Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva Robertové se zcela náhodou seznámí a protože mají podobnou povahu, stanou se z nich přátelé. Oba dva muži jsou velmi nesmělí, proto se navzájem povzbuzují, aby jak v práci, tak i v osobním životě uspěli. (MVanis)

Recenze (16)

classic 

všechny recenze uživatele

„Dobrý večer, slečna. Myslím, že máme spolu schôdzku ("rande naslepo?"). • Samotný názov tohto, vskutku mimoriadne magického, francúzskeho titulu: Robert et Robert (samozrejme, že sa tentoraz vôbec nejednalo o diskutabilné osoby v zložení z Fica s Kaliňákom), ale najskôr sa snáď jednalo iba o protagonistov: Roberta Goldmana & Roberta Villiersa, ktorí sa na samý úvod totižto najprv stretávajú v „manželskej agentúre”, nakoľko ich už možno považovať za »starých mládencov«; dokonca i stále žijúcimi so svojimi matkami v spoločnej domácnosti, čo asi zrejme určite neveští nič dobrého, ak by povedzme potenciálne premýšľali nad ideou: „OVRABČENIA SA.” • Ešte pred ich príchodmi, sa divák vopred dôkladne zoznámi s touto agentúrou, kde sa súčasne nachádza nielen jej ústredný riaditeľ Jacques Millet v podaní naprosto vynikajúceho Jeana-Claudea Brialyho, ktorý si vie poradiť i na menšom priestore, ale zároveň i akýsi POČÍTAČ s (ne)podstatnými algoritmami, kde by sa teda nemalo vonkoncom nič pokaziť, však? • Prvý sa živí taxikárčením, zatiaľ čo hneď ten druhý vážne pomýšľa stať sa dopravným policajtom...? • Francúzsky režisér Claude Lelouch ma príjemne prekvapil svojim nadštandardným prístupom: „pripomínajúci mi veľkého maliara, malujúceho (filmový) OBRAZ s priam ukážkovými ťahmi svojho štetca (rozumej: réžie), a to konkrétne od začiatku až po koniec; pričom v istom kľúčovom momente si zvolil: geniálny ťah štetcom, ktorým ma maximálne ohromil;” presne tak, akosi som jeho „prekvapivý pohyb”, príliš extra neočakával, ale úplne zapadal do konceptu ORIGINÁLNEHO scenára, ktorý disponoval kvalitne napísanými postavami, v tomto prípade v podaní: Charlesa Dennera a Jacquesa Villereta i už medzitým predsa trochu spomínaného: J-C Brialyho. • Okrem hereckého obsadenia a ich pozoruhodných replík, sa titul taktiež vyznačoval i znamenitým, hudobným podkresom, ktorý dotváral potrebnú atmosféru. Skrátka; Francis Lai & Jean-Claude Nachon, sa mi rovnako tiež postarali o melodický, sluchový zážitok, bez ktorého by som si už túto vec totiž nevedel predstaviť. •  Interesantná záležitosť, ktorej podľa mňa dopomohla predovšetkým samotná účasť: Ch. Dennera, ktorý tentokrát vytvoril perfektný protipól k Truffautovmu predchádzajúcemu počinu: L’Homme qui aimait les femmes, čo len priamo vypovedalo o jeho nadštandardných chameleónskych stvárneniach... ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Příběh dvou osamělých mužů, kteří si hledají životní partnerku za pomoci seznamovací agentury, je v podstatě milá, příjemná a úsměvná záležitost.. Bylo mi potěšením sledovat ústřední herecké duo, Charles Denner i Jacques Villeret úchvatní, vtípky, odkazy i věnování pana režiséra registruji a hodnotím kladně, no a v neposlední řadě stojí za zmínku báječný hudební podmaz, Francis Lai je opravdu jen jeden.. ()

Reklama

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Jeden zakríknutý introvert, druhý temperamentný cholerik, no obidvaja žijú s matkou a márne hľadajú partnerku na rovnakom mieste. Prejdú si spolu pár zážitkami (schválne nepíšem trapasmi, lebo trapas je u nich status quo) a stanú sa kamarátmi, aby sa ocitli zase na mieste, ktoré organizuje zoznamka. Kruh sa uzavrel. A tu prítomná melancholická hudba môže hrať až do skonania sveta, lebo takto to na ňom chodí. Šťastie sa nedá naplánovať, len stretnúť, keď je mu človek na stope. Čerešničkou na Lelouchovej (svadobnej) torte sú vtipy odkazujúce na zahraničnú kinematografiu - Taxi Driver, Bergman. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Vaše žena pro vás musí být někým, kdo by byl vaším přítelem, i kdyby to byl muž. Tohle se mi dost líbilo. Možná i proto, že jsem se samozřejmě viděl v jednom z  Robertů.:o Aneb náhodně vzniklé přátelství dvou nesmělých Robertků ve vztahové agentuře. I v době Tinderů mě už od začátku zaujal   nápad se vztahovou agenturou, kdy člověku počítač vybere ženu, která pro něj bude co nejpřízněnější duší. Jen ten následný výlet s agenturou, který ještě násilněji dává lidi dohromady a instruktor hned na začátku donutí pány, aby si každý sedl k jedné dámě mi přišel už trochu přetažený za vlasy a opravdu nepřirozeně budující sbližovaní lidí. Ženské představitelky mi v tomto případě taky moc nesedly. Samostatné trampoty pánů Robertků, kdy mezi sebou pánové budují vztah,  jsou ale fajn a spíše se s přibývajícími minutami ještě vylepšují.  Dokonce mi tentokrát nevadila ani ta trans vsuvka podbarvena písničkou, protože to bylo najednou takové zajímavé záhadné, nesmyslné osvěžení, jak z jiného světa. A nesmělé pohledy pánů Dennera a Villereta na jakýsi úchylný box stály docela za to. Ono i na tom výletů je koneckonců místy hodně pěkná skoro až snová atmosféra při hraní si na historii, hovorách ve tmě, promítání filmu nebo převleků  za Napoleona.o  Celý film na víc podbarvuje krásná poetická hudba Francise Laila.  Na další Lelouchův film jsem se těšil v první řadě kvůli Jacques Villeretovi. Temperamentní výřečný Denner z podstaty své postavy možná zpočátku dostává drobáko více prostoru, a místy mi přišel trochu moc nerudný, ale když odkryl nesmělou  a laskavou část své postavy,  taky jsem si ho oblíbil a vyměňují si mezi sebou tady pánové mnohdy hezké pohledy a úsměvy.  Villereta považuji za smutného klauna a to jsem si tady definitivně potvrdil. Coby uzavřený mužíček Robertek, dokáže   očima člověka uhranout a v závěru předvést na oplátku skvělé komediální vystoupení složené z nesmělosti a hrátkami s hlasem. Už tak mi byl jeho Robert dost blízky a  závěrečný plot twist, kdy se z Villereta stal komik mi teprve  vyrazil dech. Krásné překvapení na závěr s nádhernou myšlenkou, že pan Robert dokázal využít svojí nesmělost k pobavení ostatních, které bylo přesně pro mě coby milovníka komiků a nesmělých.  Ten sestřih komediálních ukázek s barevnými filtry je super.   Ostatně jako celý tento film. Omlouvám se...tedy omluvte mě. Řekl jsem, omlouvám se...za omluvu  ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Z filmů Claudea Lelouche, které jsem doposud viděl, jsem si vždy odnášel silný pocit nebo náladu, kvůli nimž jsem byl rád ochotný přimhouřit oko nad režisérovým balancování na hraně laciného sentimentu. I když přiznávám, možná jsem mhouřil oko nad vlastní slzou, protože Lelouchovi se i díky hudebnímu doprovodu jeho dvorního skladatele Francise Laie většinou daří trefit silnou emoci. Proto mě trochu mrzí, že Robert a Robert mě tak silně nezasáhli. Možná to bude i tím, že z představitelů ústřední dvojice jmenovců (a posléze nejlepších přátel) neprýští žádná vzájemná chemie. Charles Denner jako ten rtuťovištější svými expresivními gesty a výraznými grimasami příliš sympaticky nepůsobí, naopak mladý Jacques Villeret si v roli outsidera vystačí s minimem slov a kamennou tváří, ale hned získává náklonnost diváka v několika precizních téměř pantomimických etudách. První část filmu věnující se hlavně Dennerově Robertovi je silně uondaná a kromě momentů s Villeretem ji táhne nahoru Jean-Claude Brialy. Druhá část věnovaná zájezdu klientů seznamovací kanceláře (inu, doba předtinderová) a následný závěr už jsou mnohem lepší a konečně z nich je trochu více cítit pomyslný Lelouch touch. Laiova hudba je tentokrát spíše v pozadí, nicméně ústřední song se povedl a sázka autorů na jistotu v podobě recyklace jejich nesmrtelného hitu "Un homme et une femme" postě vychází. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Jacques Villeret získal v roce 1979 Césara za nejlepšího herce ve vedlejší roli. (Snorlax)

Reklama

Reklama