Reklama

Reklama

Obsahy(1)

James Bond, agent 007, skončil aktivní službu a užívá si zasloužený odpočinek na Jamajce. Klid však nemá dlouhého trvání – objeví se totiž jeho starý přítel Felix Leiter ze CIA a požádá ho o pomoc. Mise na záchranu uneseného vědce se ukáže být zrádnější, než se na začátku zdálo. Bond se během vyšetřování dostane na stopu nevyzpytatelného zločince, který disponuje nebezpečnou a velmi ničivou novou technologií. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (1 107)

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Jedno je jasný, takovýchto filmových koncertů za rok moc nezažijeme. Pár hodin po premiéře se ve mně pořád ještě ozývají dozvuky, a tak vím, že je tady něco moc dobře. Dostatečně bondovsky cool, dostatečně napínavý, vizuálně velkolepý a překvapivě ještě plný emocí. Navíc to krásně splňuje to, co si žádá dnešní doba, aniž by to diváka otrávilo. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

S háčkovaným králíčkem za kšandami postroje na pistoli? Really? Craigův love-hate přístup k postavě nemohl být flagrantnější a já nevím, jestli se mám smát, nebo brečet. A protože dočasnému double 0 seven chybí jen blond vlasy k tomu, aby to byl Dennis Rodman, budu dělat obojí a při tom budu přemýšlet, jestli kýč a elegance mohou býti jedno a v kterých místech pentalogie ta ryzost a živočišnost začala vyprchávat. Neklesám však na mysli, Jamesi. Máme všechen čas světa.. Partial.Spoiler.: Ze všech možných konců by se placení alimentů z Jamajky nejméně zpronevěřilo značce a Casinem Royale nastolenému směru. Byli by tam staří známí Předstírání, Oběť, Bolest i Osamění. Takhle mám pocit, že jsme zase jen u lehce přiblblého akčního filmu s prvotřídním PR, což Bond ve skutečnosti je.. ()

Reklama

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Bond se rozloučil ve velkém stylu. Lidštější éra Daniela Craiga započatá Casinem zde byla dovedena do zdárného a řádně dojemného konce, formu nastavenou Samem Mendesem se Fukunagovi navíc povedlo ještě o level posunout, nádherné obrazy ale tentokrát režisér vyplnil i skvělou akcí a silnými emocemi, jež ve Spectre, ale vlastně i Skyfall tak trochu chyběly. Daň za tohle všechno pak byla bohužel vyplacena místy neúnosnou stopáži, slabším záporákem a kolísavým tempem, kvůli kterým se Není čas zemřít nejspíš nezapíše na úplný vrchol bondovek po bok Casina či Zlatého oka, příliš daleko k ním mít ale rozhodně nebude. 8/10 ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Pro bondovky jsou díky nápaditému grafickému provedení a volbě pěveckých interpretů/interpretek příznačné - mimo mnoho jiného, samozřejmě - titulkové sekvence. NO TIME TO DIE se během té své zhusta odkazuje k vybraným předchozím: od DR. NO (tečky, které se obecně vztahují k těm conneryovským) přes V TAJNÉ SLUŽBĚ JEJÍHO VELIČENSTVA (upomínání na předchozí včetně vyobrazení důležitých postav) až třeba k ZLATÉMU OKU (poničené sochy minulosti) či QUANTUM OF SOLACE (písek, ubíhající čas). Zároveň k těmto zní melodramatická píseň, která je nazpívaná ženou: Billie Elish. Pro poslední craigovskou bondovku je taktéž typické, že hutně odkazuje k těm předchozím, zatímco do bondovského universa přináší větší míru melodramatičnosti (a tudíž emocionální i fyzické zranitelnosti protagonisty), než bylo až na jednu lazenbyovku (zranitelnost po emocionální stránce) a dvojici daltonovek (zranitelnost spíše po fyzické stránce) zrovna zvykem.________ Osobně v odkazování a melodramatizování spatřuji největší pozitivum i negativum. Craigovský Bond je jak svůj (ve zmiňovaných šrámech na těle i na duši), tak je i jako všichni předchozí Bondové, přičemž i snímek je koncipován jako procházka různými podobami bondovek za víc než půlstoletí historie franšízy. Začne se velmi dobrou lazenbyovkou, kdy by James rád vedl soukromý život a nebyl 007, s conneryovskými aluzemi. Po titulkové sekvenci se pokračuje velmi dobrou daltonovkou, kdy je agent mimo službu a vše je to dost osobní, navázané na Felixe. Následuje bondovky rozrušující a něco nového opravdu vnášející melodramatická rovina bez akce, s důrazem na to ne/vyváženost osobního a profesního života a vztahování se k "rodině" i rodině u hlavní i vedlejších postav z předchozích částí. Melodramatická část, následující po prvních dvou aktech (lazenbyovských 25 minut, daltonovských 30-35 minut), zabírá se svými třemi a čtvrt hodinami zdaleka nejvíce, a tak je dílo co do tempa dost nevyrovnané. Vše se od druhé hodiny projekce dál završí zcela přiznaně - znovunabytím kódového označení conneryovsko-mooreovskou bondovkou s těmi nejomšelejšími proprietami (izolované sídlo, řečnící záporák s nějakou tělesnou vadou, vypořádání se se záporákovým pomocníkem s další tělesnou vadou, záchrana světa, důraz na hračičky). Nemám ale za to, že soubor čtyř velmi dobrých až výborných děl tvoří jedno skvělé. __________ Kupodivu je to na rozdíl od SPECTRE soudržné, a to jednak díky příčinnému rozvíjení brakových propriet ve vyprávění (například ruský vědec, vševidoucí oko), pozdějšímu zužitkování visících příčin (např. minulost mezi protagonistovou láskou a novým antagonistou, vlas) a jednotnému, bezpříznakovému stylu (pomine-li se to zimmerovské citování různých bondovských kompozic s obzvláštní slabostí pro tu lazenbyovku). Problém je, že alespoň u mě tohle odkazování se a pohrávání si s dějinami značky vede k určité distanci, která narušuje zamýšlený silný prožitek vyvěrající z akcentování melodramatické roviny a nekompromisnímu zacházení s vedlejšími i hlavními postavami. Uvědomování si, že tady se variuje jedna lazenbyovka, tam zase jedna daltonovka, umožňuje ocenit hru s historií značky, ale upozaďuje to prožitek z napojení na postavy, jejich vývoj a situaci, v níž se zrovna nachází. A také: z craigovských bondovek mi tahle přijde nejméně filmařsky pozoruhodná kvůli bezpříznakovosti stylu (ponechám-li stranou jednu falešnou jednozáběrovku a důraz na zvuk a soundscape pro vykreslení prostředí a orientaci v akci). Akce je i díky delším záběrům a preferováním celků až velkých celků, nejedná-li se o kontaktní souboje, přehledná a místy i nápaditá. Nenabízí ale z craigovek nic tak svým způsobem nasnímání fyzicky intenzivního jako "jednička", nepoužívá důmyslně intelektuální montáž a rychlým střihem nedává zakusit intenzitu dění jako "dvojka", není ani zábavná obměňováním bondovské akce jako "trojka" anebo "čtverka". V celkovém uchopení díla ani nenacházím žádný klíč anebo cokoliv pozoruhodného jako ve "trojce" (vztah starého a nového a motiv vyjití ze stínů, vyjádřený i příklonem k estetice noiru) anebo "čtverce" (práce s hloubkou ostrosti odvisle od míry vědomí postav a vůbec akcentování postupů strhávajících na sebe pozornost). Tohle jsou jedny z důvodů, proč mi tahle bondovka přijde z těch craigovských nejslabší, ale uznávám, že je na ní mnohé pozoruhodného. Nejenom těmi zlomovými věcmi, ale i třeba tou hrou s perspektivou - a celkově přerámováním perspektivy z mužské na ženskou - naznačenou už v netradičním úvodu soustředěném na Bond "Girls", nikoliv Bonda.__________ Nepopírám tak, že opakované projekce - do nichž se mi ale oproti předchozím Craigovým Bondům tolik nechce - mohou výsledný dojem i názor zlepšit. Zatím mě ale víc než snímek samotný "dojímá" kňourání těch, jimž se sáhlo na macho bílého heterosexuálního muže, jehož čas - jako zabijáka a ochránce monarchie a kolonizační mocnosti - nadešel. A taky mě z druhého spektra "baví", jak tohohle prorodinného agenta skoro nekriticky adorují voliči SPOLU a průtokové ohřívače toxické maskulinity, oceňující ne dvakrát šťastnou reprezentaci minorit (gayů a /černých/ žen). P. S. Po druhé projekci to jde nahoru, zvlášť pokud k tomu člověk přistupuje jako k "jubilejní" bondovce (25. v pořadí), která má být pastiší předchozích, aniž by přitom byla vyprázdněnou postmodernou, založenou výhradně na intertextualitě, ala DNES NEUMÍREJ. I ten nepůvodní styl, kdy se stříhá mezi velkými celky a detaily v narativně integrovaných atrakčních scénách, vychází z huntovského odkazu (střihač raných bondovek a režisér některých "pozdějších"). () (méně) (více)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Technicky je to všechno super, ale chybí tomu pár dost zásadních věcí, jako třeba srdce, myšlenka a pořádný padouch. Vážně, záporák Rami Maleka je naprosto nudný, tuctový a zaměnitelný a to vše do takové míry, že kdyby místo něj ve všech scénách byla stojací lampa s blikající žárovkou, měla by zdaleka víc charisma. O moc lepší to není ani s jeho vrchním poskokem, na kterém je zajímavé leda tak to, že má jednu bulvu vlastní, druhou umělou, ó jak zajímavé a interesantní. Děj je šíleně předvídatelný a hlavní zápletka je odhalitelná po úvodu filmu a jakkoliv je závěr emotivní a vlastně super, nedokáže smýt hříchy předchozích minut a hlavně ani adekvátně uzavřít linky předchozích filmů. Je to dobrej film, dobrej bond, ale ne dobrej konec a není tu ani jedna veverka. Přitom taková veverka agent ....ps:  úvodní titulky jsou asi ty nejnudnější co jsem kdy viděl a písnička je zajímavá asi jako dřive popsaný padouch.  ()

Galerie (175)

Zajímavosti (61)

  • Pečlivý přechod mezi tradicí a inovací je neustálou výzvou při natáčení bondovek, a své o tom ví zejména jejich kostyméři. „Cítíme zodpovědnost vůči odkazu a vizualitě původních filmů,“ komentuje svou práci kostýmová výtvarnice Suttirat Anne Larlarb. „Filmy jsou vždy odrazem obrazového vnímání své doby. Jako divák máte určité očekávání v souladu s momentálně rozšířeným stylem. Dostát mu je velká výzva.“ K Bondovi samozřejmě neodmyslitelně patří černý smoking. Zatímco Sean Connery a Roger Moore nosili obleky na míru od svých soukromých krejčích a italský Brioni oblékal Bonda s tváří Pierce Brosnana, od Casina Royale má Craigův šmrnc na starost Tom Ford. Nejde přitom jen o styl a kvalitu, nýbrž i kvantitu. Kromě Craiga v různých fázích a intenzitě akce a ušití verzí určených pro post-produkční úpravy speciálními efekty je potřeba hodit do gala i kaskadérský či řidičský záskok hlavní hvězdy. Naštěstí má Tom Ford s tvorbou desítek jedinečných obleků určených k okamžitému zničení značné zkušenosti. (MatyM)
  • Když si tvůrci uvědomili, že úvodní sekvence v italské Mateře postrádá šťavnaté kaskadérské vyvrcholení, zavolali koordinátorovi Lee Morrisonovi a vymysleli společně dvacetimetrový motorkářský skok na náměstí Piazza del Duomo. „Mířili jsme vysoko,“ uculuje se Daniel Craig. „Ostatně k tomu máme nejlepší tým na světě. Míra jejich kreativity je nevídaná.“ Zapotřebí byl jen čtyřnásobný mistr světa v enduru Paul Edmondson, 40 let zkušeností v sedle, motokrosová motorka o objemu 450 cm³, osmimetrová rampa projetá v rychlosti 100 km/hod… a tanker Coca Coly. „Colu používám na kluzké povrchy odnepaměti,“ vysvětluje netradiční zlepšovák, zajišťující správnou trakci kol, Morrison. „Utratili jsme asi 60 000 euro, abychom s ní pocákali Matero. A když se po natáčení smyla, město se blýskalo, jak nikdy.“ (MatyM)
  • Začátkem června 2019 ohrozil natáčení pětadvacátého Bonda výbuch. Zdánlivě kontrolovaná exploze lehce zranila jednoho člena štábu a poškodila natáčecí prostory v Pinewood Studios. Zprávu přinesl oficiální twitterový účet Jamese Bonda. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)

Související novinky

Aaron Taylor-Johnson je údajně krůček od Bonda

Aaron Taylor-Johnson je údajně krůček od Bonda

19.03.2024

Hollywoodem občas kolují fámy, které nejsou nikým potvrzené, ale mluví o nich tolik lidí, že se považují takřka za pravdu. Nejinak je tomu při šíření skazek o tom, kdo by si měl zahrát příštího… (více)

Seriálové rebooty na cestě

Seriálové rebooty na cestě

16.04.2023

Milovali jste v dětství Pobřežní hlídku, Hvězdnou bránu, RoboCopa nebo snad Pravou blondýnku? Pak vás možná bude zajímat, že se všechny tyto značky a pár dalších dočkají v budoucnu seriálových… (více)

Matt Reeves natočí minisérii o Busteru Keatonovi

Matt Reeves natočí minisérii o Busteru Keatonovi

21.01.2023

Zatímco pokračuje v práci na sequelu k jeho komiksovému Batmanovi, rozhlíží se mezitím režisér Matt Reeves (Válka o planetu opic) i po dalších zajímavých projektech. A jeden takový mu nyní právě… (více)

Blade našel nového režiséra

Blade našel nového režiséra

22.11.2022

Po pečlivém zvažování a hledání vhodných kandidátů na režii nového Bladea nakonec šéf studia Marvel Kevin Feige přece jen našel. Po odchodu Bassama Tariqa (Mogul Mauglí) a odkladu produkce tak práci… (více)

Reklama

Reklama