Reklama

Reklama

Rychle a zběsile 7

  • USA Furious 7 (více)
Trailer 1

I auta můžou létat. Alespoň pro nesmrtelnou sérii Rychle a zběsile to platí. Její hrdinové už stihli prožít a přežít neuvěřitelné věci, teď však narazí na nepřítele, vedle něhož všichni jejich dosavadní soupeři připomínají bandu dětí z mateřské školky. Statham hraje Deckarda Shawa, živý stroj na zabíjení, který vycvičila elitní vojenská jednotka. Pokud vám příjmení téhle postavy něco připomíná, pak se nepletete. Shawův mladší bratr Owen obtěžoval naše hrdiny v šestém díle tak intenzivně, až ho připravili o život. A rozrušený Shaw starší se rozhodne, že na oplátku připraví o život je a všechny jejich blízké. Bez ohledu na to, jak rychlí či zběsilí budou. (Cinemart)

(více)

Videa (24)

Trailer 1

Recenze (1 372)

pepo 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na to, že pre mňa táto séria začala byť zaujímavá až 5. dielom nakoniec sklamanie . Bohužiaľ sa to štýlovo vracia pred Fast five. Príliš klipové, veľa áut, málo The Rocka a roztomilú debilitu 5. a 6. najhradilo machrovanie autíčkarov, ktorí robia hrozné hovadiny a myslia si, že to cool. Na druhej strane Statham je výborný záporák, Kurt Russell potešil, akčná scéna v horách je fantastická a ako jediná sa vyrovná predchádzajúcim dielom, rozlúčka s Walkrom pekná. Výborný blockbuster ale po predošlých dieloch som čakal viac. Ale ako sequel slušnej jednotky a shitovej 2, 3, 4 je to úplná bomba. 7/10 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Báječní muži na létajících strojích. Následující poznámky jsou těžce spoileroidní a lehce zavádějící, neboť jsem film ani jednou neviděl v „normálním“ kině (poprvé v IMAXu, kde je film větší, hlasitější a nepříliš přehledný, podruhé ve 4DX, které dává nový význam pojmu „kinematografie atrakcí“ a díky kterému byl film zároveň přehlednější, neboť se v prostoru neorientujete jenom podle zvuku a prudkých střihů, ale i na základě vlastního pohybu). Rychle a zběsile 7 ve mne vzbudilo směsici fascinace a odporu svou maskulinní přepáleností. Všechny ženy ve filmu bezmezně obdivují „své“ dokonalé muže, kteří představují neodmyslitelnou podmínku jejich kariérního růstu (Elena a Hobbs), rodinného štěstí (Mia a Brian) nebo nalezení vlastní identity (Letty a Dom). Muži o všem rozhodují a ženám radí, co mají dělat, aby dosáhly spokojenosti. Ženy je poslouchají a jsou pro ně ochotny zemřít. Ženské postavy jsou buď zmatené a nerozhodné (Letty), smířené s rolí manželky a matky (Mia), poněkud hysterické (Ramsey) nebo jde o agresivní mužatku (Kara). Krásná ženská těla jsou vystavována na odiv jako objekty, což je nezjevnější v případě Ramsey, která se ve finále mění v „horký brambor“, v návnadu pro padouchy (ale třeba v zájmu objektivity dodat, že jsou ke splnění plánu zároveň nezbytné její hackerské schopnosti). ___ Základní rozvržení rolí podle genderové osy tvůrci sice nepodvracejí, ale zároveň dávají dost jasně najevo, že vědí, jak nadreálné univerzum stvořili a po celou dobu se pohybují na hraně cool akčního nářezu pro opravdové chlapy, v němž detaily dokonale tvarovaných ženských hýždí slouží čistě k potěše mužského oka, a sebeuvědomělé parodie žánrových konvencí, v níž po zpomaleném záběru fešné hackerky vystupující z vln následuje komentář mužského voyeurství a „obšournictví“. Scén, v nichž film alespoň v dialozích reflektuje debilitu vymýšlených plánů, uplatňování „logiky“ nejde-li to sílou, použij ještě větší sílu, dětinskou radost z destrukce drahých věcí, nadlidskou sílu, nezničitelnost a výdrž postav (rozlomení sádry zatnutím bicepsů bude scénou roku), svůj product placement (kyblík plný vychlazených lahví Corony), stylistické excesy (střet Stathama a Diesela jako souboj olympských bohů) nebo obehranost archetypů, s nimiž pracuje (alfa samec, sexy hackerka), je zde ještě více než v předchozích dílech. Rychle a zběsile 7 vás tím staví do pozice toho, kdo nepochopil nadsázku, budete-li se hlouposti filmu vysmívat. ___ Nadhled film z celkem pochopitelných důvodů ztrácí ve většině neakčních scén s Paulem Walkerem. Také ty jsou ovšem podnětné v kontextu mužského melodramatu (viz westerny, filmy Jeana-Pierra Melvilla a Johna Woo), stavějícího heterosexuální mezimužská pouta minimálně na stejnou úroveň jako lásku ženy. Problematická, nikoli inspirativním způsobem, je zejména vyprávěcí struktura. Statham chce partu kolem Doma od začátku zlikvidovat, přesto je zápletka vystavěna na snaze týmu hlavního padoucha vypátrat a polapit. Pomoc pana Nikoho ve výsledku není moc platná, akorát oddálí finální likvidaci L.A. a dá Kurtu Russellovi příležitost střílet obouruč. Kladným postavám se Stathama ani nepodaří nachytat nepřipraveného, k čemuž jim pan Nikdo zřejmě měl pomoct. Zato on je i bez pomocí Božího oka lokalizuje a překvapí hned třikrát. Epizodická dramaturgie „akční scéna A vede k akční scéně B, akční scéna B vede k akční scéně C, akční scéna C vede k akční scéně D“ je únavně monotónní a spíše než snahu rytmizovat takto vyprávěním prozrazuje scenáristickou lenost. Na druhou stranu si nemusíme lámat hlavu s tím, jak B souvisí s D (protože je to okamžitě jasné) a zda po C nebude následovat návrat k A (film si v jednu chvíli pohrává i se svou přímočarostí, když zlověstnou hudbou při předávání Božího oka naznačuje, že by pan Nikdo mohl být zrádce), a můžeme si vychutnávat v rychlém sledu dávkované atrakce, které spojuje to, že negují Brianovo upozornění ze začátku filmu – „auta nelétají“. Rychle a zběsile 7 je film hrdý na to, že v něm auta létají v jednom kuse. 75% () (méně) (více)

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

"Ohana means family. Family means nobody gets left behind." Těžko říct, jestli scenáristi akční soapoperové franšízy mají v oblibě "Lilo a Stitch", ale rozhodně tamní motto přetvořili na definiční princip série. V sedmém díle o rodině nejen že melou naprosto všechny postavy franšízového týmu, ale i hlavní záporák, což otevírá do budoucna nekonečné možnosti pro další a další pokračování. Navíc můžeme citát aplikovat i na to, jak se série rozloučila se zesnulým Paulem Walkerem, což jde proti očekáváním domněle protřelých diváků. Jinak výměna režiséra přinesla pramálo změn (což vede k otázce, kdo dělá u velkých filmových sérií showrunnera), spíše došlo k vygradování předchozích tendencí. Ačkoli se oficiálně film spojil s videoherní značkou Forza Motorsport, jeho kořeny se nadále upínají ke GTA. Vedle celkové nadreálně komiksové stylizace to stvrzuje především vyprávění, které je tentokrát vystavěné podle adventurového schématu "kohoutek a slepička" (k dosažení jednoho cíle, je potřeba získat prostředky, které jsou vázané na splnění řady vedlejších úkolů). Střídání akčních scén a melodramatu pokračuje i tentokrát a opět působí neakční scény jako radikální retardér, a to ve všech nabízejících se významech a asociacích. Kolovrátek s plky o rodině nicméně už nabývá vyloženě absurdní podoby, obzvláště v kombinaci se směšně zaťatým Dieselem a pimprlově řešenými scénami. Schematičnost se zde převrací za hranici jalové soapopery do hysterického campu, což filmu ale přidává na zábavnosti. Ostatně k tom, jak se má brát vážně, se váže brilantní úvodní záběr, který publikum spolehlivě rozdělí na ty, kteří budou řešit realističnost, logiku, kauzalitu a jiné zde nemístné věci, a ty, kteří se naladí na zdejší mix karikaturně přepáleného patosu, kýče a blouznivé opulence. Již předchozí díl série přešel co do stylizace a koncipování akčních pasáží z bondovské spektakularity k nadreálné bombastičnosti, a nejinak je tomu také zde. Bohužel i včetně marného, počítačovými obrazy oplývajícího finále. Naštěstí jej můžeme chápat jako únavu materiálu po mnohem nápaditěji pojatých předchozích scénách, a to co do akce samotné i jejího snímání. Fetišistické detaily řazení a dupání na pedály se proměnily v efektní sled impresí s kadencí pár okének. Kamera tentokrát v detailech zůstává stabilní a naopak o to více se odváže ve větších záběrech, což prospívá dynamice sekvencí. Ale na druhou stranu, jak už bylo řečeno, změna režiséra sérii nikam neposunula. Nekoná se žádné převratné přemodelování jako v pátém díle, jen se variuje jím nastavená formule a přidává pár řemeslných fines. Zatímco komiksárny se snaží o nějaké rádoby přesahy a emocionální výkyvy, "Rychle a zběsile" je ryzí eskapistický popcorn, který zabaví jako bláznivý akčňák a campové melodrama a okamžitě odvane z paměti. ()

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Pohádka na dobrou noc? Jop, ale pořádná.. Hezky si to shrneme.. Ženské těla, nadupané káry, svalnatý chlapy, Statham který zase neukázal zadek, stará dobrá vtipná parta, Vin a jeho hrubej hlas, Hobbs <3, pocta Paulovi a důkaz, že auta lítají, ale směrem k zemi :).. Po těch 6 dílech jsem věděla do čeho jdu a poprvé jsem si to opravdu užila!! Zákony fyziky, anatomie a lidské logiky neexistují, přišla jsem na to až u sedmého dílu :D ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ano, pokud člověk přistoupí na to, že film ignoruje veškerý zákony fyziky, přírody, logiky a hlavní hrdinové mají v rodným listě napsáno "nesmrtelný ", měl by se bavit. A já bych se i bavil, jenže mně to přišlo tak přeakčnělé, že jsem v tom paradoxně neviděl akční poctivku. Já neměl strach ani o partu rychlozběsilých, ani jsem z Jasona necitíl, že by je nějak zásadně ohrožoval, vlastně mě byli všichni u prdele. Takže jsem se musel spokojit z vyzobáváním drobků, bitka Dwayna s Jasonem byl vrchol filmu, škoda že byla hned na začátku, ale alespoň jsem se nadchnul, jenže opakované záběry na drsný kluky a sexy holky, míchaný s výbuchy, hlášky a souboji na rychlý způsoby prostě nemůžou utvořit charismatický celek. Na druhou stranu trvalo to dlouho a na hodinky jsem neměl chuť se dívat ani jednou. Jason je mistr nasranýho obličeje se kterým jde z filmu do filmu, Dwayne působil sympaticky jenže zase měl ve filmu krátký uřední hodiny, Michelle i Jordana se mně pořád líbí, ale není to s jiskrou, jo Kurt, tak ten byl dobrej a Paul ? Paul si zasloužil konec, který mu kolegové připravili, přiznám se, že mě ta poslední pasáž dostala, ale víc dobrýho už z filmu prostě nevyzobu. Viděno v rámci projektu Challenge tour 2015 jako film číslo 1. ()

Galerie (146)

Zajímavosti (90)

  • Stathamova postava se původně měla jmenovat Ian Shaw. Později bylo její jméno změněno na Deckard Shaw. (ČSFD)
  • Scéna, kdy tým skáče s auty z letadla, se natáčela s pomocí parašutistů s kamerami připevněnými na helmách. Vždy se shodila dvě auta se skupinou kameramanů. Konečná scéna byla sestříhána ze záběrů z kamery z vrtulníku, kamer parašutistů a ze záběrů z interiéru, které se točily ve studiu. Natáčení bylo krajně nebezpečné. Seskok musel být pečlivě naplánován, aby auta nepadala na lidi na zemi. Auta se ve vzduchu pořád točila ze strany na stranu a nikdy nebylo přesně možné odhadnout, kam poletí. Pilot vrtulníku musel dávat pozor na letadlo, na parašutisty a na kolem prolétávající auta. Zatímco ve filmu se skáče z transportního letounu C-17 Globemaster III (do kterého se bez problémů vejdou dvě auta vedle sebe), tak při natáčení se používal transportní letoun C-130 Hercules (do kterého se dvě auta vedle sebe nepostaví). Pro potřeby natáčení to ale stačilo, protože dvě auta byla maximum pro zajištění bezpečnosti. (Maulincio)

Související novinky

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

29.04.2019

Sérii Rychle a zběsile není teasování velkých záporáků ke konci filmů nijak cizí. Šestý díl měl jako hlavního antagonistu Owena Shawa (Luke Evans), na konci filmu se ale představil jeho bratr Deckard… (více)

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

20.08.2018

Když při natáčení sedmého Rychle a zběsile tragicky zahynul herec Paul Walker (Osm statečných, Zběsilý útěk), podařilo se tvůrcům filmu dokončit jeho scény s pomocí jeho bratrů Caleba a Codyho. I… (více)

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

17.09.2016

Jen těžko vám uniklo, že se Rychle a zběsile 7 proměnilo ve velkou rozlučku s Paulem Walkerem. Jeden z tahounů série tragicky zemřel před koncem natáčení a studio muselo zaangažovat jeho bratry… (více)

Flash má nového režiséra

Flash má nového režiséra

05.06.2016

V srpnu se konečně dočkáme Sebevražedného oddílu a příští rok se comicsový vesmír od DC rozroste o sólovku Wonder Woman a Justice League. Studio Warner Bros. už ale pilně chystá i sezónu 2018, která… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno