Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (677)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Kostka se mi nehodnotní snadno. Viděl jsem ji už před x lety se spolužačkami ve škole, když se v předsváteční den místo klasického vyučování promítaly filmy a ač jsem si z ní dost pamatoval, neměl jsem jasno, nakolik se mi líbila. V nejedné scéně mě silně vtáhla napětím (prolézání místnosti se smrtelným nebezpečím pro každý vydaný zvuk je vážně atmosférický majstrštyk), zatímco jindy jsem bojoval s pachutí a touhou po co nejrychlejším konci nekonečně bludného kruhu s místy otravnými postavami... a po letech to s rozpolceností mých dojmů nemám o moc lepší. Snad jen více dokážu ocenit zdařilé filmařské aspekty, věřím propracovanosti světa kostky včetně její pohybů a číselných kominací (chápej jako nesmírný klad oproti mnoha rychle zpackaným levným „horrorům“ současnosti!), přestože nejsem matematik ani fyzik. Plně vnímám i závěrečnou myšlenku, působivě podanou se slušným tragickým paradoxem, což můj dojem pozvedá. Viděl jsem více starších filmů, které taktéž rozehrály existenciální situaci skupiny postav hledající řešení v uzavřeném prostoru, z něhož nebylo možné nebo snadné uniknout, a přestože nešlo přímo o horrory, mnohé na mě zapůsobily víc. Kostka mě upoutala některými prvky, silným napětím vybraných scén i dobrodružným „survival“ schématem à la Dobrodružství Poseidonu s postupně znižujícím se počtem přeživších postav putujících nebezpečnými prostory. Můj pocit, že 85 minut je pro toto ryze minimalistické zpracování námětu již přepálených a nasazenou laťku si napětí neudrží po celou dobu, mě však neopustil ve více scénách. Proto dávám zatím jen silné 3*: [70%]  ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Ze začátku velmi sympatické a nápadité, postupem času ale stále více nesmyslné a přehnané. Postavy až příliš často sklouznou k vzájemnému pseudoanalyzování na pozadí právě prožitého děsivého zážitku, což přestane už napodruhé působit jakkoli věrohodně a zásadní povahové zvraty se dějí téměř z minuty na minutu. Přesto jsem si liboval v nevědomosti prakticky všech charakterů, která je zároveň i nevědomostí diváka. Nenadálé překvapení, které může skrývat jakákoli místnost, je zde dovedeno do absolutního vrcholu, který je trochu zkažen stále více se komplikujícími matematickými hrátkami. ()

Reklama

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Zajímavý sci-fi thriller (určitě ne horor), po jehož skončení se vám možná malinko zatočí hlava a nějakou tu dobu ho budete muset vstřebávat. Což je vlastně dobře... Škoda, že já byl na matiku vždycky blbej, takže kdybych sebou neměl taky nějakého matematického Einsteina, byl bych asi hodně brzo v pr... :) ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Trestuhodně promarněný potenciál. Přitom začátek byl vážně skvělý a hodně mě namlsal- a nemyslím tím jen první scénu a efektní rozčtvrcení lidského těla, ale celkově seznámení se s konceptem záhadné kostky, s uvězněnými hrdiny a se zoufalou situací, v níž se octli. Ale následně tomu režisér nechal až moc volný průběh, nechal postavy moc povídat a nějak zapomněl na povinnosti, které s sebou myšlenka smrtící krychle přináší. Já oceňuji snahu o nějakou psychologii a načrtnutí vztahů mezi oběťmi, ale: za prvé to tenhle typ příběhu jen brzdí, za druhé každý alespoň trochu vnímavý divák ihned rozpozná, kdo je ten hodný a spolehlivý a kdo je naopak zlý a prohnaný. Stísněná atmosféra byla sice stále dost cítit a scéna z tiché místnosti se mi vryla do paměti na hodně dlouhou dobu, ale nakonec jsem se nudil asi trochu více, než by bylo zdrávo, a očekávaný konec byl zase natočen tak, aby otevřel dveře pro pokračování, místo aby něco vysvětlil. Kostka je rozhodně zajímavý horor, který je na dlouhý zimní večer správnou volbou, ale třeba první Saw je svým zpracováním o několik kroků vepředu. 65% ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Na to, že je to film o kostce plný místností s pastma, jich tam bylo překvapivě málo a děj se točí spíš kolem toho, jak se postavy snaží přijít na způsob útěku. Nevím, jestli bylo nutný, aby jedna postava byla tak zoufale nesympatickej vykulenej pablb, kterej mě strašně, ale strašně vadil, o to víc, když se ke konci zcvoknul - jen se na něj dívat způsobovalo bolest a dost tak snižovalo dojem z filmu. Nedá se tomu ale upřít hodně originální myšlenka, i klaustrofobní to je, po druhým zhlédnutí ale musím hvězdu ubrat. Hlavně ve druhý půlce už děj totiž není ani tak zábavnej, ani tak morbidní, a už vůbec ne tak objevnej, jak by se snad mohlo zdát. I tak ale slušnej horor. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Režisér Vincenzo Natali natočil krátké pokračování, ve kterém bylo vidět vnější prostředí krychle. Pak ale slavnostně přísahal, že jeho obsah nikdy neprozradí a nakonec film zničil. (Piggsy)
  • Všechny postavy jsou pojmenovány po věznicích: Quentin (Maurice Dean Wint) - San Quentin, Kalifornie. Holloway (Nicky Guadagni) - Anglie. Kazan (Andrew Miller) - Rusko. Rennes (Wayne Robson) - Francie. Alderson (Julian Richings) - Západní Virginie, USA. Leaven a Worth (Nicole de Boer a David Hewlett) - Leavenworth, Kansas, USA. Jejich jména navíc představují samotnou povahu věznic - například Kazan (mentálně postižený) je v Rusku rozvrácená věznice. Rennes ("učitel") se stalo vzorem pro mnoho dnešních věznic. Quentin (detektiv) je znám svou brutalitou. Holloway je ženská věznice. Alderson je vězení, v němž je samotka běžným typem trestu. Leavenworth se řídí pevně danými pravidly (Leavenina matematika), a nová věznice je společně vlastněna a stavěna (Worth, zaměstnán jako architekt). (Piggsy)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama