Reklama

Reklama

Malá smrt

  • Austrálie The Little Death
Trailer

The Little Death – „Malá smrt" jako idiom pro orgasmus. Kolem sexuality se točí celá mozaika příběhů pěti párů z jedné ulice a jejich souseda, který se nedávno přistěhoval. V duchu hesla „kolik lidí, tolik chutí" je v tomto filmu vtipně i dramaticky ztvárněna celá škála sexuálních odchylek od relativně běžných typu sex po telefonu a role playing přes foot fetišismus a masochismus až po somnofilii a dakryfilii. (tereez)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (252)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Několik minipříběhů o sexuálních úchylkách, které vztahy upevňují či rozbíjejí. Některé byly slabší, jiné slušné a ta závěrečná, hluchoněmá, byla vynikající - vtipná i kouzelná. Myslím, že nebudu sám, kdo kvůli Erin James výrazně zvýšil hodnocení. Zahrané bez výjimky na výbornou a vesměs neznámé tváře jsou příjemně osvěžující. Spokojenost. 75% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Přesně ten typ filmu, který potřebuje divákův čas. Když vydrží a položí se do jednotlivých příběhů, čeká ho milá odměna. Navíc nečekaně od Australanů. Na úvod je to totiž docela nezajímavé, chladné, tezovité. Pak se to černohumorně rozjede. Pohled na plačícího chlapa, touha po opravdovém znásilnění, potřeby hluchého mladíka, podpantoflák uspávající svojí manželku, váznoucí komunikace mezi manželským párem, kterak si on vezme novou roli až příliš k srdci plus další příběhy, z nichž každý popisuje určitou sexuální poruchu/úchylku. Přesto je ve finále velmi decentní. Vše propletené a v závěru umně vypointované. Stále poměrně mladý scenárista a režisér v jedné osobě (zahrál si navíc i jednu z hlavních postav) solidně odpozoroval „běžné“ momenty života a na plátně je nechal uzrát. Závěrečná čistá romantická telefonní linka mě dostala. Výborná forma, která má stejně dobrý obsah. 80% ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Naprosto výborná záležitost, která je neuvěřitelná vtipná a invenčně svěží. Snad u žádného jiného filmu jsem v kinosále nezažil tak pestrou škálu smíchu - tak překvapený, potutelný, spiklenecký, spontánní, pobavený, přezíravý, rozpačitý, prudký, pubertální, hýkavý... který nárazově vytryskl hned tu, hned tam (smály se spíše ženy a jako bych v jejich smíchu slyšel vědomí, že jsme všichni na jedné lodi a až důvěrně se chytáme všech narážek a vtípků, které mimo jiné často vychází z obeznámenosti s pornem). V závěrečné části, kterou celý film naprosto fantastickým způsobem vrcholí (řeč o je o neuvěřitelné sekvenci s tlumočením sexu po telefonu do znakové řeči) už smíchy burácel celý sál a všichni byli okouzleni tím nádherným nápadem a sympatickým obsazením ústřední dvojice. Báječný film, který je spolu s Trierovou NYMFOMANKOU jedním z nejlepších filmů o sexu za hodně dlouhou dobu. Nebýt občasné nudy, která se mi tam občas vkradla, neměl bych problém jít na plné hodnocení. UPDATE 4.2.2021 - I po opakovaných zhlédnutích v minulosti mě to opět hodně bavilo, ten film je skutečně okouzlující, úžasně vtipný, skvěle obsazený a má výborný soundtrack, který se ke všem scénám super hodí. Ideální film pro sledování ve dvou a naladění se na hodně dobrou náladu, byť ten závěr může člověka, který to vidí poprvé, trochu zaskočit. ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

Myslím, že na začátek je třeba asi říct dvě věci: 1) Bojana Novakovic je nádherná ženská a kdyby jí nebylo, film mi unikne. Což by byla škoda ohromná. 2) Napsat povídkovej film je buď kumšt vyžadující mistra, anebo naopak berlička pro scénáristu, který nezvládne v podstatě propojit povídky do celistvého... inu... celku tak, aby se z povídkového filmu stal film "normální". V zásadě každej "normální" film by měl sledovat typickou tříaktovou/čtyřaktovou formuli, což samozřejmě u povídkovýho filmu jde jen těžko, a protože napsat tři/čtyři opravdu dobré akty vyžaduje stejný kumšt jako napsat skvělou povídkovou slepeninu, je možná lepší sázkou na jistotu napsat a zrežírovat jako svoji prvotinu právě povídky. Které samozřejmě vzájemně propojíte, aby povídky měly jakože nějakou pointu a daly se pozřít jako celek. Ten tolik důležitej propojovatel je leč v Malý smrti jen berlička, o kterou se scénář musel opřít. A musel ji použít, protože kdyby toho nebylo, v paměti divákovi zůstane jen perfektní a geniální závěrečná povídka. ________ Je patrný, že Josh Lawson měl v zásadě jen nápad na dvě povídky (první s Bojanou a druhá s Erin James), a teprve od nich se odpoutal k zbývajícím dvěma a půl, jejichž pojítkem je samozřejmě tož nějaká ta úchylka. Ty zbývající dvě a půl povídky totiž nemají ani pointu, ani v zásadě důležitou roli pro smysl povídkovýho filmu, a tak kdyby byly vystřižený, nic zásadního se nestane. Jakžtakž unést se dá ta, kde manželka se snaží svého chotě rozbrečet i za cenu lží, a tou lží taky jejich povídka (arc) končí a nemá žádnou dohru. Hurá. Zbylá půlpovídka (manžel uspávající svou choť) a povídka (manžel objevující svůj hereckej talent) v zásadě nemusejí mít ani společnýho jmenovatele, totiž nějakou sexuální úchylku, protože jejich cílem není v podstatě ani dosažení orgasmu, jak by se mělo z názvu filmu zdát. (To je ta zmiňovaná berlička, která nemá smysl.) Když se tak eliminuje ta jedna a půl povídka, zůstávají opravdu jen ta jakože první (Bojana) a poslední (Erin a TJ). První snese přísná měřítka, protože je skvěle zahraná a obstojně napsaná s pointou, která sice nevyzní, ale zato alespoň tak nějak obstojí. Ta poslední naopak přísná měřítka určuje, protože je vskutku perfektní a zasloužila by si klidně větší prostor, a to až takový, že bych chtěl vidět Joshe Lawsona tu povídku rozvést do celého celovečeráku. To by samozřejmě mohlo skončit průserem, protože by se z ní mohlo vytratit to kouzlo okamžiku a chemie mezi oběma postavami, které se ani vlastně nesetkají, zato na druhou stranu kdyby to vyšlo, bylo by to stejně kulervoucí jako teď v tom povídkáči. Mno. _____ The Little Death je příjemně osvěžující koktejl sexuálních úchylek, z nichž v zásadě jen ta první a poslední unesou celý film, ale právě protože ta poslední je tak skvěle napsaná a skvěle zahraná, že člověk po zhlédnutí má v paměti právě ji, člověk celému film díky ní dokáže dát i nejvyšší hodnocení. ()

TedGeorge 

všechny recenze uživatele

Režisér debutant Josh Lawson nám servíruje více či méně vtipný náhled do partnerských vztahů. Zezačátku to opravdu působí jako komedie, ale už po necelé půlhodině vám začne být jasné, že rejža umí zahrát i na dramatickou notu. Nejlepší je samozřejmě ta část s překladatelkou. Hluchoněmý panic využije služeb převelice sympatické slečny spojovatelky a nechá se spojit s prostitutkou přes telefon. Chudák operátorka musí překládat, jaké prasárny klukovy paní na telefonu sděluje, a vy se budete neskutečně bavit. Alespoň chvíli. Pak vám ukápne slza, jak vás to dojme. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Režisér Josh Lawson v rozhovoru řekl, že chtěl, aby posledních 20 minut působilo téměř jako sexuální zážitek, aby diváci při vyvrcholení filmu téměř dosáhli orgasmu a odešli s potřebou dát si cigaretu a studenou sprchu. (KGBelik)
  • Název filmu pochází z eufemismu pro orgasmus z 19. století, původně francouzského „la petite Morte“. (KGBelik)
  • Na otázku, na jaký nejšílenější fetiš narazil při svém výzkumu, režisér Josh Lawson odpověděl, že je to fetiš, který ve filmu není, ale je to fetiš olizování oční bulvy. (KGBelik)

Reklama

Reklama