Režie:
Denis VilleneuveKamera:
Roger DeakinsHrají:
Ryan Gosling, Harrison Ford, Sylvia Hoeks, Ana de Armas, Robin Wright, Jared Leto, Dave Bautista, Carla Juri, Mackenzie Davis, Lennie James, Barkhad Abdi (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Třicet let po událostech prvního filmu odhaluje nový Blade Runner a důstojník losangeleské policie K (Ryan Gosling) dlouho ukryté tajemství, které je natolik zásadní, že by mohlo zcela rozvrátit poslední zbytky lidské společnosti. Toto odhalení ho nutí zahájit pátrání po Rickovi Deckardovi (Harrison Ford), bývalém Blade Runnerovi losangeleské policie, který je už 30 let nezvěstný. (Falcon)
(více)Videa (26)
Recenze (1 321)
Někde někdo psal, že abyste si plnohodnotně užili dvojku, nemusíte vidět a znát jedničku. Kecal. Čím lépe zažité máte své oblíbené postavy a scény v původním Blade Runnerovi, tím více doceníte spoustu dokonale koherentních náznaků, dějových propletenců a nesmrtelných záběrů, které dvojka buď dokonale upravuje/restauruje, s úctou a noblesou opakuje, či průkopnicky rozvíjí dál svým směrem. Dá se na druhého Runnera nadávat za to, že je příliš pomalý, či dějově doslovný, ale to je pouze problém skalních fandů látky, kteří po nenapodobitelné a neopakovatelné jedničce, která nutno podotknout je jedinečný filmový drahokam, snad čekali revoluci, kterou tady mít nikdy nebudou. Jelikož stejně jako v příběhu uběhlo 30 let a všechno je už jinak, to stejné je po 35ti letech s diváckým očekáváním a vnímáním toho co je "super" a co "není super". Villeneuve se k tomu postavll čelem a z toho co mohl natočil zřejmě nejlepší film letošního roku, který má všechno proto aby ho měly rády masy a zároveň je dostatečně artový, sugestivní a vizuálně kulervoucí s odkazem předchůdce, aby ho zmákli i scifi geekové, potažmo s trochou nadhledu fandové původního příběhu. Ta vypiplanost v každém záběru je patrná už od začátku. To, že režisér miluje původní snímek rovněž. Hudebně fenomenální a mnohem tvrdší, než Vangelisova harmonická ambience, herecky bez kazu (dokonalá Sylvia Hoeks !) a scénáristicky povedené. Nemá smysl hledat v tom megaposlání vyložitelné různými směry s přidavkem filozofična a polemiky. Na to byl původní film. Tohle je skoro čistokrevný "návrat ztraceného syna". V surových dystopických kulisách naší civilizace, která se ocitá ve slepé uličce. Esenciální záležitost a jestli někdo dokázal dát Nolanovu bezemočnímu dokumentu Dunkirku pětku za dobrý střih a zvuk, tak tady to musí být alespoň šestka, protože tohle je Film s velkým F, se všemi nezbytnými propriety. ()
Tak jsem si říkal, po přečtení některých z mých oblbených, se kterými se většinou shodnu skoro jako Čuk s Gekem, že z tohoto ranra se mi bude chtít blade. A ono ne. Vizuálně perfektní, logika pokulhává o dost méně, než v prvním spektáklu, Ford zde opět působí jako amatérský neherec, takže korelace zajištěna. Pravda, natáhnout film na šestnáct a půl týdne nebylo asi nutné, jenže co už. Když má člověk dosti času, protože nespsavost je dar nedar, tak.... A vůbec, takto vyhajpované hepyjendy mou duši vždy potěší. ()
(1001) Na film se budu muset někdy podívat znovu, abych zjistila, jestli se mi podaří replikovat výsledek, ale na první podívání v dobře ozvučeném kině (a bohužel i ve 3D, což mi naopak přišlo úplně zbytečné, nejsem děcko, abych nepochopila, že věci, co jsou vepředu, jsou vepředu, a ty vzadu jsou vzadu, ale to s kvalitou filmu nemá nic společného) se mi to líbilo, a to dokonce hodně, a dokonce o dost víc, než původní Blade Runner (který je pro mě definicí "meh" filmu). Perfektní kombinace inťoušského filmu a komerční zábavy. V Příchozích mi vadil naivní a předvídatelný příběh se vztahy mezi postavami, které sice hrají důležitou roli, ale není jim věnován čas, aby se přiměřeně rozehrály. Tady je příběh vyprázdněný až na půdu a času je na všechno tolik, že jsem občas zapomínala, o čem to vlastně je, ale sakra, jak mě bavilo se na to dívat a taky to poslouchat a taky, ruku na srdce, si to trošku procítit. Nejvíc mě asi štval Jared Leto, on už se prostě jenom předvádí pro kameru a vůbec se nesnaží svým postavám dávat nějakou vnitřní konzistenci. Sylvia Hoeks byla ďábelská, a vůbec tam bylo víc pořádných ženských než mužských postav, asi je to trend, ale když je smysluplně použitý, tak jsem s tím zcela v pohodě. No ale jak jsem říkala, musím se na tom podívat znova, jestli ten dobrý pocit nebyla jenom podivná kino halucinace. ()
Denis Villeneuve se poměrně precizně držel předlohy. Připravil si pokračování legendárního techno-sci-fi, které si zaslouží pochvalu. Sice tu zapomněl na jakékoliv emoce a tím z filmu udělal chladnou panenku, ale na druhou stranu si tu naprosto dokonale vyhrál s Los Angelesem budoucnosti a ten ve spojení s úžasnou synth-wave hudbou sladil do absolutní vizuální dokonalosti. Takové orgie ve filmu jen tak nenaleznete. Po shlédnutí jsem si vlastně uvědomil, že na toto pokračování jsem si udělal úplně stejný názor jako na původní film. Takže abych si ušetřil tříhvězdičkové hodnocení, rovnou jsem mu napálil čtyři. Vizuálno v kombinaci s hudbou mě prostě donutilo. A to i přesto, že chladnější film jsem dlouho neviděl. ()
| Rozpočet: 185 miliónov $ | Tržby: 259.2 miliónov $ | Dizajnerská dokonalosť tohto desaťročia. Každá scéna vyzerá dychvyrážajúco. V spojení s kamerou Rogera Deakinsa, ktorý uplatnil svôj neskutočný talent už aj v Sicario-vi a Skyfall, je to pastva pre oči. Hudba skvelo sekunduje. Villeneuve to dáva všetko podarene dokopy. Byť viac zhmotneného zla, je to film roku. I takto to ale bude kus, ktorý sa bude premietať desaťročia na filmových školách na obore kamery. ()
Galerie (156)
Photo © Warner Bros. Pictures
![Blade Runner 2049 - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/161/986/161986808_c3d918.jpg)
Zajímavosti (40)
- Hudbu k filmu skladal na začiatku Islanďan Jóhann Jóhannsson. Ten bol však z projektu prepustený a na jeho miesto nastúpili Hans Zimmer a Benjamin Wallfisch. Za dôvod sa považuje Villeneuveova požiadavka, ktorý trval na tom, že hudba musí byť viac podobná tej od Vangelisa, ktorý komponoval pre prvý diel. (Trip)
- Když prostitutka Mariette (Mackenzie Davis) vejde do domu ke K (Ryan Gosling), tak pronese k jeho holografické přítelkyni Joi (Ana de Armas): „Už chápu, nemáš rád realné dívky.“ Ryan Gosling hrál ve filmu Lars a jeho vážná známost (2007) o muži, který má vztah se sexuální pannou, kterou si objednal na internetu. (Lucasion)
- Režisér Denis Villeneuve oslovil niekoľko tvorcov, ktorých má v úcte, aby natočili tri krátke filmy, zachycujúce dôležité udalosti, ktoré sa odohrali po roku 2019, kedy sa odohráva Blade Runner (1982), ale pred rokom 2049, kedy začína nový film. Všetky tri krátkometrážne snímky boli zverejnené v nasledovnom poradí: 2036: Nexus Dawn (2017), 2048: Není úniku (2017) a Blade Runner: Black Out 2022 (2017). (Trip)
Reklama