Režie:
Tate TaylorScénář:
Erin Cressida WilsonKamera:
Charlotte Bruus ChristensenHudba:
Danny ElfmanHrají:
Emily Blunt, Rebecca Ferguson, Haley Bennett, Justin Theroux, Luke Evans, Édgar Ramírez, Allison Janney, Lisa Kudrow, Laura Prepon, Marko Caka (více)Obsahy(2)
Každý den na cestě do práce jezdí Rachel Watson vlakem kolem města Witney. Vlak projíždí kolem jejího starého domu, kde bydlí její exmanžel se svou novou manželkou Annou. O pár domů dál každý den vidí jiný manželský pár. Rachel si postupně tento pár oblíbí a sama pro sebe si je pojmenuje ‚Jess a Jason'. Zdá se, že mají dokonalý život, a Rachel jim zároveň závidí i přeje jejich štěstí. Jednoho dne, když projíždí kolem jejich domu, stane se svědkem něčeho, co od základu změní vše, co si dosud o tomto páru myslela. . (Freeman Ent.)
(více)Videa (30)
Recenze (806)
Při srovnání se Zmizelou je tento snímek o stupeň horší. Do závěru prvky thrilleru nejsou moc vidět a celý snímek působí spíše jako psychologické drama. Šlo pár věcí udělat lépe jako zapracovat na vrahovi, závěr byl takový nemastný, přesto rozuzlení nebylo špatné. Dále vadí například vyšetřování, které je o ničem, vlastně celkově vyšetřování bylo jen taková vsuvka. O zajímavý film rozhodně jde, jako divák jsem se nudil jen zřídka, takže i přes pár záporů se jedná o celkem stravitelný film.. 7/10 = 74% ()
Vzácný případ, kdy adaptace kopíruje náladovou i subjektivně pocitovou křivku předlohy i s jejími největšími klady a zápory. Tedy perfektně vystavěný ženský trojúhelník svazovaný každou scénou blíž k sobě, paranoidní atmosféru, kdy žádné vysvětlení záhady není příliš přitažené za vlasy - a ve finále bohužel pointu, která mě zklamala jako to nejjednodušší a také značně černobílé řešení. Přesto jsem díky Emily Blunt dost dlouho zvažoval i vyšší hodnocení, když z Rachel dře uvěřitelné emoce i v nejjemnějších nuancích. Zabránila mi v tom Haley Bennett, která je i přes nezpochybnitelné půvaby příliš chladná a onu vysněnou zbožštěnou Megan nemůže pro zbytečnou průhlednost nikdy naplno dohrát. ()
Jedna kráva tam pořád chlastá a jezdí vlakem a blábolí nějaký nesmysly. Druhá kráva nechlastá a nejezdí vlakem, ale blábolí snad ještě větší nesmysly. A třetí kráva se mi pletla s druhou krávou, takže jsem chvílema ani nevěděl, která je která. Do toho jsem se navíc ztrácel v čase, protože tam bylo pořád "před měsícem, před týdnem" a podobně. Kupodivu to postupně začalo dávat trochu smysl a nakonec přišlo i nějaký rozuzlení. Ale celkově mě to moc nebavilo. ()
Šmírující alkoholičku ve vlaku lze vnímat dvěma způsoby. Jako scénáristicky nepříliš opečované krimidrama skládačkového typu, v němž se flashbacky (některé záměrně matoucí) prolínají s pátráním přesvědčivé Emily, co má nos od rumu z konzumu. Brutálně vtlačený klíčový dílek skládačky (deus ex vlak) mě pak přesvědčil, že i přes sympatickou noirovou formu spolu Přátelé nebudeme. Druhý pohled je jakási feministická glosa o pokřivenosti vztahů a institutu manželství, kdy se ženy na sebe nejdříve dívají očima svých mužských protějšků, aby pak našly sílu, hrdost a sebevědomí vymanit se z misogynních osidel. Paula Hawkins se s muži mizery vyrovnává pomocí knihy, jiní si zase otevřou lahvinku Theroux 1971.. ()
Ještě nevím, ale asi bojler, tak bacha! Zkvašená pícnina pro blahoslavené čtenářky Padesáti odstínů zhrzené hysterie, lesby a militantní exmanželky. Emilka neEmilka, tuhle tendenční, neinventivní a nudnou slepičí krávovinu, s důrazem na -pičí, a natráveným tofu poblité Okno do dvora tentokrát nevythla ani ona! Já chtěl vidět tajuplný napínač, a ne otravné estrogenové monology tří zpruzených tupých vagín – notářky, jebky prosté a jebky s motorovým pekáčem – psychicky tolik sužovaných fuj fuj odporným šovinistickým obšoustem. Ale vše se nakonec naštěstí v dobré obrátilo, kunda, byť iracionální a hloupá, zvítězila nad testosteronovým zlem a tisíce afektovaných čtenářek po celém světě se zase nemusí pár let holit. Jinak bestselerovost tohoto plesnivějícího kuřince fuckt nechápu. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (17)
- „Dívka ve vlaku“ je první knihou, kterou autorka Paula Hawkins vydala pod svým jménem. Do té doby vystupovala pod pseudonymem Amy Silver. (Novotnak98)
- Margot Robbie byla zvažována pro roli Megan (Haley Bennett). Další kandidátkou byla i Kate Mara. (JORDY)
- Tržby ze severoamerických kin byly 75,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových 173,2 mil. (NIRO)
Reklama