Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda. (Cinemart)

(více)

Videa (29)

Trailer 3

Recenze (646)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Špionský filmy mám rád, druhou světovou taky, ale toto mi úplně nesedlo. Je to totiž postavené na lásce mezi hlavnímy postavami a já jsem jim to absolutně nevěřil. Brad Pitt vypadá jak vosková figurína a první půlku filmu odehraje se stejnym ksichtem. S Marion Cotillard to mezi nimi vůbec nejiskří a jen tak najednou jí v autě řekne, že se vezmou. Když tam pak žijou spokojenej rodinnej život, tak jsem jim to zase nevěřil. Chvíli jsem si myslel, že to dítě je snad taky špion nebo co. Uznávám, že je Pitt dobrej, když hází granáty na německý obrněnce, ale jeho nedostatek mimiky prostě tuhle roli zabil. Jinak zvraty fajn, má to i atmosféru, ale jako drama dvou postav zoufale nefunkční. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kdyby nebylo plastikovýho Brada Pitta a některých vysloveně hollywoodských scén, kde se například pár bez skrupulí pomiluje uprostřed písečné bouře v Maroku a následně Marion Cotillard porodí během náletu na Londýn, tak bych z filmu byl vysloveně nadšený. Dlouho jsem se totiž nesetkal s lepší válečnou atmosférou, jako u tohoto filmu, čemuž se teda popravdě nelze ani moc divit. Robert Zemeckis je velký režisér a kvalitní atmosféry má vysloveně v malíčku. Závěr filmu je také vysloveně za jedničku s hvězdičkou, ale Angelina Jolie by se mnou podobné nadšení asi nesdílela... ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Panenko Marja, co se to děje s tím Bradem? Čím dál tím víc mi připomíná toho Branda ve smyslu, že taky vypadá, že se fyzicky rozpadá a přestává vypadat jako opravdový člověk. Asi se na něm venkovně taky začíná projevovat to vnitřní šílenství. Každopádně, film má pěknou výpravu, hezkou kameru, napínavou hudbu a Augusta Diehla, jak si zase hraje s kartami, ale nemá duši. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Jejda, nevtáhlo. Nevěřil jsem oné osudovosti, postavy mi nepřirostly k srdci, nedržel jsem jim palce. A závěrečné vyústění tak nějak přišlo a jeden jakože vášnivý páreček odvály vyběhnuvší titulky. Francouzka a Kanaďan. Setkali se za války, v marocké Casablance měli předstírat manželství, přitom se do té doby vůbec neznali. Cílem jejich snažení je atentát na nacistického důstojníka. Z role nevypadnou, přičemž se do sebe (jak jinak) zamilují. Na první pohled všechno klape. Jenže na druhý záhy odhalíme, že scénárista Steven Knight absolutně zklamal. Z příjemně vypadajícího retra čiší chlad. Ať jsou postavy v posteli, na večírku, s potomkem na dece nebo si to rozdávají v písečné bouři (bože). Výsledek působí strojeně i trochu neupřímně. A hlavně nemá pražádnou tvář. Nedozvíme se nic o jejich motivacích, odveta za útok nepřichází, na předchozí dění zapomeneme a přichází další ze změn žánru odstartovaná křečovitým porodem a pokračující něčím, co se neliší od toho, co oba hrdinové měli předtím pouze předstírat. Přitom (ano, přijde dějový zvrat) by tvůrci mohli v divákovi mnohem umněji šponovat nejistotu, lépe pracovat s dvojsmysly a náznaky. Vedlejší herci prakticky nefungují, děj nikam neposouvají (proč lesbická sestra?). Brad Pitt a Marion Cotillard jsou sice elegantní, ale měli mnohem lepší chvíle, Pitt navíc překvapivě pokulhává s emocemi. Robert Zemeckis si vybírá velmi odlišné látky, a co si budeme nalhávat, přiblížit se Forrestu Gumpovi, Trosečníkovi nebo úžasné trilogii o cestování časem, je sakra těžké. I tak má ovšem na víc, než nás napínat chemickým vzorcem, který nacisty zatraceně zajímá. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Allied majú v sebe zvláštne čaro, ktoré ale filmu bráni stať sa nezabudnuteľným. Všetko tu zapadá, skončí istým a aj očakávaným koncom a predsa by ste si želali iný priebeh - možno viac vojenských akcií, väčšie napätie a neisté iskrenie na fronte, zatiaľ čo tvorcovia ho preniesli inde. Akoby na papieri vyzerala látka oveľa príťažlivejšia a po nakrútení prišla o potenciál. Čím sme ďalej, tým je nasadenie väčšie a do deja sa dostávajú aj nečakané akčné či napínavé scény, ktoré vyvolávajú rozmanité pocity - je možné, aby chlapík pod takým tlakom konal také veľké činy alebo je to už filmom prifarbená línia? Nie je tu núdza o napätie či nasadenie, lenže zatiaľ čo prvá polovica je relatívne uveriteľná, druhá tlačí na pílu a zo scenára sa snaží vyžmýkať veľké situácie. ()

Galerie (148)

Zajímavosti (30)

  • Hned v úvodu, když mizí název filmu Allied, zůstanou nejdéle viditelná písmena „LIE“, tedy lež. (W00DY)
  • Při přepadení policejní stanice lze vidět vozidlo s registrační značkou končící číslem 76, což má označovat oddělení. Tento dvoumístný systém byl ve Francii zaveden až v roce 1950. (henrycruel)
  • Před atentátem na večírku plné Němců, hraje se v pozadí na housle Německá státní hymna. (Lukas.Turyns)

Související novinky

Zemeckis a miniaturní druhá světová

Zemeckis a miniaturní druhá světová

20.06.2017

Legendární Robert Zemeckis (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump) se po Vánoční koledě konečně vrátil k hraným filmům. Jeho nová dramata Let, Muž na laně a Spojenci se (alespoň v Česku) dočkala velmi… (více)

Reklama

Reklama