Kamera:
Louis PepeHudba:
Miriam CutlerHrají:
Tony Grisoni, Terry Gilliam, Jean Rochefort, Johnny Depp, Vanessa Paradis, Christopher Eccleston, Bill Paterson, Miranda Richardson, Nicola Pecorini (více)Obsahy(1)
Zkuste si představit ty nejhorší noční můry, kvůli kterým se každý filmový režisér budí v posteli se smrtelným potem na čele. A zaručujeme, že to pořád bude jen desetina toho, co každý den prožíval u nás velmi oblíbený tvůrce - jediný zaoceánský montypythonovec, ale také autor filmů jako BRAZIL, KRÁL RYBÁŘ nebo 12 OPIC - Terry Gilliam. Dvěma kanadským dokumentaristům se podařilo natočit fascinující dokument o možných i nemožných katastrofách, které provázely pouhých 6 dní natáčení Gilliamova vysněného projektu MUŽ, KTERÝ ZABIL DON QUIJOTA, v němž měli hlavní role ztvárnit Johnny Depp a Jean Rochefort. Přes počáteční hrůzu jakou vyvolává neuvěřitelná souhra náhod a nehod provázejících od počátku celý projekt, se Gilliamovy útrapy stávají postupem času směšně komické. Takovému množství neštěstí se už nedá nic víc než smát. Snímek ZTRACEN V LA MANCHA podává tragikomický pohled na odvrácenou stránku filmového průmyslu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Velká škoda. Terry Gilliam je Pan umělec a všechny jeho snímky, co jsem měl možnost zhlédnout, jsou nějakým způsobem zajímavé a originální. Proto mě mrzí, že "The Man Who Killed Don Quijote" zůstal nedokončen. A že by to další velký filmový zážitek byl, dokazuje dokument zachycující pár scén s vhodným hereckým obsazením nebo jedinečné exteriéry kastilské krajiny. Při natáčení filmů teda asi problémy bývají, no v tomto případě byly větší i než Gilliamovo jedinečné odhodlání hraničící na konci s utopií v podobě splnění nesplnitelného snu. Zajímavá je analogie podstaty Quijotovy literární postavy s realitou natočení filmu o něm. Asi na tom boji s větrnými mlýny něco bude. ()
Jak říká jeden z účastníků celé mizérie kolem Gilliamova pokusu o vysněném zfilmování jeho vize Dona Quixota: kdyby to někdo chtěl vymyslet do scénáře, nedokázal by snad být tak negatisvistický. Takový sled nepřízně osudu, katastrof a nedorozumnění - věřit, že je někdo "tam nahoře", bylo by jasné, že tuhle adaptaci prostě nechtěl :o) Velmi působivé a trpíte s Gilliamem (a litujete, že tenhle film nevznikl, ač to tak nějak od samého začátku je zřejmé). Jean Rochefort je pro roli vizuálně impozantní a dokonalý, ale máte na něj pifku, že si režisér raději nevybral někoho jiného, jeho zdravotní trable nejsou sice jedinou příčinou finální nerealizace filmování, a v sedmdesáti se jim nelze divit, ale nakonec zcela stěžejní v kombinaci s katastrofálním, producentským šlendriánem... (Jen nějak nechápu, co dělá jméno Jeffa Bridgese v "hrají".) ()
Škoda. Gilliam, Depp, Rouchefort (mimochodem brilantně vybrán!) skutečně to mohl být fantastický snímek. Jak se říká: Když je smůla, poděláš se i na záchodě.... To co postihlo Gilliama při jednom natáčení nepostihne jiného režiséra za celý jeho filmařský život. Říká se, že herec by neměl hrát Fausta, že si tím koleduje.... Třeba točit o rytíři Donu Quichote de La Mancha sebou nese podobnou hrozbu... A za co ty hvězdy? Za snahu, houževnatost, sílu, za nápad a už jen těch pár natočených scén s obry a vězni... Velká, převeliká škoda... * * * * ()
Terry Gilliam svůj vysněný filmový projekt The Man Who Killed Don Quixote připravoval deset let, ale spiklo se proti němu počasí a zdravotní stav hlavní herecké hvězdy Jeana Rocheforta, který byl s rolí spojován rok a půl a sedm měsíců se učil angličtinu. Jeff Bridges v dokumentu není vidět, protože ho je pouze slyšet jako vypravěče. ()
Souhlasím s recenzenty, že tento umělecký dokument K.Fultona a L.Pepeho je strhující a fascinující. Ale co na něm shledali zábavného?! Už dlouho se mi nechtělo po skončení projekce tak plakat, protože zpráva o zmarnění jednoho životního snu mého oblíbence T.Gilliama nutí zoufale vykřiknout: „Dejte mu proboha někdo ty zatracený prachy!“ ()
Galerie (12)
Zajímavosti (6)
- Cenné záběry z natáčení nikdy nevzniklého filmu jsou původem pořízeny kvůli připravovanému filmu o filmu. Když nakonec film nevznikl, tak tyto záběry byly použity jako základ tohoto dokumentu. (Dromedár)
- Před oficiální českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2002. (Varan)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2002 na Berlínském FF. (Varan)
Reklama