Režie:
Sergio MartinoScénář:
Ernesto GastaldiKamera:
Giancarlo FerrandoHudba:
Luciano MicheliniHrají:
Claudio Cassinelli, Mel Ferrer, Massimo Girotti, Aldo Massasso, Roberto Posse, Gianfranco Barra, Gino Pernice, Barbara Magnolfi, Franca Scagnetti (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Detektiv vyšetřuje brutální smrt mladé prostitutky a záhadný nájemný vrah se mezitím zaměří na svědky. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (31)
Claudio Cassinelli je řízek a jeho řádění má velice blízko k pozdějšmu řádění Belmonda v Policajt nebo rošťák. Komediální a vážná linka jsou dost nevyvážené a že Mel Ferrer hraje tak nevýraznou roli je překvapením, čekal bych ho spíše v té, kterou hraje Massimo Girotti. Postavou brýlatého vraha film sem tam připomene i giallo, bohužel druhá polovina, kde se film snaží o nějaký větší přesah, nefunguje spíše proto, že lapání velké ryby trvá až příliš dlouho a všechno ostatní je už ukončeno. PS. Ve filmech Clinta Eastwooda se v kinech hrají jeho filmy, tady se v kině hraje Your vice is a locked room and only I have the key, taktéž od Martina ;) ()
Nevěrohodná zápletka nemusí znamenat špatný film. Podezřelá smrt nezletilé si jede svojí ligu, kde je násilí na ženách provázeno příjemnou hudbou a proloženo komediální automobilovou honičkou, jak vystřiženou z Četníků s Funésem, či running džouky s brýlemi hlavního hrdiny. Vyzdvihnout musím scénu na pouti, kde si napřed užijeme dynamicky snímané nožky půvabné dívky na řetízkáči, aby vše vyvrcholilo přestřelkou na horské dráze chvílemi snímané z první osoby. A ten zlodějíček, kámoš hlavního hrdiny byl megasympatickej. Není to žádné veledílo, ale bavil jsem se celou dobu. ()
Protože nejsem nijak znalý v žánru gialla, hodnotím film jako film, a tady mi tedy hodně vadí totální nevyrovnanost rovin vyprávění - hudba ze šantánu, která kolovrátkově zní celým filmem, a to i ve chvíli, kdy bych snad mohl cítit nějaké emocionální záchvěvy (balíček na motorce), ta mne drala snad nejvíce. Poté zmatený střih, skákání z tématu na téma, podivné a nelogické chování postav včetně policistů, a tak netradiční způsob pátrání, že by i Belmondo žasl, jaké kraviny jsou možné. A to vození se po detailech (třeba brýle) mi přišlo spíše úchylné, než nějak smysluplné a rozvíjející. Pro mne zmatený a značně stylově i žánrově nevyrovnaný film, s děsivou kamerou i střihem, nesympatickými postavami, scénářem postaveným na vodě, a zcela nesouznící hudbou. ()
Tak nějak se mě to nedotklo, snad ta přehnaná kombinace thrilleru s funesovskou taškařicí při honičkách a přesunech autem, mi pořád narušovala atmosféru, včetně neustálé řešení brýlí. A upřímně mě překvapuje to vysoké hodnocení. Asi to budu muset sjet ještě jednou a případně své hodnocení doplnit či upravit. ()
Paolo Germi sleduje nitky směřující k obchodu s dívkami, ale také s drogami, o praní špinavých peněz nemluvě. Zpočátku divák netuší, kdo je Germi, což se mi líbilo. Film má vynikající hudbu, především v akčních scénách. Těm kraluje automobilová honička, která nepostrádá několik vtipných momentů - chodec s novinami na přechodu, vyhazování dveří či připletení se do hádky řidiče s řidičkou. Trocha nahoty, podříznutý krček a ubodání. Jeden by netušil, jak může mobilní střecha zkomplikovat člověku život! A pokud dostanete balíček, znáte to, lepší je ho vyhodit. Více kriminálka, než klasické giallo, ale já byl vcelku spokojen. Závěr nepřekvapil a potěšil. ()
Zajímavosti (1)
- Ve scéně v kině hraje předešlý film od Sergio Martino Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave (1972). (sibskyn)
Reklama