Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (339)
"Oči plaché laně, tělo mrštné pumy, za kámošky saně, co žárlivě čumí." Lolitkovská Super8čka dospěla, srovnala si to v hlavě - interpretace viz bordel v motelu za $140 cash, spáchaný prý pumou Jess (ve skutečnosti se tam kočkovali verbal s Gilmourem) - a s houževnatostí holky z vidlákova začala makat na své zkáze. Začala dobře, milý a hodný domorodec ji nafotil mrtvou. Vyfakovala ho, smyla krev a začala se prosekávat džunglí L.A., plné superkrásných odkvétajících ramínek na šaty, se třemi prdelemi plastik na ksichtících, anorekticky plnými tvary a úplně prázdnými kokosy, které na její odduševnělou (pfff...) krásu žárlivě valily bulvy [sic!]. Kvízové okénko: Proč nakonec prkenná a téměř jako prkno plochá Jess skončila na prkně, místo v záři reflektorů? A) Protože potkala své (svými slovy) mrtvé rodiče. B) Protože potkala živou, lesbickou a nekrofilní maskérku, co dávala mrtvolám francouzáky na pusu (a bůhví kam ještě). C) Protože potkala manýristické hovado Refna, mučícího diváka prázdnotou atraktivního vizuálu a svými uměleckými ambicemi. D) Protože nějakej blbec ze štábu vypustil bazén, takže když tam žuchla, pořádně to cáklo... krví. SPRÁVNÉ ODPOVĚDI nehledejte, Refnova puma je sežrala. Jen jednu oční bulvu vyzvrátila. ()
Filmařská orgie nad nepřejícností, závistí, prchavostí, prázdnotou, prokletím a vůbec hnusem co je spojený s krásou. Refn zůstává věrný svému vyzrálému hypnostylu, jen se bohužel po vězení, Valhalle a nočních ulicích LA, což mi všechno sedlo, Bangkok nikoli, opřel do světa modelek což je mi taky cizí. Ten film vlastně znásilňuje "krásu" jako průmysl, celý to povrchní pojetí, připomná to starý artový euro-horory a je to celkem silně abstraktní, posedlý samo sebou, soundtrack opět klíčem. Mno, NWR je prostě výjimečný tvůrce, ale poslední dva filmy se míjíme. "And so I said I want to make a movie about the insanity of beauty." ()
Po shlédnutí tohoto filmu mám skoro pocit, jak kdyby se Nicolas Winding Refn utápěl ve svých vlastních filmařských utopiích. Chápu třeba to, že Neon Demon má jasnou myšlenku v oblasti modelingu. Nechápu ale celý ten umělecký patos, se kterým se k ní snaží dopátrat. Jako jasně, celá řada scén je dost zajímavých a na oko hodně libivých, ale jako celek mi to přijde jenom jako souběh různých scén, které spíš nedávají smysl, než že ten smysl dávají. Režisér má jediné štěstí, že dobře volí hudbu s obrazem. U Drive jsem mu to sežral, tady už mám co dělat. ()
Podľa očakávania sa na to dobre pozerá, režisérov hypnotický audiovizuálny štýl nechýba a malým prekvapením bolo, že modelky hrajú presvedčivejšie než niektorí hereckí „veteráni“ (áno, Keanu Reeves, hovorím o tebe). Necelé 2 roky starý, nenápadný, tematicky spriaznený a obsahovo plnší STARRY EYES sa mi však pozdával oveľa lepšie, nehovoriac o tom, že narozdiel od Neónového démona nebol tým (údajným) hororom iba vo finále. ()
Ok, zjevně šílený Winding Refn se mi občas, jako u minulého filmu, do vkusu trefí, ovšem nyní mi už přijde, že moc přehání. Ta stylizace do červených a veskrze nepříjemných neonových barev je pořád úchvatná, násilí se ovšem nyní opodstatnit nepodařilo. Ač jsem byl u Jen bůh odpouští spokojen mnohem více než většina lidí, tenhle kousek si asi zopakovat nepotřebuji...5,5/10 PS : Keanu Reeves is the World's Biggest Asshole! ()
Galerie (55)
Zajímavosti (16)
- Druhý film roku 2016, ve kterém Jena Malone hraje lesbičku. Tím prvním je Lovesong. (Hal_Moore)
- Jako přípravu pro svou roli musela Elle Fanning zhlédnout film Beyond the Valley of the Dolls. (Hal_Moore)
- První film, ke kterému Elle Fanning namluvila komentář. (Hal_Moore)
Reklama