Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (4)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 038)
║Rozpočet $49miliónov║Tržby USA $31,569,268║Tržby Celosvetovo $102,811,889▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,831,247 ║ Tržby za predaj DVD v USA $6,761,022 ║ mierna dejová nevyváženosť to troška zbytočne kazí, lebo chce to byť aj rodinná zábava ale aj príliš drsné v akčných sekvenciách, či štýlom uletenej vizáže a špinavej patiny prostredia, Hugh Jackman mierne nevýrazní ako ostatný herci ale zas robot Chappie strhne toľko pozornosti že to na lepší nadpriemer vystačí /80%/ ()
Kdo má rád Blomkampův styl bude Chappie milovat a dokonce bude mít chuť se s ním i spřátelit. Film krásně znázorňuje problémy dnešní společnosti a jaké to je přinést život do nesprávných rukou. Velmi ošklivé a nesympatické záporné postavy, škaredé a špinavé sídliště, krajina, vše působí velmi ohyzdně a vy si říkáte v tomhle Gétu bych noc strávit nechtěl. Naštěstí Chappie je miláček, zlatíčko, roztomilý, sladký, nevinný jej si nejde nezamilovat, empatizmus tedy funguje na 150% a kolikrát vám chtějí ukápnout i slzy. Akce je slušná( párkrát i krvavá) za doprovodu skvělé Zimmerovky, funguje zde i humor a hlavně emoce, takže za mě opravdu slušná podívaná s velmi hezky vymyšleným závěrem, byť je to spíše drsnější pohádka, kouká se na to skvěle a sequel zde bude, co by dup. 80% ()
Blomkamp konečně opustil sociální a socialistické témata a od slumů a beztřídní společnosti se přesunul k intimnímu příběhu robota, který chce, abyste mu na dobrou noc četli pohádku o černé ovci. Neherci ze skupiny Die Antwoord hrají přesvědčivěji než kdejaký profesionál, Chappie vypadá autentičtěji než roboti z vysokorozpočtových trháků, k tomu hrají tvrdší songy střídající se s nečekaně dobrým Zimmerem, postavy běhají v třeskutě barevném oblečení s obřími potisky amerických národních symbolů, Jackman s ohavným účesem á la 90. léta pobíhá v těsných kraťasech a křižuje se před tím „za*raným neznabohem“ a nuda se za dvě hodiny zkrátka nedostaví. Co víc si přát?/// Chappie je tradičně vyprávění příběh bez zbytečných dějových odboček a otravných technoblábolů, řečí o respektování zákona jako v Robocopovi, hovorů o lásce a vědomí jako v Transcendenci a sentimentu Čísla 5 a E. T.ho. Akční scény nejsou originální, ale jejich pozitivem je přehlednost a dravost, což kontrastuje se scénami, kdy se bázlivý Chappie učí různých dovednost nebo čelí ataku zlých černých dětí, aby pak zhroucený doběhl domů k mamince. Ač to téměř zavání exploatací tématu „šikanovaný jedinec“ a film často přepíná mezi akční sci-fi a dramedií s poněkud teatrálními hereckými výkony zvýrazněnými skoro až camp estetikou, funguje to nečekaně dobře a ještě to dokáže svou ryzí naivitou dojmout. Chappie má dějové zkratky, neprokreslené charaktery postav a nedotažené motivy, které způsobují dojem banálnosti až stupidity, přesto vnímám Blomkampův film jako nadstandardní multižánrovku uvědoměle natočenou a schlíplé ucho rozhodně nemám. 75 %. I'm Chappie, gangsta fuckmother! [Kino] ()
Blomkamp-režisér se urputně snaží zakrýt neschopnost Blomkampa-scenáristy. Na Chappieho se dívá hezky, film má světlý momentky, ale když se nad tím začne uvažovat .... :-( Když se z děje vyabstrahujou linky jednotlivých postav, jejich konání ... tak to jsou vskutku závody debility s velmi těsným výsledkem. Každý z borců se v této disciplíně totiž snaží, seč mu síly stačí. ()
Kamarádi se mě ptají, jaký ten Chappie byl, tak vám všem na CSFD napíšu, co jim většinou odpovídám: „Nic moc. Pan režisér se zřejmě urputně snažil natočit další District 9, akorát s roboty, ale moc mu to nevyšlo. Na můj vkus je tam až moc násilí a to především násilí páchaném na samotném Chappiem (nejen fyzické, ale i psychické). Zřejmě aby to nepůsobila tak děsně drasticky, přidal tam režisér i komické prvky, během nichž udělal z robota gangstu. Bohužel vtipné to bylo tak jednou, pak už mi to spíše přišlo trapné. Dalším problémem bylo to, že Chappie je film, kde není jediná sympatické postava, se kterou bych se dokázala sžít – všechny jsem je nesnášela a to i samotného Chappieho (toho tedy až od poloviny filmu, na začátku to prostě bylo roztomilé malé dítě). Akce ušla, Hugh Jackman jako záporák – pro mě role, ve které jsem ho ještě neviděla, takže víceméně příjemný bonus. Maniaka zahrál dost přesvědčivě. Bohužel pro mě už tak dost rozporuplný film končil tak, jako by si to někdo vycucal z prstu (kamarádům říkám z prdele, ale taková sprostá slova tu používat nebudu!). Evidentně v Johanesburgu nemají nemocnice. Má to logické mouchy, nemá to hrdinu. Z pocitového hlediska se mi film absolutně nelíbil (pořád jsem si říkala, že to je přece špatně, takhle to být nemá). Dětem to nepouštějte, raději Číslo 5 žije. ()
Galerie (42)
Photo © Columbia Pictures
![Chappie - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/548/159548932_d2f0df.jpg)
Zajímavosti (17)
- Náklady na výrobu byly zhruba 49 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Dům, který sloužil jako sídlo gangstera Hrocha (Brandon Auret), býval v dětství domovem režiséra Neilla Blomkampa. (NiWi)
- Když se natáčela část filmu, ve které se Chappie začíná chovat více jako gangster, protože ti jej adoptovali a snaží se jej naučit, jak se má chovat správný drsňák, tak si Sharlto Copley, který Chappiho předehrával, stáhl kraťasy skoro pod zadek, aby se pohyboval patřičným způsobem. Samozřejmě - nic z toho pro potřeby motion capture nemusel dělat, ale on se snažil chovat co nejrealističtěji, chtěl, aby mu takové věci fyzicky pomáhaly vdechnout postavě život. (Posheidon)
Reklama