Režie:
Michal KollárKamera:
Kacper FertaczHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Maciej Stuhr, Oldřich Kaiser, Marián Geišberg, Martin Finger, Michal Suchánek, Zuzana Kronerová, Helena Krajčiová, Ladislav Chudík, Timka Csiziová (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v horkém létě roku 1992, půl roku před rozdělením Československa. Mladý detektiv Richard Krauz se dostává k novému případu – na hřbitově byla vykopána mrtvola kostelníka Kloknera s hřebíkem v hlavě. Krauz zjišťuje, že za jeho umučením stojí bývalá StB a nikdy nenalezený spis zachycující zločiny kněží, na jehož základě StB církev vydírala. Případem posedlý Krauz se vydává napříč rozpadajícím se Československem hledat muže, ke kterému vedou všechny stopy: Rudého kapitána, specialistu na „konečné" výslechy. Krauz však není sám, kdo ho hledá... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (406)
Hokejový fanda by čekal něco o Vjačeslavu Fetisovovi, ale ona to krimi o jednom nepromlčeném zločinu a „restrukturalizaci” StB po sametové revoluci. Příslovečná první rána kapitána je zvolená forma. Depresivní lokace, nápadité kamerové úhly, vlnou veder zalévaný filtr připomínající španělské La Isla mínima, to všechno ze začátku slibovalo na domácí poměry dlouho nevídanou žánrovku s temnou atmosférou. Jenže když se na něco pěkně dívá, neznamená to, že tomu budete rozumět a to v obou významech tohoto slovesa. Člověka odpovědného za postsynchrony by si měl vzít do parády zfetovaný Olda s kleštěmi a letlampou.. ()
Ukázka koprodukčního, ale přesto klasicky českého filmu. Vizuálně, technicky kvalitní snímek, kterému chyběla dramaturgie při psaní a revizi scénáře, který absentoval a nahradily ho jen názvy kapitol, u kterých si někdo domýšlel děj tak, aby celek vlastně o něčem byl. Film, ke kterému by se měl divákům dávat manuál. Sice jsem děj pochopil, ale pro mě prostě nepřinesl nějaký ucelený příběh, jen jakýsi zcenzurovaný spis, kde si musíte domýšlet ty začerněné věty a slova. A ty postsynchrony byly naprosto úděsný, že mnohdy nebylo vůbec rozumět, co kdo říká. Předábovávat Poláky ještě chápu, těm by asi většinou nebylo rozumět a nedávalo by moc smysl je v Československu mít a dělat, jak jim všichni bez potíží rozumí, ale předabovávat i Slováky v ději, který se odehrává v Československu, kde alespoň někdo musel slovensky mluvit, je fakt vrchol debility. Veď tam snad nikto nehovoril po slovensky, to čo bolo za Československo vo filme? ()
Veril som, že Červený kapitán bude skvelý film, námet podľa knihy D. dána bol veľmi sľubný. Je veľká škoda, že sa dobrý príbeh nepodarilo skĺbiť s filmovým materiálom k spokojnosti diváka. Jednoznačne treba pochváliť vizuál a atmosféru. S tým si tvorcovia dali prácu a výsledok naozaj poteší. Ďalším veľkým plusom sú skvelé herecké výkony všetkých zúčastnených, najmä O. Kaisera a nečakane i M. Suchánka. Kto by to do neho povedal, že? V tak dobrej roli som ho nikdy nevidel a jednoznačne odkryl svoj skutočný potenciál. Prvá vyšetrovacia polovica filmu má spád a je zaujímavá. V druhej sa režisér unáhlil a chcel to vyriešiť na spôsob "USA thriller" , čo bola veľká chyba. Príbeh sa akosi vytratil, už ani nebolo dôležité kto a prečo. Je to škoda, pretože našliapnuté bolo k skvelému filmu, no vyšiel priemer. 60%. ()
Po vizuální stránce dost zajímavé a porevoluční atmosféra je tu zachycena náramně věrně a atraktivně, ale ke dnu to posílá naprosto neuchopitelný, nepřehledně odvyprávěný příběh, kde nejsou osvětleny ani základní motivace postav. Tragické ozvučení dialogů tomu také příliš nepomáhá. Prostě jeden velký chaos a kvůli tomu strašná nuda. ()
Scény se Suchánkem dobré. Scény s Kaiserem dobré. Celkově, z odstupu, to skutečně připomíná nějakou severskou detektivku, která má drive, ale nemůžu si pomoct, ten příběh mi přišel takový nějaký zvláštní, velká bublina pro nic, kdy finále je pro mě slabé, ač scéna na nádražích se hodně povedla. Detaily dobré, celek nic moc. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (30)
- Jedná se o zcela první adaptaci kriminálních knížek úspešného Dominika Dána. Který je na rodném Slovensku velmi populární. Jeho knížky se dočkali i českého překladu. (Lucasion)
- Maciej Stuhr sa na otázku o tom, že jeho postava je unavený, opitý, vyhorený, utrápený človek vyslovil: "Je to veľmi pekný slovenský James Bond. A je to typický Slovák, po dedovi aj pradedovi, z mäsa a kostí, a tak si občas musí dať aj pivo..." (Arsenal83)
- Maciej Stuhr, ktorý stvárnil detektíva Richarda Krauza, si počas natáčania scény rozbíjania dverí porezal ruku. Odmietol prerušiť natáčanie a ísť do nemocnice, a tak natáčanie pokračovalo dlho do noci. (patrik1177)
Reklama