Reklama

Reklama

Rychle a zběsile 7

  • USA Furious 7 (více)
Trailer 2

I auta můžou létat. Alespoň pro nesmrtelnou sérii Rychle a zběsile to platí. Její hrdinové už stihli prožít a přežít neuvěřitelné věci, teď však narazí na nepřítele, vedle něhož všichni jejich dosavadní soupeři připomínají bandu dětí z mateřské školky. Statham hraje Deckarda Shawa, živý stroj na zabíjení, který vycvičila elitní vojenská jednotka. Pokud vám příjmení téhle postavy něco připomíná, pak se nepletete. Shawův mladší bratr Owen obtěžoval naše hrdiny v šestém díle tak intenzivně, až ho připravili o život. A rozrušený Shaw starší se rozhodne, že na oplátku připraví o život je a všechny jejich blízké. Bez ohledu na to, jak rychlí či zběsilí budou. (Cinemart)

(více)

Videa (24)

Trailer 2

Recenze (1 371)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Nebýt těch naprosto zbytečných digitálních vylomenin s dronem a helikoptérou na konci, bylo by to ještě lepší, protože jinak je v sedmém Rychle a zběsile snad všechno lepší než minule. Postavy mají co říct, akce je sice většinou velmi přes čáru, ale aspoň je zábavná a kromě výsadku aut zaujmou i souboje muže proti muži (a ženy proti ženě). Zejména Vin Diesel proti Jasonu Stathamovi... Tomu prosím pěkně říkám pořádné finále! Jinak i já musím smeknout před trikaři, protože jsem měl za to, že Paul Walker je digitální až úplně na konci, před tím setsakra dojemným sestřihem, nicméně jak jsem viděl v "making of", on byl digitální mnohem dříve. A mě to ani jednou nenapadlo. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Díly Rychle a zběsile přicházejí s železnou pravidelností v dvouletých intervalech, i když mně připadá, že jsem komentář k šestce psal tak před půl rokem. Prostě rychlá a zběsilá časová dilatace. Sedmičky se nedožil Paul Walker. Ještě nikdy jsem ve filmu neviděl tak decentní, působivé, dojemné a rezonující rozloučení s hercem, jako předvedli tvůrci v závěrečné pasáži. Wiz Khalifa vyseknul uchvacující song, který z džungle mého Podvědomí vytáhl ty nejsilnější emoční životní střípky, objal je, pomohl jim najít si v labyrintu neuronů svoje místo a měkce je tam uložil. Největší péče. Tohle je nádhera. Chci jen říct, že mě ten konec opravdu hodně oslovil. Co se samotného filmu týče, asi bych jej charakterizoval slovem Hypermorda. Tady je možné úplně všechno, není problém nadpozemským vozem za 80 mega jako šípem penetrovat nejluxusnější výškové budovy, sjet si v hybridních strojích kavkazská úbočí s šestihlavňovými Bezbolestnými v zádech nebo pohybem v lokti rozlámat sádru na podrť. Akce se tu nedávkuje v intervalech, protože tady intervaly neexistují. Nejezdí se v autech, která vídáte na parkovištích či autosalonech. Nejsou tu standartní rvačky, Wan a jeho tým prostě jedou Bomby! Lykan Hypersport, Abu Dhabí, Rock Bottom, Stathamův granát, Boží oko, Muay Boran, nevybavím si film, který by svojí těžkotonážností, demolicí, neotřelostí, tahem a absentujícím pudem sebezáchovy jakoukoliv svojí konkurenci zadupal pět pater pod zem. Možná než se přižene Šílený Max. Příběh, logika, fungující fyzické zákonitosti, ty zůstaly navždy pohřbeny před reklamním bilboardem oznamující čtvrtý díl série. Kam jsme se s Domovou partou ještě nepodívali?? Na Mount Everest, pod Velký bariérový útes a do Vesmíru, všude jinde už jsme byli. Tak snad příště :) Pětka je Top, šestka Hrob, sedmička Strop, co teď?? No nejdřív miliarda dolarů celosvětově. A pak se uvidíme v Pekle! 250 miliónů dolarů(rozpočet)/1511 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Ještě chyběl Walker při honičce na severním pólu, Diesel při rvačce v raketoplánu a jeden z těch černochů na dívčím růžovém kole. Ještě větší, drzejší, dražší, hlučnější, absurdnější. Absence míry, limitů, pravidel. Dějově je to mělké, ostatně jako vždy, tempo je fajn, ale prostě mě to nechytlo. Čeho je moc, toho je příliš. Všichni museli minimálně sedmkrát zařvat, nebo aspoň skončit na invalidním vozíku. James Wan to ukočíroval solidně, vše je poměrně přehledné, ale ta vata kolem mi nesedla. Hrdinové melou o rodině, Rodriguez čumí do blba a trápí jí její ztráta paměti, Diesel si neodpustí otravné mentorské kecy, mnozí něco kváknou, jen aby něco kvákli, často je to pitomé a absolutně bez života. Prostě testosteron bez překvapení!! Když už přijde, je mimo moje chápání. Už bych to víc netěžil, nedojil, chcete-li. Elegantní rozloučení s Paulem Walkerem naopak potěší. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Podle těch tržeb to vypadá, že v brzké době zaplaví média rozostřené noční fotografie podivného ťamana, jak někde v Malibu stříhá brzdové hadičky u červeného Poršáka. Kromě Pavlíkova postmortem marketingu se totiž oproti šestce změnilo pouze to, že štafetový banán převzal jiný opičák. Jinak jde o naprosto stejnou sériovou sračku zejména pro barevné týnejdžry, kterým bylo líto, že žádný z Evendžrů není negr nebo Portorikánec, „umně“ kombinující ten nejhnusnější patos s rádoby kůl MTV videoklipy čokoládových recitátorů, u níž jen čekáte, kdy se objeví Bamblbý s Ajronmenem, aby rozpoutali ještě větší digitální bordel. Ačkoliv spektakulární akce hraničí s masturbačními fantaziemi šíleného rákosníka, Turek je vynikající bedgej s potenciálem definitivně vyhladit Naftovy parťáky, jemuž jsem celou dobu fandil, aby zabránil osmičce, a po dlouhé době konečně někdo zase pořádně vyvenčil šarmantního Kérta, nic z toho nepřebije těch osmdesát minut povrchních, kýčovitých, žluklých, zdegenerovaných pseudokulturních zvratků okolo, kazících vkus našich dětí a i mnohých slaboduchých dospělých. Vzhledem k tomu, že při téměř totožném pafilmu zmrd zacinkala téměř dvojnásobně, být panem Naftou, raději jezdím na natáčení dalšího pokračování emhádéčkem, aby mě nakonec taky nemusel doglumovávat Endy Serkis. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Báječní muži na létajících strojích. Následující poznámky jsou těžce spoileroidní a lehce zavádějící, neboť jsem film ani jednou neviděl v „normálním“ kině (poprvé v IMAXu, kde je film větší, hlasitější a nepříliš přehledný, podruhé ve 4DX, které dává nový význam pojmu „kinematografie atrakcí“ a díky kterému byl film zároveň přehlednější, neboť se v prostoru neorientujete jenom podle zvuku a prudkých střihů, ale i na základě vlastního pohybu). Rychle a zběsile 7 ve mne vzbudilo směsici fascinace a odporu svou maskulinní přepáleností. Všechny ženy ve filmu bezmezně obdivují „své“ dokonalé muže, kteří představují neodmyslitelnou podmínku jejich kariérního růstu (Elena a Hobbs), rodinného štěstí (Mia a Brian) nebo nalezení vlastní identity (Letty a Dom). Muži o všem rozhodují a ženám radí, co mají dělat, aby dosáhly spokojenosti. Ženy je poslouchají a jsou pro ně ochotny zemřít. Ženské postavy jsou buď zmatené a nerozhodné (Letty), smířené s rolí manželky a matky (Mia), poněkud hysterické (Ramsey) nebo jde o agresivní mužatku (Kara). Krásná ženská těla jsou vystavována na odiv jako objekty, což je nezjevnější v případě Ramsey, která se ve finále mění v „horký brambor“, v návnadu pro padouchy (ale třeba v zájmu objektivity dodat, že jsou ke splnění plánu zároveň nezbytné její hackerské schopnosti). ___ Základní rozvržení rolí podle genderové osy tvůrci sice nepodvracejí, ale zároveň dávají dost jasně najevo, že vědí, jak nadreálné univerzum stvořili a po celou dobu se pohybují na hraně cool akčního nářezu pro opravdové chlapy, v němž detaily dokonale tvarovaných ženských hýždí slouží čistě k potěše mužského oka, a sebeuvědomělé parodie žánrových konvencí, v níž po zpomaleném záběru fešné hackerky vystupující z vln následuje komentář mužského voyeurství a „obšournictví“. Scén, v nichž film alespoň v dialozích reflektuje debilitu vymýšlených plánů, uplatňování „logiky“ nejde-li to sílou, použij ještě větší sílu, dětinskou radost z destrukce drahých věcí, nadlidskou sílu, nezničitelnost a výdrž postav (rozlomení sádry zatnutím bicepsů bude scénou roku), svůj product placement (kyblík plný vychlazených lahví Corony), stylistické excesy (střet Stathama a Diesela jako souboj olympských bohů) nebo obehranost archetypů, s nimiž pracuje (alfa samec, sexy hackerka), je zde ještě více než v předchozích dílech. Rychle a zběsile 7 vás tím staví do pozice toho, kdo nepochopil nadsázku, budete-li se hlouposti filmu vysmívat. ___ Nadhled film z celkem pochopitelných důvodů ztrácí ve většině neakčních scén s Paulem Walkerem. Také ty jsou ovšem podnětné v kontextu mužského melodramatu (viz westerny, filmy Jeana-Pierra Melvilla a Johna Woo), stavějícího heterosexuální mezimužská pouta minimálně na stejnou úroveň jako lásku ženy. Problematická, nikoli inspirativním způsobem, je zejména vyprávěcí struktura. Statham chce partu kolem Doma od začátku zlikvidovat, přesto je zápletka vystavěna na snaze týmu hlavního padoucha vypátrat a polapit. Pomoc pana Nikoho ve výsledku není moc platná, akorát oddálí finální likvidaci L.A. a dá Kurtu Russellovi příležitost střílet obouruč. Kladným postavám se Stathama ani nepodaří nachytat nepřipraveného, k čemuž jim pan Nikdo zřejmě měl pomoct. Zato on je i bez pomocí Božího oka lokalizuje a překvapí hned třikrát. Epizodická dramaturgie „akční scéna A vede k akční scéně B, akční scéna B vede k akční scéně C, akční scéna C vede k akční scéně D“ je únavně monotónní a spíše než snahu rytmizovat takto vyprávěním prozrazuje scenáristickou lenost. Na druhou stranu si nemusíme lámat hlavu s tím, jak B souvisí s D (protože je to okamžitě jasné) a zda po C nebude následovat návrat k A (film si v jednu chvíli pohrává i se svou přímočarostí, když zlověstnou hudbou při předávání Božího oka naznačuje, že by pan Nikdo mohl být zrádce), a můžeme si vychutnávat v rychlém sledu dávkované atrakce, které spojuje to, že negují Brianovo upozornění ze začátku filmu – „auta nelétají“. Rychle a zběsile 7 je film hrdý na to, že v něm auta létají v jednom kuse. 75% () (méně) (více)

Galerie (146)

Zajímavosti (89)

  • Se 140 minutami je tento díl nejdelší ze všech dosavadních dílů celé série. (Domin1359)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 353 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 1515,3 mil. (NIRO)

Související novinky

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

29.04.2019

Sérii Rychle a zběsile není teasování velkých záporáků ke konci filmů nijak cizí. Šestý díl měl jako hlavního antagonistu Owena Shawa (Luke Evans), na konci filmu se ale představil jeho bratr Deckard… (více)

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

20.08.2018

Když při natáčení sedmého Rychle a zběsile tragicky zahynul herec Paul Walker (Osm statečných, Zběsilý útěk), podařilo se tvůrcům filmu dokončit jeho scény s pomocí jeho bratrů Caleba a Codyho. I… (více)

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

17.09.2016

Jen těžko vám uniklo, že se Rychle a zběsile 7 proměnilo ve velkou rozlučku s Paulem Walkerem. Jeden z tahounů série tragicky zemřel před koncem natáčení a studio muselo zaangažovat jeho bratry… (více)

Flash má nového režiséra

Flash má nového režiséra

05.06.2016

V srpnu se konečně dočkáme Sebevražedného oddílu a příští rok se comicsový vesmír od DC rozroste o sólovku Wonder Woman a Justice League. Studio Warner Bros. už ale pilně chystá i sezónu 2018, která… (více)

Reklama

Reklama