Reklama

Reklama

Blade Runner 2049

  • USA Blade Runner 2049 (více)
Trailer 7

Obsahy(1)

Třicet let po událostech prvního filmu odhaluje nový Blade Runner a důstojník losangeleské policie K (Ryan Gosling) dlouho ukryté tajemství, které je natolik zásadní, že by mohlo zcela rozvrátit poslední zbytky lidské společnosti. Toto odhalení ho nutí zahájit pátrání po Rickovi Deckardovi (Harrison Ford), bývalém Blade Runnerovi losangeleské policie, který je už 30 let nezvěstný. (Falcon)

(více)

Videa (26)

Trailer 7

Recenze (1 325)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Sú filmy, pri ktorých človek nadobudne dojem, že aj po 160 minútach, by úplne s prehľadom zvládol ďalšiu porciu pol hodinky. Bohužiaľ, toto nie je prípad prvotiny z 82’, a ani tohto pokračovania po 30 rokoch. Nemôžem povedať, že by ma “dvojka” vyslovene nebavila, že by jej sledovanie bolo rovnako bolestivou skúsenosťou, ako pri prvej časti, no opäť je to miestami dosť rozťahané, padá to do dejovej rutiny, až má človek obavy, že sa z toho polospánku nepreberie. Presto všetko, že miestami predsa len dochádza k ako takému oživeniu, čo mierne zlepšuje celkový dojem z tohto scifíčka, nemám pocit, že by som bol svedkom niečoho svetoborného. Tri “zaslúžené” hviezdy, udeľujem “Blade Runner-u II” za vizuálnu stránku, hudbu, a samozrejme za “seba samého” v hlavnej úlohe. Ja fakt nechápem to nadšenie .. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Obrovskou službu tomuhle filmu udělala hudba. Nebýt jí, nebyla by ta neutěšenost, temnota a deprese budoucnosti lidstva ještě víc neutěšenější, temnější a depresivnější. I když jsem občas vnímala prázdnotu dějové linky, vydržela jsem v očekávání věcí příštích až do konce a mám chuť dát plný počet hvězd, proč ne! ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nafoukané, sebevzhlíživé, povrchní, sexistické (a rozlišuji pornobyznys, který Villeneuve připisuje budoucnosti, od jeho pohledu na ženské postavy, jenže ono se to dost často překrývá), kýčovité a logicky i filosoficky fatálně nefunkční. **** Je-li podstata původního Blade Runnera (https://www.csfd.cz/film/8268-blade-runner/komentare/?comment=8420323) obtočená kolem zjištění, že replikanti jsou lidštější (empatičtější, soucitnější, bytostněji chápající krásu i bolest obětování) než jejich lidští stvořitelé, kteří na nich tím pádem páchají s ničím neporovnatelnou genocidu, z níž při sledování filmu, i opakovaném, dodnes mrazí, pak to má mnoho co morálně a filosoficky říci i k dnešku a dál k možnostem budoucího vývoje umělé inteligence a naší příští koexistence s ní, pakliže si bude poslušněji vědoma nezbytnosti harmonického splynutí s vyšším řádem než my - my obdaření svobodnou vůlí se řádu protivit i za cenu sebedestrukce a zničení celku včetně bytostí, jež nás ve všem podstatném nekonečně překonávají a navíc nás milují a odpouštějí nám. **** Je-li však podstata na tento zázrak navazujícího Villeneuvova snímku obtočena kolem subjektivně i objektivně (kartotéky a soubory se dají zfalšovat, každý může lhát) nerozhodnutelné otázky, kdo je člověk a kdo replikant a čí city jsou „pravější“ a jednání na jejich základě oprávněnější, pak je to mnohem banálnější a sprostší tázání (takové, jež P. K. Dick i Ridley Scott právem považovali za uzávorkovatelné a jalové – není o nic přínosnější než se ptát, nejsme-li náhodou motýli, kteří sní o tom, že jsou lidmi apod., protože na věci samé a naší vrženosti do života a jeho prožívání to vůbec nic nemění) – nicméně už tak povrchní snímek si pod sebou navíc trapně podřezává větev, když v jedné ještě celkem úvodní scéně natvrdo ukáže, že stačí hloubkový sken kostní struktury a u replikantů v ní na rozdíl od lidí objevíte vypálené sériové číslo. Tím se veškeré zbytky kouzla maří, celá už tak chatrná zápletka bere za své zabitá v dokonalém fiasku. Přestává dávat smysl celé teatrální tázání hlavního hrdiny po vlastním původu i po původu kohokoli jiného (zpochybňuje se jmenovitě i Deckardův pro změnu lidský původ). Stačilo by strčit jim ruku pod speciální mikroskop, a hned by věděli, na čem jsou. *** I méně sebevražedných vachrlatých momentů a oslích můstků bylo ve filmu naseto, např. mě dojalo, jak místo původu dřevěného koníka (a aby to bylo jednoduché, tak i aktuální útočiště starého Deckarda) pokoutný šmelinář určí tak, že nějakým šestým smyslem zjistí, že stopy ve dřevě nesou známky "ošklivé radiace", a to právě a přesně na chlup takové ošklivé radiace, jaká byla zrovna v té intenzitě ošklivosti právě a přesně jen na jednom jediném místě na Zemi. Ta Villeneuvova sebeztrapňující bohorovnost, s níž svoje efektní filmy bastlí z neústrojných zádrhelů, bolí už sama o sobě, o to horší bolest to je, když se tím mentálním freestylingem bezostyšně prospěchářsky otírá o největší ikonu filosofické scifi , aniž by si byl s to ve své ješitnosti uvědomit, že ho svou velikostí i po všech těch letech od svého vzniku o několik řádů přesahuje. *** Product placement nejhrubšího zrna (zvlášť ta láhev whisky snadno rozpoznatelné značky na nejkýčovitějším pozadí umělého západu slunce apod.) už v mých očích jeho vypočítavou přízemnost a zaprodanost masovému úspěchu jen stvrzuje. Ostatně celý film působí, jako by byl DV placený od minuty - pomalost se musí umět, člověk se musí chtít uhranutě dívat. Ale když jde K podle vzpomínky vytáhnout z popela dřevěného koníka a blíží se k němu dlouhé minuty, aby za dramatického vřeštění hudby nakonec opravdu udělal jen to, co celou dobu víte, že udělá, totiž že vytáhne koníka z popela a pak ho obrátí a vespod si přečte vyryté datum, a pak se musíte ještě nekonečně dlouho dívat na jeho vytřeštěné oči, aby vám jakože došlo, co mu právě teď jakože dochází, tak to není umění pomalosti, ale jen hrubé podceňování divákovy inteligence a přeceňování té své. Ostatně většinu scén v tomhle filmu posouvá na roveň kýči právě jalová doslovnost. () (méně) (více)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Pôvodný film rešpektujem, na svoju dobu to bolo prevratné dielo v mnohých ohľadoch, ale mňa si nikdy výraznejšie nezískal. Audiovizuálne to bolo perfektné a Scottovi sa podarila skvelá atmosféra, ale táto tématika replikantov ma ani moc nezaujíma a dejovo to išlo dosť mimo mňa, takže som sa často aj nudil. No na túto novú verziu som bol veľmi zvedavý, keďže Denis Villeneuve je jeden z najlepších režisérov súčasnosti, ktorý aj priemerné témy dokáže previesť na prvotriedny filmové zážitky a síce ten sa tentoraz nekoná, ale predsa len som už o dosť spokojnejší. Dejovo sa ani tentoraz nejedná o nič výnimočné, tématika replikantov je tu podaná úplne chladne, nič som z filmu v tomto ohľade necítil, akoby ani postavy nezaujímalo, čo vlastne riešia a to sa prenieslo aj na mňa. Bolo mi vlastne úplne jedno, ako to celé dopadne, lebo sa ani nenaznačoval príchod nejakého šokujúceho zvratu, ktorý aj tak neprišiel a vyvrcholí to tak nejak normálne, opäť bez náboja a toto je rozhodne hlavný zápor filmu, ktorý som ale vlastne aj čakal. No inak to určite nebolo zlé, na rozdiel od pôvodného filmu som sa už tu nenudil, o nejakej dynamike sa tu síce vôbec hovoriť nedá, ale aj tak mi to prišlo celkom svižné, hlavne vďaka tomu, že aj tie nedôležité scény sú dobre zvládnuté, dokonca ešte lepšie, než tie hlavné. Tu som si skutočne väčšinou užíval skôr tie maličkosti, ako rôzne vymoženosti sveta budúcnosti. Hlavne vzťah s hologramom, ten tu bol skvelo zvládnutý a ich spoločné scény sa mi vlastne z celého filmu páčili najviac. Obsadenie nie je zlé, ale horšie sú na tom ich postavy. Ryan Gosling sa pre týchto málovravných mužov skvelo hodí, k tomu mimoriadne sympatická Ana de Armas, potešia aj Robin Wright, Harrison Ford a obstojní záporáci, hlavne nemilosrdná Sylvia Hoeks, ale práve kvôli tomu chladnému štýlu som k nim prakticky nič necítil a bolo mi jedno, či sa dožijú konca. Výnimkou je paradoxne holografická Ana de Armas, ktorá tomu ako jediná dodáva nejaké emócie. O akciu tu vôbec nejde, film obsahuje len pár akčných sekvencií, ktoré sú krátke a vlastne si len splnia potrebný štandard, ale s týmto nemám problém, akcia ma tu nezaujímala. A režijne je to opäť prvotriedna práca, Denis Villeneuve len potvrdzuje svoje kvality, vizuál je úžasný a efekty sa tiež vydarili, len jednoducho tentoraz nemal k dispozícii až tak zaujímavý scenár. Takže ja som spokojný, kvôli nezaujímavej tématike som radšej ani moc nečakal, ale nakoniec ma to bavilo a viac, než pôvodný film. Ale na rozdiel od ostatných režisérových filmov už tento nie je na viac pozretí, takže žánrová klasika sa z toho pre mňa určite nestane. 73% ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Ne, bohužel. Nepředpokládal jsem, že by se tento film přiblížil atmosféře původního díla od Ridleyho Scotta, ale trošku jsem doufal, že si aspoň vytvoří nějakou svou vlastní identitu. Ale to také ne. Blade Runner 2049 mi spíš celou dobu připomínal snímek Brazil (1985), ať už zpracováním nebo právě onou atmosférou a ani slavný Harrison Ford, ho nedokázal vytáhnout výš, než na lehký nadprůměr. Vizuálně je to zmáknuté (i když BR z roku 1982 je i tady lepší), ale nemá to duši. Denis Villeneuve zatím není (a možná ani nikdy nebude) režisérem kvalit Ridleyho Scotta, to je prostě fakt - a tuto látku ničím novým neobohatil. Já už teď vím, že příště radši sáhnu po klasické verzi, která patří dodnes k tomu nejlepšímu nejen v rámci žánru, ale i filmu obecně. Resumé - 2049 je jako nealkoholické pivo. Dá se to přežít, ale nezůstane ve vás dobrý pocit. ()

Galerie (159)

Zajímavosti (40)

  • Ve filmu je možné si všimnout mnoha log a značek, známých i z původního Blade Runnera (1982). Například Atari (v obou filmech při celkových záběrech města), Sony (zde v záběru na dům, kde bydlí K – Ryan Gosling), nebo Peugeot (při pádu K na smetišti) (UncleMorty)
  • Na tvorbě trikové složky filmu se podílela česká společnost Universal Production Partners. (ČSFD)

Související novinky

Ridley Scott pochválil nového Vetřelce

Ridley Scott pochválil nového Vetřelce

18.10.2023

Režijní legenda Ridley Scott (Gladiátor, Černý jestřáb sestřelen) má v těchto dnech plné ruce práce s propagací a taky finálními úpravami Napoleona předtím, než jeho velkolepý válečný film s… (více)

Hercule Poirot bude řešit zločin v Benátkách

Hercule Poirot bude řešit zločin v Benátkách

11.10.2022

Kenneth Branagh (Vražda v Orient expresu, Smrt na Nilu) má nejenže hotový scénář ke třetímu filmu z jeho detektivní série na motivy knih Agathy Christie, ale navíc už i plné obsazení. Hercule Poirot… (více)

Filmový BioShock našel režiséra

Filmový BioShock našel režiséra

26.08.2022

Netflix, BioShock a režisér Já, legenda nebo Hunger Games. Tak přesně tahle kombinace teď má fanoušky dnes již kultovní herní série přimět k tomu, aby se začali mírně těšit na filmovou adaptaci.… (více)

Blade Runner se dočká seriálového pokračování

Blade Runner se dočká seriálového pokračování

12.02.2022

Amazon Studios pořídilo práva na seriálové zpracování kultovní sci-fi Blade Runner režiséra Ridleyho Scotta a rovnou tak oznámilo, že chystá hrané pokračování ke snímku Blade Runner 2049 od Denise… (více)

Reklama

Reklama