Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nepraktický, roztržitý antropolog (Cary Grant), který má těsně před svatbou s dominantnější dívkou, shání peníze pro své muzeum, jehož budováním strávil posledních pět let. Do cesty se mu neustále plete živelná bohatá výstřednice s ochočeným mládětem leoparda Susan (Katharine Hepburnová), která sebe, Davida i své známé dostává do řetězce stále absurdnějších situací...Film, reprezentující vrchol bláznivých komedií třicátých let, stojí na výborných hereckých výkonech, vtipných dialozích a režijním umu Howarda Hawkse. (pm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (191)

honajz 

všechny recenze uživatele

Na můj vkus je to až moc střelené, navíc druhá půlka filmu se už poněkud vleče a nebýt leoparda a policajtů (a cirkusu), tak by asi z meritu samotného příběhu nebylo o co hrát. A popravdě, natrefit na tak bláznivou ženskou, asi bych si soudně zařídil, aby ke mne nesměla na půl kilometru. Ale jinak je minimálně první třetina filmu skvělá zábava, trošku upomínající na Evu, co tropí hlouposti (i když Eva mi seděla víc díky tomu, že sice taky tropila hlouposti, ale racionálně podložené), ty eskapády jsou vtipné a protiklad akademického vědce a bláznivé holky funguje. Zápletka s leopardem ale už jen nastavuje kaši a jde o - pro mne - slabou zápletku, navíc humor už se přenáší do trochu jiné roviny, než jaká byla v úvodu (Grant v ženském negližé, ha ha) a spíše se blíží humoru němých grotesek, až jen čekám, kdy se policajti začnou mlátit mezi sebou pendreky. Když Susan začne hrát holku s kriminální minulostí, říkám si, že třeba nějaký kousek racionality v sobě má, ale ne, vše je vlastně zabito poslední scénou, kdy je mi jasné, že čtyři roky práce padnou, ale tady se mi to prostě nelíbí a nesedne mi to. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Americká LEOPARDÍ ŽENA mi připomíná český film EVA TROPÍ HLOUPOSTI. Veselohra a v hlavní roli potrhlá hyperaktivní holka. Oba filmy vznikly ve stejnou dobu (dělí je rok). Tím ale podobnost končí. Zatímco českou verzi si kdykoli rád pustím a u této prvorepublikové komedie se zasměju, americká varianta mě se svým stupidním humorem spíš vytáčí. Katharine Hapburne se mi tu vůbec nelíbí. Je mi vysloveně protivná. Bezprostřednímu „telecímu“ vystupování Gollové nesahá ani po kotníky. Není nad český humor. Hollywoodská BLÁZNIVÁ STŘELA z roku 1938 selhává na plné čáře a nezachrání to ani velké herecké hvězdy. 35% ()

Reklama

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Mile potrhlé - těmito dvěma slovy by se asi dal shrnout celý film. Dívala jsem se na něj hlavně díky jménu režiséra, ale v neposlední řadě také díky Katharine Hepburn, kterou jsem dosud v žádném filmu neviděla. Takže jsem to konečně napravila. Určitě existuje více lepších filmů s ní, ale v televizi dávali zrovna tento... Je to celé potrhlé, ale takovým způsobem, že je vám to milé. Děj je docela zamotaný a konec je bláznivý snad nejvíce. Nevíte, zda se smát, nebo nad touto komikou zakrývat oči. Film se totiž místy blíží až ke grotesce, což nemusí být všem po chuti... Mně se to ale nakonec docela líbilo, nejlepší byl Cary Grant, Katharine bych musela vidět ve více filmech, než si na ni udělám pořádný názor. Ne, že by nebyla dobrá, ale znám herečky, které mi jsou více sympatické. Možná to bylo i tou rolí a "pošahanou" postavou... ()

sud 

všechny recenze uživatele

Howard Hawks uměl natočit snad úplně všechno. Neviděl jsem od něho zatím film, který by byl snad jen lehce nadprůměrný. A o tom si může nechat zdát i "Leopardí žena", neskutečně ujetá crazy komedie, která i dnes působí svěže. Jedna absurdita se kupí na druhou a přesto není snímek ani na chvilku přepísknutý a drží se v přijatelných kolejích. Skvělý Cary Grant tentokrát spíše jako ňouma a Katherine Hepburn jako žena vamp - no prostě neodolatelná. Ve třicátých a čtyřicátých letech se natočilo spousty komedií, které zub času doslova sežral a zmizely v propadlišti dějin. Ale vzniklo i dost těch, které jsou nadčasové a baví diváky i 70 let od data vzniku. Jednou z nich je i "Leopardí žena". 85%. ()

classic 

všechny recenze uživatele

V dobe vzniku, tesne pred vypuknutím druhej svetovej vojny, brali ľudia, ako diváci, dnes už legendárnu, screwball komédiu, Leopardia žena tak, že ju odignorovali, t. j vzišiel prepadák, ktorý skoro zničil kariéru 4. oscarovej Katharine Hepburn ( samozrejme, ešte ich nemá, ale bude ich mať, a stane sa doživotnou LEGENDOU, aj po smrti, lebo ju zatiaľ, žiadna kráska neprekonala. ), a všestranného, Howarda Hawksa, ktorého vyhodili z R.K.O. Až po dlhom čase všetci zistili, akú chybu urobili, keď si nechali ujsť šialenú komédiu s postavami, ktoré stvárajú neuveriteľné kúsky, kde do popredia sa dostáva leopard, a nebude sám, ktorý robí výtržnosti, čoho svedkami sú Dr. Huxley, ktorý by rád dostal dotáciu milión dolárov na múzeum, kde pracuje na brontosaurovi, kde mu chýba jedna kosť , taktiež sa má ženiť, ale spoznáva „osudovú” ženu - Susan Vance na golfe, a odvtedy sa ich cesty spoja v neustálom behaní, s trapasmi, scénami, aké by nevedeli predviesť, ani na mol opití, bratia Marxovci v réžii Hawksa, ktorý je vyvolený pre tento druh filmu, jeho všestrannosť, je návyková, zvláda rôzne žánre, kde Hepburn a Grant, sú ako utrhnutí z reťaze, takéto kreácie chcem vidieť jedine v originálnom znení, že škoda je nevedieť angličtinu, ako postavy vo filme, vtedy by človek sledoval 100. minútovú jazdu, ako na horskej dráhe s leopardom, ktorý sa fixuje na populárny šláger, tak vtedy sa dobrovoľne necháva rozmaznávať, až dovtedy, kým si nevymení úlohu s divokým leopardom, so psom Georgom, ktorý ukryl vzácnu kosť, policajtami, ktorí všetkých „podozrivých” , pozatýkajú, či cirkus, bohatá teta s tučným kontom. Z Katharine sa mi vylepšila nálada na maximum, dokonalo nedokonalá žena s manierami, alebo Cary Grant, ktorý je zmanipulovaný, naivný, roztržitý Dr. Huxley, kde protiklady sa zázračne priťahujú... Odkedy spoznal Susan, tak všetko je hore - nohami, ale nebyť nej, nikdy by nezažil zážitky, ktoré by si nedokázal predstaviť ani v najdivokejšom sne, a tak ja som za, že sa spoznali, kde David a Susan, vytvárajú dvojicu, na ktorú v žiadnom prípade nezanevriem. Až čas uzrel, aký výnimočný snímok môže byť, ktorý v mojom rebríčku zastupuje žáner, komédia v unikátnom, ale vo výbušnom vzťahu muža a ženy, ktorí prežívajú situácie, ktoré by som chcel prežiť aj ja. Pomerne, ale náročné pozeranie sa chystá... Nevidieť to by bolo väčšou „chybou”, akou bolo ich prvé stretnutie. PS: Kosť Susan prinesie kosť Davidovi do múzea, ale až na konci, a tak má konečne vytúženú dinosauriu kosť... ()

Galerie (65)

Zajímavosti (32)

  • V scéne, v ktorej Susan (Katharine Hepburn) pred políciou predstiera, že ona a David (Cary Grant) sú gangstri, nazýva Davida prezývkou "Jerry the Nipper" (Jerry Držgroš), čo bola prezývka, ktorú mal Cary Grant vo filme Nahá pravda (1937). (Michal74)
  • V čase 01:39:15, kdy vidíme Davida (Cary Grant) a Susan (Kathrine Hepburn), jak spolu mluví přes špičku kostry dinosaura, je v záběru v nadhledu vidět tmavá postava na zemi u zdi po levé straně. Vypadá to, jakoby se tam ukrýval člen štábu. Scéna je exponovaná tak, že jsou tam hrdinové sami a je nepravděpodobné, že by ta figura byla součástí expozice muzea, když je to výstava prehistorických zvířat. (Lariiakqt)

Reklama

Reklama