Režie:
Stephen FingletonScénář:
Stephen FingletonKamera:
Damien ElliottHudba:
Rodolfo MongitoreHrají:
Martin McCann, Mia Goth, Barry Ward, Andrew Simpson, Olwen Fouéré, Ciaran Flynn, Michael Og Lane, Ryan McParland, Douglas RussellObsahy(2)
V postapokalyptickém světě, kde platí "zabij, nebo budeš zabit," panuje všudypřítomný hladomor a cizí lidé vždy představují nebezpečí. Přeživší farmář se ukrývá hluboko v lese, kde s pomocí brokovnice a improvizovaných nástrah bedlivě střeží svou úrodu před vetřelci. Dlouhá léta v izolaci si ale začínají vybírat svou daň a on pomalu ztrácí kontakt s realitou. Všechno se změní, když jeho farmu objeví vyhladovělá matka a její dospívající dcera. V zoufalé snaze sehnat potravu a přístřeší mu starší žena nabídne, aby výměnou za postel a jídlo strávil noc s její dcerou. Farmář v návalu touhy poruší základní principy sebezáchovy a pustí je k sobě do chatrče. Výměna se však nakonec promění v nelehké soužití, které začne ohrožovat nejen jeho pečlivě vybudovaný svět, ale i holý život. (Cinemax)
(více)Recenze (106)
Dobré, drsné a realistické. Trochu mi film připomněl anglickou pecku z roku 1984 Vlákna. Vlákna jsou ještě o něco lepší, protože katastrofa zasahuje celou společnost, ne jen pár jedinců. Ale i tento anglický The Survivalist se mi líbil moc. Doporučuji všem, koho zajímá, jak to bude vypadat, až jednou nějaký vládnoucí idiot zmáčkne červené tlačítko. ()
Pomerne realisticky poňaté? Rozhodne áno. Vďaka príbehu dostatočne "živé"? Rozhodne nie. "The Survivalist" je svetlým príkladom komornej drámy počas ktorej sa toho naozaj moc neudeje. Záver síce prináša niekoľko celkom zaujímavých zvratov čo samotný snímok ožíví, no tak či onak, príliš veľkú "zábavu" neponúka. Stopáž 104 minút je v tomto prípade voči divákovi dosť "krutá", a byť to o dvacku kratšie, zrejme rýchlejší spád udalostí by dosiahol lepší efekt, ako len sledovať vzájomne vyvíjajúce sa vzťahy medzi preživšími. ()
Taky vám často skoro u všech drsňáckých post-apo filmů vrtá hlavou, proč se v nich skomírající společnost nesnaží dát se co nejrychleji znovu do kupy? Proč se zase nezačnou obdělávat políčka, proč není z každé přeživší ženy do 40-ti let těhule, a proč se nestaví domy a stavení, co by něco vydržely a lidi nemuseli trávit dny nekonečným čundrem? A proč se sakra všichni zabíjej? Uf, to je otázek. No a The Survivalist má na každou z nich konečně tu nejadekvátnější, upřímně syrovou odpověď. Myslím, že Hollywood našel režiséra pro celovečerní Stanici 11. Po debutu. ()
Nemůžu si pomoct, mně se to nelíbilo. Navíc to točil asi chlap, co má rád chlapy, protože pinďoura vidíme na začátku skoro furt, ale u holky vidíme jen propadlé kozy, ale lůno nikoliv. Jinak mi ta historka přišla bez nápadu, až jsem smutně vzpomínal na Konec srpna v hotelu Ozón, který mi dal myšlenkově daleko víc, než tohle povrchní a zbytečné plácání. ()
Mladej, zdravej a silnej chlap, kterej se v postapo časech stane rolníkem, je hňup. A korunovanej. Uvázat se u nějaký chajdy a rejpat se v záhonech je naprostá pitomost - takovej trouba si zrovna koleduje o to, aby se stal obětí každýho šmejda, kterej půjde kolem. A přesně tak dopadá náš hlavní hrdina - živoří na zeleninovejch polívkách, je ze všeho permanentně vystíhovanej a klepe se furt strachem, aby mu náhodou někdo nešlohnul ředkvičky. Tomu říkám život nehodný žití. Kdyby takovejch lidí bylo aspoň pár tuctů, měl by jejich zemědělskej kibuc šanci na přežití - opevnění, domobrana, chov domácích zvířat... Ale pro osamělýho chlápka je v takový situaci jediná možná cesta - stát se potulným lovcem. Oštěp, luk, šípy (kdyby nebylo střelivo), udici, pořádnej boviják za opasek, celtu na záda a zmizet do lesů. To by byla cesta pravýho muže - vlk samotář. A ne se rejpat v hlíně jako nějakej zatracenej zahrádkář. Ale pořád lepší, než se stát kanibalem, to zas jo... Vcelku uspokojivý divácký zážitek, ale v rámci žánru jen průměr, na postapo je to málo postapokalyptické, na psychologický film málo psychologické, scénář chudý, postavy ploché... Ovšem stará plochá matka je klasa - xicht i figura jako paní Smrt, absence citů i sentimentu, měl jsem z ní skoro husinu. ()
Galerie (16)
Photo © Bulldog Film Distribution
Zajímavosti (5)
- Prví slovo ve filmu můžeme slyšet až v 17. minutě. (pornogrind)
- Film sa natáčal v Antrime, v Severnom Írsku. (GTS_PUNK)
- Jedná sa o vôbec prvý celovečerný film režiséra Stephena Fingletona. (GTS_PUNK)
Reklama