Režie:
Robert ZemeckisKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Alan SilvestriHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Charlotte Le Bon, James Badge Dale, Ben Kingsley, Benedict Samuel, Ben Schwartz, Steve Valentine, Sergio Di Zio, Jason Blicker (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dvanáct lidí se prošlo po povrchu Měsíce, ale jen jediný člověk přešel nezměrnou prázdnotou mezi věžemi Světového obchodního centra, a v jeho stopách se již nikdy nikdo nebude mít možnost vydat. Petit pod vedením svého mentora Papa Rudyho (Ben Kingsley) je se svými společníky a za asistence netradiční skupiny dobrovolníků z celého světa nucen překonávat nepopsatelné problémy a vypořádat se se zradami, neshodami i bezpočtem rizik, která uskutečnění celé akce ohrožují, mají-li mít šanci realizaci svého bláznivého plánu správně zorganizovat a následně také provést. (Falcon)
(více)Videa (9)
Recenze (682)
Na dvojčata jsem se vyšplhal hned po návratu z Everestu, což svědčí především o mojí supr trupr filmový kondici. A teď, když jsem se poplácal, vám povím, proč je Muž na laně silnější než Himalájský opus. To proto, že Philipp byl na tom laně sám. Sám za sebe, sám tváří v tvář svému životnímu snu, který si na rozdíl od bandy horolezců na jedno použití jednoduše nekoupil, nýbrž složitě vybojoval. I přes jeho světovou aroganci na mě jeho příběh působil upřímněji. Mít sen a k sobě pár přátel, jen tak se dostaneš krom tam i nazpátek. Zemeckis zabodoval, má jen tu smůlu, že dokument natáhl lano ještě o pár pater výš. ()
Technicky velmi dobře zvládnutá pohádka pro dospělé. Nelze doufat v nějaké překvapivé zvraty, když divák předem ví, jak to dopadne. Ale v co doufat lze, když má film být o partě Francouzů, kteří šli za bláznivým snem, že to bude mít šarm a nadhled. Ani jedno se nekonalo. Bez uzardění lze pochválit pouze triky, samotný přechod po laně byl skvěle udělán. Ale to je asi tak vše. ()
Námět už líp zpracovat nešel o tom žádná. Technický aspekty filmu jsou výborný. Velký plátno včetně 3D filmu vysloveně sluší. Nemůžu se však zbavit dojmu, že Robert místy vysloveně vařil z vody a některé scény natahoval, jak puberťák pindíka. Alan Silvestri trošku vykrádal sám sebe, tu Forrest Gump, tu Predátor (titulky), alespoň tedy já jsem si to v uších vyslyšel. Hudebně u mě nejvíc zabodoval Beethoven a jeho klavírní. Joseph sympaťák, ale na lano by mě nedostal ani heverem. Za to Ben Kinsley by mě na svý charisma zlanařil do cirkusu na to tata. ()
║Rozpočet $35miliónov║Tržby USA $10,137,502 ║Tržby Celosvetovo $61,181,942▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,448,487║ Tržby za predaj DVD v USA $744,195 ║ Robert Zemeckis je späť v plnej paráde a ponúka úžasný zážitok, vyráža dych, ďalší film kde 3D efekt má svoj význam, miestami som mal doslova závrať z tých náletov kamery, dosť to zamáva s človekom, sila, herecky hravé, nápadité a zábavné /videl v kine 3D verziu: 90%/ ()
110 pater nad zemí procházející se mladík, se kterým není něco evidentně v pořádku. Silvestriho monumentární soundtrack dává tušit, že žabožrout, ladně se procházející po ocelovém laně, je ze svého skutku unešený a umně se ten samý pocit daří prodat divákům. Pro někoho může být Návrat do Budoucnosti Spielbergova zásluha, Forrest Gump souhrou všech možných i nemožných náhod a Polární expres novátorskou báchorkou, pouze co se týče technologické stránky. The Walk je však úplně někde jinde. Je živoucím důkazem přizpůsobibosti a vznešenosti herectví Josepha Gordona-Levitta, poctou a pochopením Filippa Petita a v neposlední řadě režijním koncertem Roberta Zemeckise, který dokázal v podstatě z komorního námětu vytvořit film s přesahem, který díky jeho smyslnému pojetí a kajícnosti dosahující hranic podrobení magičnem, dokáže zaujmout širokou věkovou kategorii. Bohužel zájem veřejnosti není natolik velký, jak by si Robertův umělecký comeback zasloužil, nic to však nemění na skutečnosti, že podobně strhující feel good film jsme od něj od Forrestových dob neviděli. Shrnuto a tučně podtrženo, velice by mě zajímalo, jak by vypadal dnešní Návrat do budoucnosti, jelikož co se týče trikařského hlediska, člověk ve 3D musí naprosto hltat atmosféru dvou již neexistujících budov a mít k nim respekt. Pár logických zádrhelů se jako vždy najde, ale to jsou víceméně jen drobnosti...97% ()
Galerie (41)
Zajímavosti (23)
- Balančná tyč, ktorú skutočný Petit použil, merala 8 metrov a vážila 25 kg. (ČSFD)
- Vysílací anténa na severní věži World Trade Center byla přidána až v roce 1978, události filmu se odehrávají v roce 1974, přesto anténu můžete vidět. (hansel97)
- Umelecká rekonštrukcia Petitovho výkonu si vyžiadala sedemročné prípravy – toľko trvalo tímu výtvarníkov a expertov na vizuálne efekty, kým vytvorili hodnovernú verziu New Yorku roku 1974 z pohľadu niekoľko sto metrov nad zemou, medzi dvoma budovami, ktoré už nestoja. (krasomama)
Reklama