Obsahy(1)
V odlehlém venkovském domě žijí dva devítiletí kluci, dvojčata Lukas a Elias, se svou matkou, která se zotavuje po nedávné plastické operaci. Pod vrstvou obvazů skrývá opuchlý, groteskní obličej a ke své rekonvalescenci potřebuje absolutní klid a ticho, což začne oběma neposedným synům brzy lézt na nervy. Čím je jejich matka přísnější, tím hlouběji se chlapci uzavírají do vlastního světa. Jejich vztek a podezření narůstají a představivost pracuje na plné obrátky - začnou dokonce pochybovat o tom, jestli je tato žena vůbec jejich matkou. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (225)
Eliasovi a Lukasovi, dvom bratom žijúcim v jednej domácnosti so zohavenou matkou, neostáva nič iné, iba dodržiavať prísne pravidlá úplného pokoja a kľudu. V okolí svojho domova uprostred prírody však nedisponujú veľkými možnosťami ako sa odreagovať. Navyše keď si aj nájdu nejaký spôsob typicky detskej zábavy, ihneď im je zatrhnutá. Vzájomné vzťahy medzi matkou a deťmi sa ešte viac vyhrotia potom, ako súrodenci nachádzajú mŕtve torzo túlavej mačky, ktorú bez súhlasu "hlavy rodiny", prijali za svojho nového maznáčika. Následky po danej skúsenosti budú viac ako šokujúce. Rakúsko jednoznačne nepokladám za krajinu, ktorá by v pravidelných intervaloch dokázala chŕliť kvalitné horory, ako Brazília futbalové talenty. Je skôr výnimkou, keď niečo vyprodukujú, a ešte väčším šokom, keď milo prekvapia. V podstate, z pohľadu "hororových prvkov" sa im podaril akurát jeden "husársky kúsok", a to splodenie toho najväčšie zmrda všetkých čias, "Hitlera". Ale poďme k snímku. Niečo podobné sme tu už mali, originál som síce nevzhliadol, zato remake ma natoľko očaril, že nebolo inej možnosti, ako udeliť 5☆. Samozrejme reč nie je o nijak inom snímku ako "Funny Games U.S.A.". Komu sa páčil, tomu sa určite bude aj tento výtvor. Musím uznať že psycho je to viac ako slušne. Nakoniec, snímky z deťmi dokážu takmer vždy diváka dostatočne emocionálne zasiahnuť. Sám za seba môžem priznať, že keby sa v "Goodnight Mommy" objavilo predsa len viac pasáží, po ktorých hororový fanúšik doslova priahne, mohlo byť moje hodnotenie ešte vyššie - 70%. ()
Dílko silně navoněné artem, kde překvapení nepochopilo pravidla a stojí hned za pikolou. Možná to byl i záměr a divák se má opájet onou podivnou procházkou pochroumanou myslí, nejděsivěji na mě paradoxně působil vpád postarších výběrčích příspěvků pro Červený kříž. Samozřejmost s jakou vnikli bez pozvání do cizího domu mi naháněla husí kůži. Tato krátká a nijak významná epizoda předčila téměř všechna lehce až těžce pomatená rodinná šprťouchlata, jež byla středobodem celého dění. Snad jen etuda s vteřinovým lepidlem a jeho účinkem na rty měla hororový nádech a žhnoucí vyvrcholení už zavánělo i mrazením v zádech. Lehce mdlé tři. Viděno během Season Challenge tour 2015 ()
V letošním hororovém neštěstí je Ich seh, Ich seh příjemně refrešujícím překvapením a dokonce z Rakouska. Nejsem sice fanouškem artové hororové tvorby, ale tenhle styl mi seděl. Opuštěná vila, "dvě" sympatické dvojčata a mysteriózně děsivá mamča, která s obvazy v první půli filmu vypadala půvabně. Velkým plusem filmu nebyl pouze vizuál a herecké výkony, ale také překvapivě znepokojivé scény, při kterých si divák v hlavě řekne až WTF ( Šváb,lepidlo-nůžky, drsný pád na beton, samotný zúčtovací závěr či Průchod matky lesem, což považuji za nejděsivější scénu z filmu) .75% ()
Komentář obsahuje náznaky spoilerů. Řemeslně kvalitní, v jednotlivostech velmi působivé a znepokojivé. Měl jsem ale zásadní problém s tím, že jsem celou dobu netušil, co tvůrci chtějí, abych si myslel. Protože zhruba od desáté minuty to pro mě bylo průhledné jako voda v alpské bystřině. Pokud tvůrci chtěli překvapit a nemít pointu tak očividnou, tak to nezvládli režijně, protože z mnoha scén ta pointa úplně křičí "haló, tady jsem!", pokud si naopak chtěli hrát s diváckými očekáváními u podobného typu hororů, tak to nezvládli dramaturgicky, protože pak vůbec nefunguje budování ústředního mystéria a člověk se spíš nudí. S takovou pak na mě fungovala hlavně poslední třetina, jíž předčasné odhalení pointy na působivosti spíš přidává. ()
Artová fantasmagorie, která se v závěru snaží tvářit jako hluboké psychologické drama. Už jsem si tak nějak zvykl, že Rakušani jsou divní.... Divné filmy mám rád, ale tenhle mě prostě nebavil. Podobně nezáživné jako Funny Games, zato taková Pianistka, hmm, to je úplně jiné kafe. Nakonec se přikloním k mizerným třem hvězdám za výtvarnou kameru, výkon hlavní herečky (kluci ne, ti hráli hůř jak Formani v Homolkách), mučeníčko (i když na Rakušáky to zas nebyl takový odvaz) a pointu (byť jsem ji vytušil o něco dříve). Horor to není, spíše pokus o existenciální drama, které jakoby se zrodilo v experimentálních 60.letech... Možná z toho bude někdo paf, ale kdo žije filmem, tak se na zadek neposadí. ()
Reklama