Režie:
David LeitchScénář:
Kurt JohnstadKamera:
Jonathan SelaHudba:
Tyler BatesHrají:
Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman, Sofia Boutella, Toby Jones, Eddie Marsan, Roland Møller, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Attila Árpa (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Agentka MI6 Lorraine Broughton (Charlize Theron) je vyslána během studené války do Berlína, aby vyšetřila vraždu kolegy. (Vertical Entertainment)
Videa (13)
Recenze (694)
║Rozpočet $30miliónov║Tržby USA $51,687,870║Tržby Celosvetovo $100,014,025▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $6,777,859║ Tržby za predaj DVD v USA $5,275,14║ Režisér David Leitch nám natočil pekný retro súboj agentov pri páde Berlinského múru. Charlize Theron tu je nadmieru kuštovná, alektrizujúca, nehovoriac o scénach so Sofiu Boutella, tam to ináč iskrý a hlavne predvádza mrštné akčné kúsky. Hudobný podmaz známych nemeckých piesní tu pasuje. Pošmáknul som si, akurát škoda že dej je trošku zbytočne prekombinovaný. /75%/ ()
Skutočne neskutočne divoká, ale hlavne štýlová jazda chladnými berlínskymi ulicami pod železnou oponou o špiónoch britských, amerických, nemeckých, francúzskych a sovietskych a ich vzájomnej interakcii kulminujúcej k explozívnemu finále, no ešte predtým jednou naozaj perfekcionisticky zvládnutou akčnou scénou "bez strihu," zmáknutou precízne a bravúrne pod režijným patronátom bývalého kaskadéra, ktorý kedysi natočil onen, dnes už každému známy, počin menom John Wick (ten prvý, podotýkam, na zvyšné ti zvysoka seriem). Záverečné náhle prekombinovanie deja vôbec neprekvapí a možno ani jeho rozuzlenie. Prekvapí zrejme len to, ako si Theronka do východného Berlína priviezla v dvoch taškách najväčšiu kolekciu Dior lodičiek a pre zvyšné časti outfitov rovno celý módny dom. Nesťažujem sa, veď to bol dôvod, prečo som atómovú blondínu kedysi pozeral viackrát v rámci jedného dňa ako dement, len konštatujem, chápeš. Teraz (preferujem ten obrovský apartmán v centre metropoly) už takým prízemným dôvodom neholdujem. Dúfam... (x) (x) (2x4.11.2017) (5.11.2017) (11.11.2017) (3x22.1.2018) (8.10.2018) (25.9.2023) "Look at all these hedonists. It's like a beautiful woman gone wrong. I fucking love it." ()
Atomic Blonde má o něco složitější startovací pozici (John Wick nastavil laťku zatraceně vysoko). A netřeba to protahovat - příběh chladné agentky MI6 Lorraine Broughtonové se na Wicka nechytá. Snaží se nabídnout složitější strukturu vyprávění, ale výsledek nemá zdaleka tak vyvážené tempo ani dostatečně zajímavě vykreslené pozadí světa tajných služeb. Finální nálož zvratů je navíc dost nepřehledná (asi vím, o co tam šlo, ale ruku do ohně bych za to nedal). Na druhou stranu je Berlín atmosférickou kulisou, herci přesně vybraní, soundtrack několika nápady pobaví a režie nepostrádá silné momenty. Být scénář vyváženější a konec o něco méně zmatený, Wick by měl přímou konkurenci. Takhle mu Atomic Blonde kouká na záda. Na druhou stranu - v jednom momentu zabijáka Keanu Reevese překonává a to finální akcí na schodech. Ta trvá dobrých deset minut a patří mezi to nejlepší, co kdy v akčním žánru vzniklo. I kdyby vás zbytek filmu nudil, u téhle scény vám 100% padne brada na zem. A Charlize Theron je v hlavní roli naprosto fenomenální a hodně hlasitě si říká o ženskou bondovku. 70% ()
V podstatě zcela souhlasím s tím, co napsal drahý uživatel Ruprechtos. Leitch umí vymyslet a nasnímat kreativní akční sekvence a podat obstojnou retro výpravu, ale rozhodně nezvládá rozvíjet špionážní děj v tom smyslu, aby diváka jakkoli překvapil nebo podnítil jeho zvědavost. Nebýt very hot Charlize, by by to hodně velký průser, kde by se ta fyzicky vyčerpávající akční scéna bez střihu vyjímala jako jediný opravdu světlý, byť do nastoleného stylu zcela nezapadající prvek - takhle se vyjímá alespoň ještě vypiplaná lesbická scéna. Od režiséra druhého Deadpoola je to zatraceně málo. ()
„It's a double pleasure to deceive the deceiver..“ Wick-princip zůstal zachován. Elitní stroj na výrobu ruských vdov podstupuje živočišné souboje tělo na tělo a mezi tím je omáčka, která má za úkol posunout děj a hlavně nevybočit z nastolené stylovosti. Rozdíl je v tom, že na C.Theron se kouká mnohem lépe než na vypelichanou Babu Jagu (a teď nemyslím jen navazování kontaktů s francouzskou tajnou službou), pomáhá i machiavelista McAvoy v de facto kopii Sviňáka (nechybí ani maskot Eddie Marsan) a soundtrack dokonale podkresluje místo (99 Luftballons), dobu (Fight the Power) i náladu (Behind the Wheel, Under Pressure). Nejchladnější město, studená válka, ledová Spréva a Stoličnaja s ledem přinášejí v kombinaci se žhavou akcí tu správnou brakovou teplotu a právě působivě nasnímaný tanec na schodišti nakonec vyřešil mou nerozhodnost mezi třemi a čtyřmi bodnutími vývrtkou do krční tepny. Nechtěl bych mít ten týden úklid na patře.. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (28)
- Tvorcovia museli prepísať mnoho dialógov medzi zamestnancami MI6, pretože sa domnievali, že diváci nebudú chcieť neustále počúvať špionážne termíny z 80-tych rokov. (Real Tom Hardy)
- Názov grafickej novely "The Coldest City" a predlohy filmu od britského autora Antonyho Johnstona, je totožný s prvotným názvom filmu. (Steny94)
- Ve filmu se ve scénách „Východního“ bloku Německa často objevují i české vozy. Přesněji Škoda 1000MB, Škoda 105, Škoda 120. Ve scéně, kdy náklaďák najede při honičce do jednoho z vozů, se jedná o Českou Avii. (UncleMorty)
Reklama