – Bizár! Menšiu rolu (doktora) si zahral Adrian Rawlins, na ktorom je pozoruhodné nie ani tak to, že hral už v televíznom origináli, ani to, že v remaku jeho postavu hral Daniel Radcliffe, ale to, že Rawlins hral (vo flashbackoch) otca Harryho Pottera v celej sérii. ()
Co jsem chtěl, to jsem dostal. První díl mě nadchl a i když má dvojka k těmto pocitům poměrně daleko, zklamán určitě nejsem. Děj jede jakoby přes kopírku. Doba se sice posunula, vyměnily se i oběti, ale lokace zůstala stejná a nezměnila se ani dáma v černém, která je stále tou pomstychtivou mrchou. Atmosféra na jedničku, lekačka se také nějaká našla a neokoukaní herci jsou sympatičtí. A to mi v tomto případě stačí. 80% ()
Ostošest jsem se dušoval, jak se pokusím zahodit předsudky kvůli prvnímu dílu, který jsem zhodnotil jen průměrně, a jak se nenechám ovlivnit doposavadním cirka dvoustovkovým hodnocením, které bylo úplně mimo naposled například u Annabelle. No, smůla. Kradou se Wanovi panenky, houpací židle, samohybný dveře jsou zde pak opravdovým šlágrem. Scénáristé klesli až tak hluboko, že si musí v duchařině pomáhat zabíjením děcek, což je hodně smutné, pokud v daném žánru takto zakrývají neschopnost řádně postrašit. Možná mi někdo namítne, že jsem s tím měl počítat, když se film vlastně jmenuje The Woman in Black: Mengele, ale na to jsem věru moc blbej. A tak není divu, že musím teď prskat, když při pohledu na ponožkou narvanou v plynové masce sebevraždící se děvčátko obdržím nával nostalgie při vzpomínce na včerejší pecku Girlhouse, kde k udušení došlo taky, ale to bylo robertkem v pozici deep throat, pojištěným strečkovým omotem xichtu. Vytáhnout tu fusekli z čerstvě vyzuté kanady, byl bych možná smířlivější. Jednička mě nechytla, tohle se nechytá. 40% ()
Atmosféra vysátá z jedničky a mladá učitelka Eve mi byla od začátku něčím nesympatická. Já prostě nemám ráda tyhle ženský, co pátraj po věcech, po kterých vlastně pátrat nemají. A tak s povděkem kvituji hlavně scénu se zavíráním očí, která mi přišla jako jedna z nejlepších, a naopak mi chyběly lepší lekačky a hlavně lekačky s bubákem, kterých tady bylo na můj vkus málo. ()
Parádně temný vizuál, slušné herecké výkony a skvělá atmosférická hudba tohle holt nezachrání. Už mě tenhle způsob točení hororů fakt sere... Tedy, "hororů". Abych si to ujasnil: tohle není horor, tohle je přehlídka lekaček toho nejlacinějšího kalibru. A to je prostě špatný: mám se přeci bát toho, co se na plátně děje, ne? Ne, místo toho tvůrci vyvolávají strach tím nejlacinějším způsobem: hlasitými zvuky a vyskakujicími bubáky. A to je pro hororový film ta nejhorší možná vizitka. Těchto "scare jumps" se lekne každý a ani není potřeba nějaký filmařský um. I dějově je to jenom nastavovaná kaše, i když ona ani jednička nebyla nijak zvlášť kvalitní horor. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (4)
- Tvůrčí tým se oproti prvnímu dílu nezměnil. (MikeCool)
- Filmaři se u druhého filmu rozhodli použít stejné kulisy vnitřních částí domu Eel Marsh House, ve kterých v roce 2011 natáčel režisér James Watkins a jednotlivé místnosti rozšířili. (ČSFD)
- Režisér Tom Harper měl požadavek, aby byla vesnice Crythin Gifford, která leží v Dorsetu, zcela opuštěná. Natáčelo set také v londýnské čtvrti King's Cross, na nádraží, v Old Royal Naval College, v Greenwichi a na dalších místech v Londýně a v Anglii. (ČSFD)
Reklama