Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Evergreen, který nikdy neomrzí! Tomáš Holý jako nadmíru čilý a podnikavý Vašek ve slavné a cenami ověnčené komedii o hledání tatínka. Nadmíru podnikavý školák Vašek žije sám s maminkou. Ta se ale po večerech víc než jemu věnuje své profesi – baletu. „Všichni kluci mají tátu, jenom já nemám ani psa!" stěžuje si Vašek. A sám se snaží sehnat mamince nějakého nového manžela a sobě náhradního tatínka. Na zimní rekreaci „narazí" na sympatického Luboše. Když se maminka nečekaně musí vrátit do Prahy na záskok do divadla a jeho dostane na starost právě náčelník Horské služby – vezme situaci do vlastních rukou! To ale Vašek ještě netuší, že se horolezec Luboš s jeho maminkou už dávno zná. Když Luboš vidí, že se na Vaška může ve všem spolehnout, začne si na prstech cosi přepočítávat... Mimořádně úspěšná rodinná komedie Marie Poledňákové stojí i poněkolikáté za zhlédnutí nejen díky zajímavé zápletce, vtipným situacím a dialogům, ale i pro skvělé herecké výkony Jany Preissové, Františka Němce. A především neodolatelného Tomáše Holého. (Česká televize)

(více)

Recenze (442)

lykan9 

všechny recenze uživatele

Velice pěkný rozjezd dvoudílné české legendy, ve které hraje nejlepší dětská herecká hvězda (nebojím se napsat) světa. Jak Jak vytrhnou velrybě stoličku, tak i Jak dostat tatínka do polepšovny dokážu odcitovat nazpaměť, a to už o něčem svědčí. Jak vytrhnout velrybě stoličky by si i zasloužilo ohodnocení pěti hvězdami, ale v porovnání s druhým dílem o několik kroků zaostává, proto dávám nejvyšší stupeň čtvrté hvězdy :-). ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

V případě volného cyklu polokomediálních, polocharakterních televizních inscenací Marie Poledňákové se podařilo a daří pojednat podstatné téma: odvrácenou tvář feminismu a nesnáze ženy, která našla odvahu sloučit své profesní představy i mateřské závazky do jednoho uceleného, vždy napjatě žitého života ženy socialistické práce bez odlehčující možnosti přídatných služeb. Zní to skoro frázovitě a hrozně ekonomicky a jakoby mimo komediální rámec díla; je to ovšem zavádějící pocit. Napětí, které se z těchto vzájemně se podpírajících i rušících klíčových poloh vytváří, se stává nosnou základnou pro celý gejzír polovážných, polokomických scén, jež dávají dítěti netušené možnosti. V Tomáši Holém a jeho výbojném chlapeckém mužství byl tento výchozí rámec dokonán. Zběsilost, s níž toto zdánlivě bezbranné děcko usiluje o emancipaci nejen vlastní, ale v rodícím se patriarchální dikci svého nitra i své milované mámy, odzbrojuje; okamžiky hlubokých bezděčných mouder se střídají s uličnickými příhodami nezvladatelného syna a je těžko odlišit, kdo koho trestá či odměňuje víc: zda rodič potomka, nebo naopak. Němcův part, úloha nevinného muže, jemuž bylo bez zlé vůle odepřeno otcovství, je v této uvozující inscenaci potlačena. Cesta k dotvoření vlastně existující úplné rodiny, řešícímu problémy všech jejích členů, je cíl, který poetice celého bezděčně vznikajícího volného cyklu dává směr, hloubku i výhled. Komediální je ve VELRYBĚ současně společensky kritické (připomíná o něco starší nájemnickou trilogii, která do Tháliiny náruče přivedla Ivu Andrlovou). Dobové strázně osamělé matky a neposedného nápaditého syna poprávu získaly - a dále získávají - svou nadčasovost v nových a nových generacích svých vděčných, rozradostnělých diváků. Myslím, že právem. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Pokusil jsem se tomu rodinnému porno světu Marie Poledňákové přijít na chuť. Poledňáková a já, to je svět, který se míjí. Nemíním jí lézt do zadku, že natočila nesmrtelný a do dnešních dnů nepřekonaný evergrýn. Nepopírám, že v mnoha ohledech je její televizní film příjemný, vzorně zahraný, jenže pokud nejsem fanatickým obdivovatelem jejích děl, vidím i otravnost jménem klučina Vašek. U mě by to proběhlo tak, že kluk by už měl třetí nadbytečný zubní kartáček v krku, jeho máti až v krku "pékádéčko" a nebylo by co řešit. Zde je smrkáč středobodem vesmíru, všichni hledají ústupky, jak našemu "dadánkovi" vyjít vstříc, pomalu jsou z něj posraní. A nadto Němec zrovna nevypadal se svým zčernalým chrupem na klátiče šíleně přitažlivých bloncek. Tedy řemeslné kvality tomu nelze upřít, pak je zde ještě jeden důležitý faktor, a sice skutečnost, že vzniklo o téměř tři desítky let ještě třetí pokračování. Od stejné autorky, s jinými herci, nicméně naprosto zoufalé. Není to jenom to, její tvorba je od té doby zcela odpadoidní. Tudíž je nutné oddělit kvalitní zrno od plev. A tenhle počátek Vaškových rodinných trampot je tedy ještě kvalitně odveden. 7/10 ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Jako malej jsem měl strach, že jsou všechny ženské takové. Průměrně hysterická česká žena Jana, průměrně zlobivý kluk, co dostává na Holý zadek a průměrně lehkovážný fotřík Němec...a je z toho nadprůměrná hystericky-pohodovo-zlobivo-lehkovážná podívaná, která ukazuje, jak má vypadat dobrodružné manželství. Nebo jinak...jak se manželství stane dobrodružným, když máte za ženu absolutně nedobrodružnou a pedantskou fúrii. Ovšem návod, který sliboval název filmu, jsem jaksi neobdržel :( ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Malý dohadzovač hľadá ženícha pre svoju maminku a je to ťažšie ako vytrhnúť veľrybe stoličku. Rozhodovanie medzi posadnutým horolezcom a namysleným tanečným trénerom je zložité a tak zostávajú sami, až to musí rozhodnúť chlapec. Prekvapenia sa konajú na každej strane a keď Anapurna vydá svoje tajomstvo, je vyhrané. Táto príjemná komédia s naozaj zimnou atmosférou sa v tohtoročnej "zime" hodí viac ako popoluška. –––– Neboj, mami, já se ti nezabiju, jako táta. –––– Jsou věci mezi nebem a zemí, pro který žádný ženský nemají pochopení. –––– Spousta lidí si myslí, že každej horolezec je vlastně cvok. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (43)

  • Když Anna (Jana Preissová) vytírá podlahu, konvice za ní je natočená směrem doleva, ale o chvíli později je natočená směrem do koupelny. (SONY_)
  • Původně se mělo jednat o trilogii, závěrečný díl se měl jmenovat „Jak Anděla potkala anděla“, bohužel však zůstalo pouze u knižní podoby. (rublik05)

Související novinky

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

08.11.2022

Ve věku jednaosmdesáti let v úterý v dopoledních hodinách zemřela česká scenáristka a režisérka Marie Poledňáková, autorka populárních rodinných komedií včetně dodnes extrémně oblíbené „české komedie… (více)

Reklama

Reklama