Reklama

Reklama

Ghoul

  • Slovensko Ghoul
Trailer 1

Trojice filmařů se vydává na Ukrajinu s cílem natočit unikátní dokument o kanibalismu. Strašlivý hladomor v letech 1932-1933 tu dohnal spoustu lidí k děsivým činům. Nečekaně se jejich pátrání začíná propojovat s příběhem jednoho z nejzvrácenějších zločinců novodobé historie, kanibala Andreje Čikatila. Během 12 let spáchal přes padesát brutálních vražd, při nichž své oběti částečně snědl. Společně s místní tlumočnicí, průvodcem a senzibilkou se snaží odhalit tajemství domu, kde se vše odehrávalo. V opuštěném stavení uprostřed ukrajinských lesů se z filmařů i jejich doprovodu však brzy stávají nedobrovolní vězni. Stísněný pocit ve zdech domu se mění v děsivá setkání s jiným světem. Ze záměru natočit dokument se stává hrůzyplný boj o život. Nikdo netuší, kdo nebo co je TAM VENKU... (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (722)

lamps 

všechny recenze uživatele

Netřeba psát o tom, kterak Ghoul vyniká v rámci české hororové tvorby, neboť v tomto ohledu takřka nemá v čem vynikat. Jákl se projevil coby moderní světový tvůrce, který má nakoukáno, má přehled o tom, co diváky ve strašidelném žánru nejvíce přitahuje, a který především dokáže zrealizovat i všechny protřelé hororové motivy na takové úrovni, že výsledek zastiňuje velkou většinu dražších a ambicióznějších, ale velmi podobných pseudodokumentárních hororů. Svižná, scénáristicky nápaditá (výborné lekačky), skvěle ozvučená a slušně gradující evropská filmařina, chytře zvýrazňující už tak dusivou atmosféru pomocí mrazivého fenoménu Andreje Čikatila. Úvod se sice dosti táhne, kanibalismus je těžce nevyužit a k postavám si nelze vytvořit natolik silný vztah, aby závěrečná část vtáhla diváka i jinak než jen zásluhou povedené stylizace, ale v rámci mohutné blairwitchovské vlny patří Ghoul rozhodně k těm zajímavějším, řemeslně vyspělejším zástupcům.. 65% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Hladomor na Ukrajině, kanibalismus a Čikatylo. Až si člověk říká, že s takovými ingrediencemi by to nedokázal zkurvit snad ani Srstka. A ejhle! Péťa asi přičinlivě polykal, a tak mu židácký producent Robert půjčil hájosmičku, aby před ní mohl nechat devadesát minut čurákovat partičku nesympatických, afektovaných, ochotnických Američanů, co řvou Eaten, Eaten a bafají na sebe gumákama a kotletou z nuceného výseku. Opravdu jsem nechápavě kroutil hlavou, když jsem viděl ten sáhodlouhý seznam příživníků, kteří se na tom podíleli a z určitě príma předraženého výletu na Ukrajinu přivezli něco, co by zmáknul za maminčino kapesné i Jakub Smutný jen s mobilem, pár debily a vykuchanou kočkou v libovolných vidlích Broumovského výběžku. Asi nějaký grant na podporu zaměstnanosti nebo co. No nic, je čas jebnout Jákla jeklem, popřát mu mnoho alespoň kaskadérských úspěchů a otočit se na druhý Bok. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězda za odvahu natočit vyvařenou found footage historku, ozvláštněnou tedy Američanům asi ne tak známou ruskou historií. O té jsou zde ale asi jen dvě tři věty, jinak sledujeme opět partu dementů, hrajících si na filmaře a držících kameru v kdejaké nepřirozené pozici (chybí snad jen záběry při utírání zadku po velké, jestli jsem neusnul), vzývajících ducha a běhajících jak o život v chajdaloupce sedmkrát pět kroků včetně půdy a sklepa, a v závěrečné třetině plné blikání světla kamery, zatmívaček, úchvatných záběrů zdí a spór na zdi při běhu sem a tam, kdy ničehož víc nevidíme... prostě nic navíc to k FF žáru nepřidává, bere si v podstatě jen to nejhorší a závěrečné vybafnutí se myslím dalo celou dobu čekat. ()

Pejpr 

všechny recenze uživatele

Cením si, že se v našem kraji pokouší o vznik jiného formátu filmu než ukvyčené komedie, ale to neznamená, že to automaticky dopadne dobře. Ghoul je taková česká verze Záhady Blair Witch, bohužel ale stále o několik několik úrovní nižší a to i přesto, že se jedná o přes 20 let starý snímek, který taktéž není úplně bez chyb. Samotná zápletka Ghoula není nikterak originální ani zábavná a typ foundfootage musí být vysvětlen velmi nucenou scénou, aby se sám vůbec dokázal obhájil (jinak by totiž vůbec nedával smysl). V podobném duchu se bohužel odehrává celý film, logická struktura a konzistence je nedostatečná (což je obecně velký problém u foundfootage hororů), ale to by se ještě dalo strávit. Největším kamenem úrazu je, že se ve snímku jednoduše nic neděje (podobným stylem se točí hodně amatérský hororů). Budování atmosféry je přiřazen až moc velký čas, který se navíc později zcela míjí účinkem a ještě zhoršuje již tak neuspokojivý závěr. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

První "lesní" Found Footage záležitost, která se objevila v našich kinech od dob Záhady Blair Witch (domestikovaná série Paranormal Activity do toho nespadá). A to už je pěkných pár let, nemyslíte? Nejslabší nemáte padáka, ale Jákla, Čikatila a bezva noční můru. Jo, a padák si pro jistotu vezměte sebou, abyste po filmu bezpečně přistáli. A syrové maso před tepelnou úpravou přece jen pro jistotu schovejte do lednice. Ale ne, kurva, do města Lednice, ale do takového toho chladícího boxu, který za nocích luxujete, když vás přepadne (ukrajinský) hladomor. Tým mladých a amerických dokumentaristů se v roce 2012 vydává na Ukrajině po stopách maníka jménem Boris, který byl obviněn z kanibalismu poté, co přibližně před dvaceti lety za podivných okolností zabil a snědl svého kolegu. Úvod je v rámci ff subžánru poměrně standardní, pár ne úplně poutavých rozhovorů vedených v ruštině střídá postupný přesun štábu do opuštěné chaty v lese, kterou kanibal dříve obýval, seznámíme se s místním průvodcem a vědmou, s níž záhy dojde na vyvolávání duchů. Tým je v pohodě až do doby, kdy se jim ze záhrobí ozve kanibal Čikatilo a v žádném případě se nechce kamarádit. Chce hlavně maso a vrátit se mezi živé. Dejme tomu, že chování postav filmařů zachycených ve filmu, lze v určitém úhlu tolerance považovat za autentické a reálné. Proč ne, podporuje to fakt, že o známé herce se nejedná, film nemá úvodní titulky, iluze reálného dokumentu je (téměř) dokonalá, až na několik zásadních elementů, které přece jen diváka utvrzují, že se jedná jen o filmovou story. Je důležité zdůraznit, že film samotný totiž pracuje s množstvím ne zcela reálných prvků, jedná se mimo jiné třeba o výše zmíněné vyvolávání duchů, či jakýsi zvláštní druh posedlosti a prokletí. Film po zvolněném rozjezdu náhle začne nabírat na obrátkách, spád událostí se začne zběsile vršit a příběh dostane dynamické koule. Postavy začnou nevysvětlitelně mizet ze scény, u aktérů z řad dokumentaristů dojde k nevysvětlitelným výpadkům paměti, sychravé zimní počasí ještě znásobuje velmi zlověstnou atmosféru, která z minuty na minutu nabírá na husté konzistenci. S tím se přidá i mírná nepřehlednost v některých sekvencích, ale bez ní se to v případě ff jen málokdy obejde tak, abyste měli vždy pocit, že vám "autentická" kamera vždy umožní účinné zorientování se v terénu. K slabinám filmu patří i nepropracovaný závěr, kdy by bylo záhodno prodloužit film o čtvrthodinu. Režisér film zbytečně kvapně a unáhleně ustřihl v nejlepším. Atmosféra strachu intenzivní a nepolevující, štáb zažívá solidní noční můru na působivě nehostinném, opuštěném a prokletém místě uprostřed hvozdů. Příznivci nechutností nebudou mít úplný rej. Nějaký ten ukousnutý jazyk je sice k vidění, ale není to nic mimořádného. Když šlo o kanibalismus, mohlo se přidat pár preparací. Z hlediska českého diváka je stejně největší raritou, že jde o film režírovaný Petrem Jáklem. Ten se mohl opřít o producentskou záštitu známého režiséra Roba Cohena, což je i vstupenka do amerických kin. Jáklův debut Kajinek trpěl tvůrčími a technickými nedostatky, ale zde technická nedokonalost obrazu i zvuku je zcela záměrná. Z tvůrčího hlediska se sice slibovalo víc, než se nakonec dostálo, ale natočené, vymyšlené i zahrané je to schopně. Divák bude mít určitě nepříjemný pocit sáhnout po skleničce s pitím, kterou bude mít postavenou na stolku. Zvláště večerní projekce senzitivním divákům připraví krušné chvilky. Petře, Petře, tohoto vepře jsi pěkně opepřil. 80% () (méně) (více)

Galerie (19)

Zajímavosti (20)

  • Tvůrci získali skutečné záběry Andreje Čikatila. (beran-ek)
  • Na 4 roky trvající produkci filmu se podílela řada ostřílených hollywoodských tvůrců. Jako výkonný producent se pod film podepsal Rob Cohen, který produkoval Čarodějky z Eastwicku (1987) a režíroval snímek Rychle a zběsile (2001), koproducentkou byla zase Nancy Bishop, která se zase starala o casting filmu Mission: Impossible (1996). (Zdroj: lidovky.cz, rozhovor s tvůrci na premiéře) (oje)
  • Diváci o filmu slyšeli až nedlouho před premiérou záměrně, celá produkce totiž probíhala v utajení. Všichni měli ve smlouvě přísnou podmínku mlčenlivosti. (Zdroj: idnes.cz) (oje)

Reklama

Reklama