Režie:
Clint EastwoodScénář:
Jason HallKamera:
Tom SternHudba:
Joseph S. DeBeasiHrají:
Bradley Cooper, Sienna Miller, Luke Grimes, Jake McDorman, Cory Hardrict, Kevin Lacz, Navid Negahban, Keir O'Donnell, Brian Hallisay, Sammy Sheik, Ben Reed (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Odstřelovač jednotek SEAL amerického námořnictva Chris Kyle je vyslán do Iráku s jediným úkolem: chránit své bratry ve zbrani. Jeho neomylná přesnost zachrání na bojišti velký počet životů, a když se rozšíří pověsti o jeho odvážných husarských kouscích, vyslouží si přezdívku „Legenda". Avšak jeho pověst se donese až za nepřátelské linie a na jeho hlavu je vypsána odměna a stává se z něj hlavní terč povstalců. Navzdory nebezpečí i obětem ze strany jeho rodiny se Chris se zúčastní čtyř hrůzných misí v Iráku a stává se symbolem kréda jednotek SEAL „neopustit ani jednoho muže". Ale po návratu domů Chris zjišťuje, že na válku nedokáže zapomenout. (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (10)
Recenze (1 307)
Typický rednek je jako konstruovaný pro to, aby podlehl lákavé propagandě, slezl z ovce a jel picnout nějaké ty kulturně zcela odlišné, neboť kozojeby. A když pochází z rodiny, kde se tatínkovi muselo salutovat, říkati mu pane a již ve třech letech se od něj učit, jak radostně leštit lauf brokovnice, je to předem ložený, bude z něj tuleň první kategorie, kterému nedělá potíže trefit mouše kundu na tři sta metrů v bočním větru. Tedy - kromě toho, že Britové mají prý lepšího, který se ještě k tomu (pozor, sprejer, nebo jak to...) nenechal bachnout od bývalého, z vraždění neviňátek značně duševně vykolejeného kolegy ve zbrani, kterého by pro uklidnění vzal na nějaké to likvidování zvěře za pomoci střelných zbraní (sic!), je film nedotažený, nedůsledný, nevyvážený a Newman. Ne - Ístvůd. Mně se pletou. ()
Clint Eastwood je proste borec. I keď to už všetci vieme. Americký ostreľovač nieje najlepší film na svete ale zaujímavý svojou odlišnosťou od ostatných nudných filmov z prostredia vojny v Afganistane. Asi len Lone Survivor bol lepší film. Bradley Cooper exceluje. Pamätám si, že sa mi zapáčil už v seriáli Alias a to bolo pred 14.rokmi, keď ešte nepatril medzi špičku. Po jeho výkone v tomto snímku si nedokážem predstaviť v hlavnej úlohe niekoho iného. Film sa veľmi okato snaží hrať na city, čo sa v závere aj dosť podarilo. Bohužiaľ na hudbu si veľmi nepamätám a to som videl film ani nie pred 24 hodinami. Chybičkou by bolo tiež zvoľnenie tempa pred koncom filmu. Celkový záver sa mi však páčil ak si smiem dovoliť nazvať to tak. ()
Vlastenectví nuda. Psychologická drobnokresba hlavního hrdiny - průměr. Vysooktanová válečná akce ala Black Hawk Down ani omylem, minimalistické/komorní provedení ve stylu Zero Dark Thirty rovněž ne. Sniper vás neohromí ničím, snad jenom tím, jak moc plochý a předvídatelný film to ve finále je. Jakoby Eastwood neměl prostor na nic ze svých trademarků. Jednotlivé záběry neprocítíte a nebudou ve vás rezonovat, stejně tak to bude i s dialogy, které řikají osoby, s kterými na plátne nesoucítíte a nenesete s nimi jejich "břímě" - tedy snad kromě hlavní dvojice. Palec nahoru za absenci strachu v zobrazení dětského násilí a pár solidních akčních scén, které se prolínají s těmi nudnými, kde dramaticky chybí dynamika a lepší konstrukce - Ridley Scott by mohl vyučovat - peklo v Mogadišu bylo mnohem hmatatelnější. ()
// Jako jó - ten film je dobrej. Určitě bych se přikláněl spíš na stranu BHD nebo Hurt Lockeru, než k Lone Survivor (což byla imho epesní sračka). Dosud dobrý. Střídání rodinné perspektivy s těmi vybranými chvílemi z Iráku mě bavilo, ze souboje s druhým sniperem se dalo vytřískat víc ale líbilo se mi, že se to drželo při zemi a stále tam bylo několik momentů, které bylo opravdu vyhrocené. Tohle si děda Clint pohlídal, ovšem problém mám až s tím koncem - zaprvé to vrhá možná až příliš dobré světlo na hlavního hrdinu, je to až příliš oslavné a nesedí mi to v porovnání se vším, co se odehrálo předtím a zadruhé - chtělo to tu poslední scénu, chtělo to na férovku, syrově ukázat, že to "zlo" je opravdu všude, ne jenom tam. Chápu, že se toho možná tvůrci báli ale ten film to potřeboval, alespoň z mého pohledu ano. Patriotické titulky na závěr to pak už definitivně zabily. Takže skvělé až do posledních dvou minut, které mi srazily dojem podobnou rychlostí jako vypálená kulka syrského olympionisty. ()
Cooper mieri vysoko, chce uznanie a Oscarov. A Eastwooda do toho zlákal evidentne na vysoký honorár. Ináč by do toho Clint nešiel, scenár zas toľko priestoru pre jeho rozprávačské nadanie neponúka (citové scény s manželkou by zvládol kdekdo). Jednoduchosť a priamočiarosť filmu, ktorý neprináša nič nové pod helmou a opiera sa výhradne o potenciál real-life osudu skutočného Chrisa Kylea na jednu stranu poteší (film strhne, aniž by na diváka kládol vyššie požiadavky), no pre využívanie všemožných klišé a absenciu osobitosti (ktorou disponoval identicky vystavaný, ale menej polopatický The Hurt Locker) na Oscarov nemá nárok. Ak teda Akadémia nemieni až tak okato priznať, že je to viacej o politike ako filmoch. Centrálna akčná scéna (Butcher+vŕtačka+chlapec) majstrovsky zostrihaná. Zato druhá polovica potrebuje skrátiť. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (58)
- V záběru, kdy jede kolona Hummerů, tak jeden Hummer narazí do auta a následně do zdi, v dalším záběru už je ale nepoškozený. Čas záběru: 1:25:35. (Geralt z Rivie)
- Po smrti skutečného Chrise Kylea (ve filmu Bradley Cooper) byla scéna jeho vraždy do scénáře připsána, ale jeho vdova Taya (Sienna Miller) tuto změnu vetovala, protože by to pro ni - i pro jejich děti - bylo příliš bolestivé. (NIRO)
- Vojáci v rozhovoru zmíní postavu Keysera Sözeho, nepolapitelného gangstera z filmu Obvyklí podezřelí (1995). (heavy66)
Reklama