Reklama

Reklama

Max Lambert, bývalý šéf lupičské bandy, si odpykává dvacetiletý trest. Před zatčením zakopal u kostela nedaleko Říma několik milionů ve zlatě, „výdělek“ ze své poslední akce. Se svým spoluvězněm Pierrem Bizetem připraví plán útěku a v převleku za duchovní se snaží odletět do Říma, kam zrovna v této době směřují církevní hodnostáři z celého světa. Takže dvě sutany navíc se mezi nimi lehce ztratí! Jenže uprostřed poklidného letu se objeví únosci, kteří nutí pilota obrátit letadlo na Tanger. Ale to zdaleka není ještě to nejhorší, co je na cestě za svobodou a penězi čeká. Jedinečná dvojice GabinBrialy, výborné dialogy a situace v komedii, která nestárne. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (199)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Ono to není jen o tom, že u komedie musíte řvát smíchy od začátku do konce, jinak stojí za starou belu. Abyste si užili koncert, taky přece není nutné chodit křepčit do kotle a nechat po sobě šlapat. Stačí sedět vzadu s čupr holkou, luskat si do rytmu a nasávat krom vínka i atmosféru. Tak je to i s francouzskými filmy. Kdo je zblblý současným trendem, že komedie = fakt hustej náser, ten by se sem snad ani neměl vyjadřovat, protože noblesu je v dnešním světě potřeba chránit. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Genialna komedia, ktorou sa Jean Gabin /trilogia Komisar Maigret 1958 - 1963, Heroin, Sicilsky Klan/ rozlucil s filmovym priemyslom a tvorbou. Scenar - dvaja vazni sa prevlecu za knazov, a pri uteku sa zamiesaju medzi putnikov - fungoval roku 1976, a funguje perfektne veru dodnes. Gabin sam osebe bol herecka legenda, a mal obrovsky talent, takze film dokazal v pohode utiahnut. Hlavne, ked sa pridaju herci ako Jean-Claude Brialy, a mimoriadne kvalitna rezia Jeana Giraulta /filmova seria Cetnik se Zeni -- Cetnik a cetnice/. 95 % ()

Reklama

ilemas 

všechny recenze uživatele

Vidět to dnes poprvé, tak bych hodnotil i odpad. Na filmu už je hodně vidět stáří a naivitu, pár skvělých hlášek je na komedii málo. Gabin je sice opět výborný, ale film působí dnes už jaksi vyčpěle a dost trapně. Před lety, když v tv nic kloudného nebylo a vysílaly se samé komunistické braky to byla vítaná komedie, dnes by bylo hodnocení úplně někde jinde. I tak po včerejším vysílání v tv se tak vysokému hodnocení divím. ()

M.E.K.Y 

všechny recenze uživatele

Prachem zašlá francouzsko-italská komedie, prezentující přesně ten styl humoru, kterým jsou obě země proslulé. Snímek je starý přes čtyři desetiletí a technicky vzato má spoustu nedostatků, ale už kvůli tomu jsem doufal, že scénář to vše zachrání a bude špičkový. Ale to jsem se přepočítal. Je až příliš jednoduchý a přímočarý, bez nějakých překvapujících zvratů a momentů. Dvojice bavičů Jean Gabin (pro kterého to bylo poslední učinkování na plátně) a Jean-Claude Brialy ale svoji úlohu zvládli a některé jejich hlášky byly výborné! Dokonce i s dabingem jsem si je užil, což se o ostatních postavách říct nedá! Závěr? Já takové komedie zas tak moc nežeru, ale v některých chvílích jsem se opravdu bavil a hlavně nenudil, takže to nebylo nejhorší. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Jean Gabin je herec-pojem, o němž lze bez nadsázky napsat, že zatímco jiní herci se o role ucházejí, v Gabinově případě platí, že je poctou pro roli, kterou si vybere. Vynikající "šprechr", skvělý mistr uměřeného realistického herectví, charakterizovaného maximální sevřeností a až strohou úsporností gest i mimiky, záříi ve svém posledním filmu způsobem, který bere dech. Nepochybně i proto, že má vynikající sekundanty v "lupinovi" Jeanu-Claudu Brialim, stále půvabné Danielle Darieuxové i v neméně zdatném policejním komisaři Barbierovi v podání pro mne zcela neznámého Henri Virlojeuxe a znamenitém, skvěle vypointovaném scénáři Galeyově a Vilfridově, jehož přednosti dále zdůrazńuje skvělá režie klasika francouzského hraného filmu Jeana Giraulta. Detektivní komedie, postavená na francouzském espritu, je současně jízlivým pohledem na společnost své doby. Kritické ostří je "mixováno" ne jako hlavní ingredience, ale naopak jako cosi navenek druhotného, s příběhem téměř nesouvisejícího. Ale skutečnost, že prokreslení psychologie a myšlení protagonistů, ale i okrajovějších postav je věnována mimořádná pozornost, naznačuje mnohé, mj. i již konstatovaný kritický osten ať už v konzulově postavě v Tangeru či v podnikatelském pragmatismu zástupce italských aerolinií nebo zjevném diletantství trojice únosců, z nichž se herecky jako nejvýraznější jeví Nicoletta Machiavelli, není náhodná. Pozoruhodně zdařilé sloučení "lehkého" a "hlubokého" pohledu ve zdánlivě běžné klasické detektivce si uchovává svou svěžest, živost a nadčasovost pohledu a záběru i po desetiletích, která uplynula od jejího natočení. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Po pristáti lietadla, v čase 01:00:11 (keď sa k lietadlu približujú schodíky) a aj neskôr, je vidieť, ako sú už pod kolesami podvozka špalky, aby sa nepohlo. (Van_der_Ovec)
  • Boeing 747 ve filmu je registrován pod F-BPVA, jedná se o první dodaný Boeing v roce 1970 Air France. Pro potřeby filmu je maskován jako Air Italia. (sator)
  • Závěrečná scéna během titulků je natočena na náměstí Piazza Navona. (classic)

Reklama

Reklama