Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda. (Cinemart)

(více)

Videa (29)

Trailer 3

Recenze (645)

Hild 

všechny recenze uživatele

Když já ty filmy Roberta Zemeckise mám pořád ráda. Pro mě je to stále především výborný vypravěč, který přesně ví, jak chce, aby daná scéna působila na diváka. Spojenci mě vtáhli a nepustili po celou dobu, napětí perfektně funguje. Obě poloviny filmu se od sebe značně liší a jsou jak z jiného žánru. Emočně mě to nedostalo, ale ke konci jsem měla nepříjemně mrazivý pocit. 70% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kdyby nebylo plastikovýho Brada Pitta a některých vysloveně hollywoodských scén, kde se například pár bez skrupulí pomiluje uprostřed písečné bouře v Maroku a následně Marion Cotillard porodí během náletu na Londýn, tak bych z filmu byl vysloveně nadšený. Dlouho jsem se totiž nesetkal s lepší válečnou atmosférou, jako u tohoto filmu, čemuž se teda popravdě nelze ani moc divit. Robert Zemeckis je velký režisér a kvalitní atmosféry má vysloveně v malíčku. Závěr filmu je také vysloveně za jedničku s hvězdičkou, ale Angelina Jolie by se mnou podobné nadšení asi nesdílela... ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Robert Zemeckis se rád zabývá minulostí, všechny jeho slavné filmy z přelomu 80. a 90. let jsou plné dobrodružství, vášně a radosti, kterou dokáže zprostředkovat výhradně filmové médium jako takové. Romancing the StoneBack to the Future, Who Framed Roger RabbitDeath Becomes Her... Vždycky to mělo nádech starých dobrých časů. A Allied skutečně staré dobré časy jsou, odkazují na Casablancu, servírují akci, špionáž, romanci, neparodují ani ve scénách s nacisty, jen nostalgicky vzpomínají na dobu, kterou si romanticky idealizujeme. ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Cože? Angelina Jolie označila tento snímek za „nejhorší film všech dob“?! Jak jen mohla! Ta pizda! Avšak pokud je její výrok stejně důvěryhodný jako Enšpíglův výrok, že „Angelina Jolie označila tento snímek za nejhorší film všech dob“, pak zůstávám klidný. Pokud totiž Enšpígl čte stejně jako píše, pak pravděpodobně došlo k mylnému pochopení sdělené informace a Angelina novinářům ve skutečnosti řekla: „Co? Jakej Alájd zas? Teď nevotravujte, jdu Abdu Jamal Samirovi koupit do Bombajshopu nějaký bratříčky.“ Takže ne, tento výrok, ať je jeho autenticita jakákoliv, rozhodně není pravdivý. Robert prostě nemůže natočit špatný film, nebo alespoň ne nic horšího, než je Tomb Raider, na to zkrátka platí vesmírné zákony. Nejenže jsou Spojenci vizuálně extatičtí, ale navíc jsem u nich měl samým napětím sevřenou prdel tak mocně, že bych si v ní mohl otevřít pobočku kamenolomu. Já mám prostě filmy z téhle doby rád. Z doby, kdy se bezdůvodně vyvražďovali židi, ženy, děti a na zahradě jste si nemohli udělat grilovačku, aniž by tu nebylo riziko, že se vám může na barák kdykoliv zřítit skopčácký bombardér a zabít celou vaši rodinu. Člověk byl tenkrát tak nějak pořád ve střehu a aspoň neměl čas na čtení plitkých bulvárních sraček. ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Slibovala jsem si od tohohle filmu víc. V podstatě jsme byli hozeni do děje bez nějakého úvodu. Rozkoukání mi ale netrvalo moc dlouho, takže jsem se mohla ponořit do příběhu, který byl.. no asi by nebyl špatný, ale mě to nějak neuchvátilo. Emocionálně to bylo naprosto prázdné, autoři nám vůbec nedokázali přiblížit hlavní hrdiny, abychom s nim sympatizovali. Když minete tu chvilku, kdy mezi hlavními postavami přeskočí jiskra, tak víte, že je něco špatně. A tady jsem úplně minula ten okamžik, kdy se do sebe zamilovali a ani herci tomu moc nepomohli, protože jsem mezi nima neviděla žádnou chemii. Film sice ubíhal, a nemůžu říct, že bych se vyloženě nudila, ale tak nějak jsem měla nutkání při filmu vytáhnout hodinky a podívat se, kolik je. Navíc valná většina vážných scén působila velmi komicky (třeba ta scéna v porodnici, to jako vážně?), což taky není úplně dobrý znamení. A po skončení jsem si uvědomila, že to ve mě nezanechalo nic, což taky neni dobře. Takže, 3* hodně průměrné. ()

Galerie (148)

Zajímavosti (30)

  • Pánev, na které Marianne (Marion Cotillard) podává Maxovi (Brad Pitt) k snídani vajíčka, je moderní, s jasně viditelným dnem z nerezové oceli. V jejich koupelně se zase nacházejí vodovodní baterie vynalezené až v 50. letech 20. století. (henrycruel)
  • Psaní vzkazů adresované Adolfu Hitlerovi na bomby je založeno na skutečných událostech. Jednalo se o vzkazy typu Happy easter Adolf, Easter egg for Hitler, Merry xmas Adolf, Special delivery for Adolf, apod. (honza.kuzel)
  • Jako kanadský důstojník létající u RAF by postava Brada Pitta (Max) měla nosit leteckou bundu RAF z ovčí kůže, nikoli koženou leteckou bundu USAAF. (henrycruel)

Související novinky

Zemeckis a miniaturní druhá světová

Zemeckis a miniaturní druhá světová

20.06.2017

Legendární Robert Zemeckis (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump) se po Vánoční koledě konečně vrátil k hraným filmům. Jeho nová dramata Let, Muž na laně a Spojenci se (alespoň v Česku) dočkala velmi… (více)

Reklama

Reklama