Reklama

Reklama

Star Trek: Discovery

(seriál)
  • USA Star Trek: Discovery
Trailer 2
USA, (2017–2024), 55 h 27 min (Minutáž: 38–85 min)

Hudba:

Jeff Russo

Hrají:

Sonequa Martin-Green, Anthony Rapp, Doug Jones, Mary Wiseman, Wilson Cruz, David Ajala, Blu del Barrio, Shazad Latif, Michelle Yeoh, Tig Notaro, Jason Isaacs (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(65)

Obsahy(1)

Star Trek je jednou z nejznámějších a nejoblíbenějších sérií po celém světě. Po padesáti letech od premiéry legendárního původního seriálu se vrátil na televizní obrazovky díky novému seriálu Star Trek: Discovery. Noví hrdinové, nová vesmírná loď a nové mise přilétají na vlně stejných vznešených idejí a naděje v lepší budoucnost, které už inspirovaly celou generaci snílků a vizionářů. Seriál Star Trek: Discovery zachycuje výpravy Hvězdné flotily během jejich misí za objevováním nových světů a nových forem života. Hlavní hrdinkou je důstojnice Hvězdné flotily Michael Burnhamová (Sonequa Martin-Greenová), která musí přijít na to, že aby skutečně pochopila cokoli „mimozemského”, musí nejdříve porozumět sama sobě. Michael je lidského původu, a přesto se stala sestrou jednoho z nejslavnějších hrdinů ve „vesmíru” Star Treku. Vykonala něco strašného, a přesto má šlechetné srdce. A i když není neohroženou kapitánkou vesmírné lodi, i když o tom ještě neví, na tom, co udělá a jak se rozhodne, závisí osud celé galaxie. (TV Prima)

(více)

Diskuze

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Helo

Vím sám dobře, jak těžké je to někdy "nebrat si to osobně", kor v těch případech, kdy ta agrese toho či onoho člověka míří přímo a jen na Tebe... To je potom hodně těžké nad tím mávnout rukou, resp. pro někoho to těžké být může, i pro mě je. Já jsem horká hlava a taky se dovedu rozjet, ostatně není to ještě tak dlouho, co jsem byl skoro na celé csfd.cz známej svým už skoro osobním konfliktem s jistým uživatelem, se kterým jsme si to řešili čistě a jen zde a jako berličku používali diskuzi k tomu či onomu filmu... No hrůza, děs, a něco, co mě na jednu stranu děsně mrzí, ale na druhou stranu vím, že jen těžko už budu jiný. Proto je pro mě smír v podstatě kdekoli docela stěžejní, protože když všichni diskutují v klidu a s rozvahou, tak se lze dohodnout i se zcela opačnými názory na jednu a tatáž věc, a to je určitě lepší, než se o tom hádat...

na příspěvěk reagoval Helo, Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Helo

v tomto případě se to opravdu může jevit tak, že agresorem jsem já. proto jsem také zdůraznil, že můj vztah s ním má dlouhý kontext mnoha a mnoha minulých křivd, na základě kterých jsem si udělal obrázek, který už asi těžko kdy změním a beze známek podobných snah z druhé strany se o to už ani nehodlám snažit. ČSFD diskuze jsou mimořádně konfliktní a nepřátelské, ale z mé zkušenosti se i ty nejvyhrocenější spory dají urovnat, když je alespoň trocha vůle. když někoho prohlásím za ztracený případ, musí to být už hodně zlé.

 

ono se to celé samozřejmě odvíjí od sporů o Abramsovy filmy. filmy už jsou pomalu pasé, ale spory stejně rezonují fandomem. moje pozorování je takové, že příznivci filmů jsou zpravidla velmi uctiví k protinázoru. odpůrci filmů nejenže mívají zpravidla nulovou toleranci k protinázoru, ale občas mívají také sklony spolu s filmem shazovat i osoby lidí, kterým se líbí. jinými slovy, neříkají jen tolik, že Abramsův film je špatný, ale že každý, komu se líbí, je špatný. setkal jsem se s případy, kdy odpůrci filmů označovali jeho příznivce za fanoušky nižší kategorie, občas i za lidi nižší kategorie. z jejich strany je spor osobní. proto i urážky jsou osobní. nenapadají jen tvůj názor, ale spolu s ním tvé právo na názor, tvou inteligenci, tvou svéprávnost. a pokud někdo z nich za mimořádně vulgární a odporné urážky dostane ban, využijí toho a překroutí to v údajnou cenzuru a vlastní bezcharakterní jednání přisoudí druhým. nezobecňuji to na všechny, ale takový je přinejmenším velmi častý trend v chování.

 

neříkám, že Shakaarovy dřívější projevy v těchto směrech patří k těm nejhorším. to ani zdaleka. ale rozhodně patřil k těm, kteří se projevovaly velmi iritující vlastností nesouhlasící fanoušky poučovat jako malé děti z pozice někoho velice znalého, jehož pravda je nade vší pochybnost, k těm, kteří jsou si nadřazeností názoru tak jistí, že necítí potřebu argumentovat, nebo s vážností posoudit argumentaci druhého, a bohužel i k těm, kteří cítili potřebu svou pravdu kázat všude a každému, ať už byl nebo nebyl ochotný poslouchat. zas a znovu, stále dokola pořád totéž. a proto není divu, že jsem obezřetný, kdykoliv vidím ten avatar, a že mám smysly vycvičené k větší citlivosti k jisté aroganci a jistým "expertním pózám", a snad není divu ani to, že po všech těch dlouhých a únavných letech už prostě nemám trpělivost se s tím babrat po dobrém. ostatně, vím, kam to vede, protože se historie opakuje stále dokola.

 

bohužel, jiní takoví už dnes v ohledu na Discovery adoptují Shakaarovy staré metody. není divu, že ve všech souvisejících diskuzích na Edně a nyní dokonce i na Trekkies se objevuje tentýž agresivní komentář stále dokola a v některých dokonce dvakrát až třikrát. už ani nevím, kolikrát jsem četl tu stížnost na "chromatickou vadu v obraze" nebo na zbraně, co "musej furt pípat". tipoval bych, že desetkrát určitě. a tohle křižácké tažení neskončí, dokud pořád bude na světě někdo, kdo si to také alespoň desetkrát nepřečetl. zkrátka, noví trollové jsou mezi námi. a jak vidno, staří také nikam neodešli. tohle budou kvalitní diskuze. a budou chtít ostré lokty :)

na příspěvěk reagoval Helo

Helo

Helo (hodnocení, recenze)

Jakkob

Souhlasím, slova jak z mramoru. Ostatně já se s Eodeonem občas taky chytnu, ale i přesto mnoho jeho názorů uznávám, stejně jako jeho rozhled co se týká SW a ST a klidně s ním kdykoli opět podiskutuju. Nesmí se to holt brát tak osobně. :)

na příspěvěk reagoval Jakkob, Eodeon

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Shakaar , Helo

Však v pohodě, klid a mír je to, co by tady tomu teď zcela určitě prospělo a pokud jsme rozumní a věřím že všichni tady jsme, tak uděláme vše pro to, aby se bouřlivé vody uklidnily a my tu mohli vedle sebe či společně, jak kdo bude chtít, nadále fungovat. Je škoda, že potíž této a jakékoli internetové diskuze je jistá míra neosobnosti, a mj mnohem snadněji dojde k nedorozumění, ke kterému by v přímé diskuzi dojít nemuselo. Věřím že i to tady může být min. z 50% důvodem téhle výměny názorů. Ať už to bylo tak či onak, zkusme se vrátit zpět ke Star Treku, konkrétně k Discovery a pojďme řešit to, co se nám na seriálu líbí/nelíbí a takové ty další věci, které k normální diskuzi o tom či onom patří ;)

na příspěvěk reagoval Helo

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Shakaar

on snad existuje ještě někdo, kdo už se s tebou jednou na diskuzi střetl a přesto má nervy ještě na druhé kolo? tak to vám přeji, ať jste spolu šťastní. ale jestli budete chtít mít diskuzi čistě privátní, pak si jí také veďte privátně v poště. tam alespoň nebudeš "ohrožovat" nikoho dalšího svou nevyčerpatelnou zásobou dezinformací. pokud vím já, diskuze jsou tu otevřené všem, kdo se drží pravidel. co vím já, tvá úcta k pravidlům je na hraně a mé reakce to pouze reflektují. já jsem ti napsal, za jakých podmínek považuji diskuzi za vyhovující. jestli se nad tím zamyslíš, bude to fajn. jestli to přejdeš bez povšimnutí, jak to s názory ostatních často děláváš, také se můj svět nezhroutí, každopádně svou pozici jsem vysvětlil. tvou bohužel nechápu, netuším, čeho se tu snažíš dosáhnout, a jak to na mě působí jsem už také vysvětlil. čili věc se mi jeví vyčerpaná a z mé strany a nezbývá než to uzavřít. co se tvé strany týče, nic ti nevnucuji, všechno jsem to formuloval jako doporučení a rady, jak postupovat, aby se tu dalo vydržet. ale v posledku je to celé samozřejmě na tobě. poraď si s tím podle svého uvážení.

Helo

Helo (hodnocení, recenze)

Tak já, pro čistotu svědomí, se tady musím postavit za Shakaara, který skutečně nebyl tím, kdo začal první, neb mi pouze odpovídal na dotazy.

na příspěvěk reagoval Jakkob, Eodeon

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Jakkob

Já proti fandomu jako takovém taky nic nemám, dokonce se Star trekovými fanoušky jsem se v rámci FFka i stýkal. Jsou to fajn lidi, ale když se jim začne sahat na jejich oblíbenou show, začnou být i nepříjemní. Pokud jsem připadal agresivní, pouze jsem reagoval na jeho předchozí narážky na mou osobu, stejně tak jak jemu vadí ty moje - což bere možná ještě osobněji než já. Star trek jsem sledoval od mala, viděl jsem opravdu všechny seriály, filmy, hrál jsem určitou dobu jejich deskovou hru. Nevím naprosto vše, poukazuji na svůj názor s tím, že ST primárně tolik už nesleduji a věnuji se více seriálům a filmům, což mi dalo trochu širší pohled na věc, že jsem zjistil že někde jinde seriály dělali jinak, třeba i lépe. Já každopádně chci už zakopat válečnou sekeru, nabídl jsem to anebo přinejmenším se snad budem ignorovat, aby diskuze probíhala normálně. Takto zaryté fandy jsem zažil, ti se dokážou vyfotografovat i se zdí, kde se natáčela scéna a je to jistá forma fanatismu trochu, do kterého jsem nechtěl ze sociálních důvodů patřit, protože na jedné stránce víte vše o ST ale o dalších věcech ví člověk kulové a prostě člověk z toho vyrostl. Nemám v úmyslu dál takto spamovat a snad i on ne.

na příspěvěk reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Shakaar

Tak není přeci žádným tajemstvím, že pro někoho je to mnohem víc, stejně jako pro jiné jsou víc jiné seriály. To bychom tu jinak neměly fandomy, což jsou právě sdružení lidí, pro které je ten či onen film/seriál něco "víc". Na tom není nic špatného a už vůbec to není důvod k hledání nějaké pomoci. Kdo si začal si nezačal nebudu dohledávat, ale z toho mála co jsem si přečetl, plus to, co o Eodeonovi vím mi stačí k tomu, abych si o tom udělal nějakou hrubou a představu a upřímně, jako agresor se mi tady jevíš skutečně o dost více ty, než-li on. Nic proti Tobě nemám a zatím jsme na diskuzích vždy dobře vycházeli a doufám, že tomu tak bude i nadále, ale z mého pohledu na věc tu teď skutečně nepředvádíš něco, díky čemu bych měl pocit, že Star Treku rozumíš a že bych právě za Tebou šel s tím, že bych chtěl s tím či oním poradit. A to bych ani nemusel znát Eodeona, se kterým to v tomto ohledu nemá co dělat. Jde spíše o to, že někdo znalý Treku by se podle mě takhle nechoval, nebo když už, chovat neměl. Ale možná jsem jen stále moc naivní...

na příspěvěk reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Takto jsem to měl v plánu od poslední hádky, která neměla s diskuzí následně co dělat. Bohužel nevydržel si to a měl jsi poznámku, pak se nediv zpětné reakce. Ale to je fuk, já tady chci chodit bez toho aby mě někdo takto neustále urážel. Poopravit fajn, nemám proti tomu nic, ale nemontuj se naplno do diskuze které mám s někým jiným. Takto já respektuji všude na csfd a funguje to. Diskutujme si prostě každý k svému tématu...ok?

na příspěvěk reagoval Eodeon

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Eodeon

Byla to zábava, teď je to těžká nuda, dohodneme se takto. Já nebudu reagovat na tebe, ty na mě, jakkoliv. Tím myslím i ty poznámky o vědomosti, jestli chceš mě poopravit, klidně nic proti tomu nemám. Co to tak dohodnout v rámci průběhu normální diskuze?

Uživatel Shakaar smazal svůj příspěvek.

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Jakkob

to bylo spíš pro ostatní, kteří nezažili, co předváděl na diskuzích k Into Darkness atd, aby si nemysleli, že mé příkřejší reakce nejsou dobře opodstatněné bohatými zkušenostmi. ale máš pravdu, asi bych tím neměl zdržovat sebe a ani zaclánět diskuzi ostatních. dost už toho tedy.

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Jakkob

já s ní ale začínal ještě jako teenager a tehdy jsem nebyl zvyklý sledovat půl století staré filmy. bojoval jsem asi spíš sám se sebou a svou neschopností udržet pozornost u čtyřicet let starého seriálu, přičemž seriály stárnou ještě daleko rychleji než filmy, a obzvlášť ty vědeckofantastické. v dnešní době tvoří šedesátá léta převažující část tvorby, kterou sleduji. tehdy jsem byl jiný divák :)

 

jinak doporučuji DS9. to je sice na povrchu něco úplně jiného, ale srdcem je to to pravé pokračování Původního seriálu. na druhou stranu, DS9 nejspíš nelze sledovat bez předchozí obeznámenosti s TNG, takže se asi stejně nedá nic dělat, než to buď sfouknout všechno, nebo nechat být. vím, že tvůj čas je drahý.

 

můj názor je názor, ale mé hodnocení se řídí spíše dojmem, než aby byl podložen nějakou analýzou, takže by se jím nikdo moc řídit neměl. mám samozřejmě své argumenty pro a proti a mám i protiargumenty k argumentům ostatních, své postřehy a své interpretace, ale citové účinky jsou pro mě při hodnocení stále nejvíce určující. a Discovery na mě působí zatím velice příjemně, místy je to až vzrušující. ale úplná extáze to tak docela není, a proto jsem nedal plné hodnocení. na druhou stranu, nezáleží jen na prvním dojmu, ale i na kontextu (protože kontext je pro krále, žeano), čili je docela možné, že až bude sezóna kompletní a story arc kompletní, že celek pozvedne i jednotlivé části a já je pak budu oceňovat o to víc. nakonec, Star Trek je celý o kontextu. o souvislostech. tahle spojení jsou tím, co ho činí pro fanouška tak úžasným. celý ten svět lze vlastně vnímat jako jeden celek. každé jeho obohacení obohacuje každou jeho část. proto se mi líbí právě tato forma serializovaného vyprávění, a proto mi ke Star Treku také tak sedí, ačkoliv je to něco úplně jiného, než co jsem si na Star Treku oblíbil dříve. své opodstatnění to tedy má.

 

co se znalostí a odborností týče, my Češi to máme těžké. nedostává se nám seriálů v televizi, nevycházejí nám na blue-rayi s českou lokalizací, nevychází nám moc knih, takřka žádné komiksy, videohry jsou těžko k sehnání, počty webů v češtině se smrskly a nepřibývá do nich příliš nového obsahu a tak dále. český fanoušek prostě nemá moc prostředky stát se opravdovým znalcem věci, seč by chtěl. já jsem vděčný, že se mi otevřely příležitosti, abych se velmi podobně obeznámil přinejmenším se startrekovými fan filmy a komiksy a snažím se dohánět i tu četbu, konkrétně tu toskovou, ale mimo tyhle oblasti je to těžké. to jsou takové mé specializace a v těch si věřím, ale pořád jsou tu mezery, které se mi nedaří zaplnit, protože kupříkladu některé knihy se mi nedaří sehnat a tak dále. jiné jsou zase moc drahé. třeba za naprostý základ považuji knihy These Are The Voyages od Marca Cushmana, ale při těch cenách si je prostě nemohu dovolit. a vůbec na poli referenční literatury je to se mnou (a nejspíš s drtivou většinou českých fanoušků) velká bída. jenže bez takové četby se za experty považovat nemůžeme, imho. takže by mě nenapadlo to o sobě tvrdit. možná za dalších deset nebo dvacet let samostudia. samozřejmě, hlavní je se tím bavit, ale když jde obojí... :)

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Eodeon

Tohle asi, řekl bych, nemá moc cenu chlape... A navíc je to kontraproduktivní, když namísto času při psaní takových reakcí můžeme diskutovat o Discovery. I když zrovna já dovedu pochopit, jak to při takových či podobných situacích v člověk vře a jen těžko se donutí na to nereagovat. Ale mě se to kecá, když si mě více méně nikdo s takovými názory nevšímá... Každopádně si myslím, že ať už si tu kdokoli chce či nechce honit triko a ostatní vybízí, ať si k němu chodí pro rady a Tebe či někoho jiného neposlouchal, tak každý s troškou rozumu si přeci dá snadno dohromady, že takhle to nefunguje a že nic jako "jediný správný názor" neexistuje, kor když ho chce někdo tímto způsobem šířit. Neříkám že dotyční o Treku nic neví, to vůbec ne, ale jde už jenom o tu formu komunikace, která by měla každého praštit do očí a upozornit, že to je v nepořádku. Tak se to aspoň jeví mě. Takže hlavu vzhůru ;)

na příspěvěk reagoval Eodeon

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Eodeon

Každý TOSkař se počítá, že? :) Jinak se divím, že jsi měl tendence s TOSkou jakkoli "bojovat", protože mě teda vzala hned od samého začátku, když jsem se do ní pustil. Už i první kontakt s ní, když ji dávali onehdy na CT1, byl myslím velice silný, i když mě to k pravidelnému sledování nedokopalo a já bych ho stejně nestíhal, i když bych chtěl, ale když jsem se k ní pak vrátil už jako trekkie, byla to prostě tutovka, která by mi upřímně sama o sobě k úplné spokojenosti stačila, protože ostatní Treky mě tak moc, jako právě TOSka, nelákají. Snad až teď s výjimkou Discovery, kterou teď totálně "žeru" :)
Jinak co jsem tak koukal, tak se Ti až na několik faktorů Discovery zatím také líbí, což jsem rád, jelikož tvůj názor je podle mého jeden z nejobjektivnějších, aspoň co se na poli Treku týče. Máš přehled a tak, však už jsme to mnohokrát probírali a je jedno, jak moc se za znalce a odborníka považuješ, či nikoli... Pro mě jím jsi, takže mě těší, že na to nahlížíme více méně z velmi podobného úhlu. Sice ne stejného (za což bych byl asi raději), ale z hodně podobného a to se počítá zrovna tak ;).

na příspěvěk reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Shakaar

už několik let platí, že od tebe chci jen jedno jediné - mít od tebe pokoj, protože jak říkám - není ti pomoci. tak buď tak laskav a buď se ke mě vůbec nevyjadřuj, nebo dodržuj pravidla diskuze, viz mé obsáhlé vyjádření, co mi vadí, a přestaň zneužívat Star Trek jako záminku ke své bodové kampani. kdyby to bylo cokoliv jiného, bude mi to jedno. ať si na tom klidně někdo honí triko, ať si na tom klidně někdo buduje virtuální "kariéru". ale zrovna Star Trek je věc, která si podobné zneužívání nezaslouží. a lidé, kteří sem chodí, a chtějí se prostě jen něco dozvědět, si to nezaslouží o nic víc. takže buď tak laskav. 

na příspěvěk reagoval Jakkob, Shakaar, Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Eodeon

Fakt už máš dost :-D :-D. Neber prosimtě ty drogy, nevím kdo je tady větší hlupák, ty nebo já. To jen svědčí jak málo stačí aby i taková blbost tě dokázala vytočit :-D. Přitom jsem to neměl vůbec v úmyslu, ale teď se opravdu jen bavím nad tvýma komentářema, prosimtě neztrapňuj se ještě více, aspoň před těma kteří tě uznávají. Já bych tě bral vážně, opravdu, ale tvé komentáře ukazují jen že jsi opravdu podivín, protože co se týče kritiky, či když si z tebe viditelně už někdo dělá prdel, tak akorát toho druhého trapně urážíš opakováním jeho chyb. Hmm, ale to je prostě pochopitelná reakce, protože my češi opravdu těžko snášíme kritiku druhé osoby. Čus.

na příspěvěk reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Moogwi

sám jsem vyrůstal na TNG. vlastně jsem se za fanouška považoval už po první sezóně seriálu, který tehdy běžel v televizi souběžně s DS9. ale později jsem si oblíbil i všechno ostatní a TOS jsem poznal až na konec a kupodivu jsem si jí i přesto nejvíc zamiloval. asi proto, že je to prostě Trek v ryzí podobě. všechno ostatní se pak už jeví odvozené. což neznamená špatné. jen jde o to, že originál je vždy jen jeden. a TOS má tohle slovo vlastně už v názvu :)

 

k Discovery jsem přímo neměl v úmyslu nic psát. já své publicistické aktivity vůbec plánuji omezit. mám pár věcí rozepsaných, ty dokončím, a pak? kdoví. předpokládám, že Discovery teď bude námětem většiny článků, glos a novinek, zatímco já se vždy snažil přispívat něčím alternativním, aby byla témata rozmanitější, čili články o knihách, nebo fan filmech, o kterých se nikdo jiný nezmínil, nebo o divadle, kontroverzních tématech a tak. Discovery je teď spíš takový startrekový mainstream :) ale určující pro mě je, že když se tomu už někdo věnuje a navíc lépe, pak by byla moje slova nadbytečná. a recenzi, kterou napsal Keith R.A. DeCandido prostě nikdo nepřekoná, už vůbec ne amatér jako já. proč se pouštět do něčeho, čeho se už přede mnou chopil někdo stokrát povolanější? :)

Moogwi

Moogwi (hodnocení, recenze)

Eodeon

Já jsem právě vyrůstal na TNG, což byl můj první ST a po shlédnutí ostatních seriálů jsem se bál, že na mne bude TOSka už moc "papundeklová" což vlastně v dnešní době je, ale jak říkáš, je to základ všeho a je to ostuda nevidět.  Jinak filmy jsem samozřejmě viděl, takže zhruba vím, do čeho jdu, a když už jsem zvládl i amatérské web epizody, tak tohle už bude malina :)

Jinak máš v plánu napsat v blízké budoucnosti nějaký článek na Discovery na trekkies.cz ?

na příspěvěk reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Moogwi

ne, Orville jsem neviděl. odkládám to na neurčito. vím, že pro ostatní je to běžná praxe, ale já bych se asi neuměl plně oddat více než jen jednomu seriálu v jeden čas. chci se do každého vždy plně pohroužit. takže Orville ano, ale až v pravý čas. za ohleduplnost co se spoilerů týče jsem vděčný ;)

 

TOS je pro mě alfa a omega všeho Star Treku, neopomenutelný pramen, ze kterého dodnes vše vychází, takže jsem rád, že se jí i dnes fanoušci stále věnují, byť nás není málo, a udělals mi teď velkou radost. snad se ti bude líbit. já jsem zápasil s několika prvními epizodami, než jsem byl nucen kapitulovat a uznat, jak úžasný je to seriál. na svou dobu naprosto revoluční, dodnes významný a taková chemie mezi postavami se už neopakovala. závidím každému, kdo to zatím neviděl, a může si naplno vychutnat  neopakovatelný dojem prvního zhlédnutí.

na příspěvěk reagoval Moogwi, Jakkob

Moogwi

Moogwi (hodnocení, recenze)

Eodeon

Neblázni, budu se červenat :) Dnes jsem začal dohánět můj poslední rest, což je TOSka, a zatím mne to baví víc, než jsem čekal. Začal jsem samozřejmě s Klecí, a vzhledem k tomu, že jsem před několika dny viděl Orville, konkrétně narážím na druhý díl, tak mi to vykouzlilo docela úsměv na tváři :D Nevím, jestli jsi Orville viděl, takže ti kdyžtak nebudu spoilerovat .)

na příspěvěk reagoval Eodeon

Moogwi

Moogwi (hodnocení, recenze)

Navíc stejně je každému jasné, že největší odborník jsem tu ve skutečnosti já :D

na příspěvěk reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Shakaar

no sorry, ale vybízení ostatních, jako prve s Heloem, ať se k tobě obracejí pro odborný názor, je samo o sobě obludná drzost a namyšlenost, kor když přitom ještě šíříš takové bludy. a s takovou sebejistotou nejpovolanějšího. a vůbec ti ze sebe není zle. asi proto, že tomu sám věříš. budiž, sobě si nalhávej, co chceš, ale tvé příspěvky, a že jimi hojně zamořuješ všechna zdejší fóra o Star Treku, svědčí o opaku. možná ošálíš někoho, kdo se v tématu až tak nevyzná, ale na mě tyhle pózy zkoušíš marně, tak si to příště můžeš rovnou odpustit a hustit své omyly do někoho jiného.

 

na žádný svůj omyl jsi nepřišel. neuznal jsi ho dokonce ani poté, co jsem tě na něj upozornil dvakrát. žvanil jsi pouze cosi o tom, že knihy nelze brát v úvahu, protože jsou prý podle tebe plné nesmyslů a nejsou licencované majiteli licence. čili obhajoval jsi jednu bohapustou nepravdu a přidal jsi k ní druhou. a ještě jsi to využil jako záminku pyšnit se údajnými literárními znalostmi, aniž by sis pamatoval základní fakta dotčených knih. takhle si tedy uznání chyby nepředstavuji. a už vůbec bych být tebou nezapojoval taktiku "obhájení vlastní 'pravdy' nadáváním oponentů do egoistů". člověk nemusí nic vědět o diskuzních faulech, aby mu takový postup silně zaváněl.

 

a zas ta tvoje exhibice cizími slovy. kdyby sis aspoň u všech všudy napřed dohledal, co to "parafráze" znamená, než tu na nás zase začneš dělat dojem svou úžasnou slovní zásobou. tohle je už k pláči. hlavně že ty se bavíš.

 

diskuze opravdu není možná - s jedinci, kteří za žádných okolností neuznají omyl, s jedinci, kteří nedokáží rozlišit osobní pocity od faktů, ani s jedinci, kteří nedokáží rozlišit názor samotný od argumentu, kterým je podložen. to je naprostý základ všeho, pokud jde o diskuze, ale ty ses nic z toho za posledních pět let tvé zdejší exhibice prostě nenaučil. tak se nediv mému nedostatku důvěry v tvé diskuzní kompetence a v tvou schopnost jakkoliv čímkoliv komukoliv přispět.

na příspěvěk reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Eodeon

Co mi uděláš když tě vytočím? Dáš mi elektronickou facku? :-D. Vážně mě spíše začínáš svými příspěvky bavit. Nikoho se nesnažím oblbovat,, nabídl jsem svůj názor, že se ti nelíbí je už tvoje věc. Mě vůbec nevadí, že jsi mě připomněl můj omyl, jestli jsi četl diskuzi, sám jsem na ten omyl přišel sám. Zatím co jsem četl tvoje příspěvky, tak jsou prafrází na to co jsi napsal a sice "já jsem největší expert a každý můj názor je slovo boží", S takovým člověkem se asi opravdu nedá diskutovat na normální úrovni. Klidně na "zlom hůl" nademnou, moc mi to tedy neublíží. Jen ti radím abys občas necitoval z "encyklopedie Star treku" a podíval se na ty seriály, filmy, knihy trochu realisticky a přiznal že ne vždy je to a to ideální vysvětlení situace. Pokud takto uvidíš seriály, bude tě naopak ještě více bavit, když připustíš jeho chyby a budeš ho prostě takto brát. Nic, trochu jsem se pobavil, nyní zpět do reálného světa. Tak zatím, a nežer tolik té vtipné kaše :-).

na příspěvěk reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Shakaar

víš ty vůbec alespoň, co je to ten "egocentrismus"? nebo alespoň jen to "ego"? protože tím, že odhalím podvodníka, co se vydává za experta, aby oblboval diskutující a podsouval jim své závadné a analfabeticky formulované názory, z piedestalu samozvaného znalce, tím o sobě neříkám ani fň. to je tak, když chce někdo dělat dojem cizíma slovíčkama, viď. jedno z nich ti teď vysvětlím, abys ses příště lépe chytal. arogance se projevuje třeba tak, že nějaký hypotetický jedinec, třeba ty, vstoupí do nějaké diskuze, třeba do téhle, a pošetile ignoruje názory všech ostatních a začne jim namísto toho cpát ten svůj hluboko do chřtánu a ještě ho k tomu přidrzle formuluje tónem "já jsem největší expert a každý můj názor je slovo boží". kdyby ses ale obtěžoval poslouchat i ostatní, povšiml by sis já jsem alespoň otevřený diskuzi, když už nic jiného. své přispění formuluji jako osobní dojmy a názory, nevydávám je lživě za fakta, pokud jimi nejsou. já se zajímám o mínění druhých. naslouchám jejich argumentům a k většině z nich přistupuji s respektem a seriózností, přičemž názorový respekt je samozřejmostí. ty své argumenty nabízím k posouzení, namísto abych je protlačoval diskuzí násilím. podporuji je logikou, argumenty, odkazy a citacemi a nikoliv falešným pózováním za odborníka a útočným tónem. navrhuji ti, ať činíš také tak. navrhoval jsem ti to už před lety na všech diskuzích k Abramsovým Star Trekům, kam jsi také chodíval zvěstovat svou jedinou pravdu. víš, každý se občas splete, každý občas projeví nějakou charakterovou vadu, a každý občas ve spěchu napíše příspěvek plný hrubek jak nějaký negramot, ale u tebe se to nějakou náhodou všechno kombinuje a bohužel soustavně v každém tvém příspěvku. dokud se to konečně nezmění, neočekávej ode mě žádné servítky. už jsem tím totiž přejedený. "druhou" šanci jsem ti dal už asi po dvaceti různých manifestacích tvé typické diskuzní neomalenosti, ale to už je dávno a pokud jde o mě, zlomil jsem nad tebou hůl. za diskuzi mi nestojíš a nadále na tebe budu reagovat jen a pouze tehdy, abych tě vyvedl z omylu, když budeš ostatním podsouvat mylná fakta, což bohužel děláš velmi frekventovaně, třeba jako právě teď s tou vulkánskou telepatií. a jestli se nyní cítíš uražen, poté, co jsem tě pouze označil za falešného odborníka a zpochybnil tvou vševědoucnost, tak to moc velkou odolnost nemáš a radím ti moc mě nevytáčet. k lidské pošetilosti totiž nemám vysokou toleranci.

na příspěvěk reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnocení, recenze)

Eodeon

Tyto diskuze s tebou obecně nic nepřináší, ostatně začal si ty svou arogatně-egocentrickou poznámkou "shakaara si nevšímej", diskutovali jsme snad o tobě? Ne, pokud si chtěl něco přidat mohl si klidně, akorát si vyprovokoval znovu nesmyslnou debatu o hovně. Jedna strana se snaží přesvědčit že ne vše ve ST je ideální, ty hledáš tvrdohlavě důvody proč to tak není. Přitom často existuje normální řešení, že ta a ta scéna je důsledkem odlišných názorů scénaristů a tvůrců, kteří si upravují Trek podle sebe. Vezmu příklad, nikdy nebylo dořešeno zcela ideálně Warp stupnice, odlišně se na to dívá v TOS, odlišně se na to dívá v TNG, odlišně se na to dívá dokonce i ve Voyageru. Konkrétní příklady psát nebudu, protože dobře víš co tím myslím. Vše tohle je i důvod proč si samotný ve většině diskuzí Treku, to že má někdo jiný odlišný názor neznamená že je špatný. Což ty nepřipustíš. Možná je špatný z mnoha důvodů, ale není třeba konkrétní osobu za to urážet.

na příspěvěk reagoval Eodeon

DaViD´82

DaViD´82 (hodnocení, recenze)

Tak třetí epizoda prokázala, že první dvě byly skutečně čistě prologové. Až tato asi lépe ukazuje, jak bude celá série vypadat.

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Trochu později, ale přeci jen... Konečně jsem se dostal k prvním dvěma vydaným epizodám Star Trek Discovery a jak jsem měl očekávání vysoká, tak jsem v závěru promítání nebyl ani trochu zklamán, ba naopak zcela a maximálně nadšen. Hodně udělala i HD projekce high-tech projektorem na zeď + naprosto skvělé ozvučení, což ve výsledku dávalo mj naprosto skvělou audio-vizuální podívanou. Co mě ale překvapilo mnohem více, tak to, že je z toho na sto světelných let široko daleko vidět/slyšet/cítit starý dobrý Star Trek, který mám tak rád. Byl jsem zprvu skeptický, ale po opakované projekci nemám nad čím pochybovat - je to tam! ;) Prozatím tedy nový Star Trek nemohu nic jiného než milovat a obdivovat!

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Moogwi

nepřijde. v tomto smyslu se nediskutuje ani o starších seriálech a filmech. takoví jsou prostě fanoušci. vidí detaily kdesi na okraji, kterých si ostatní ani nenapadne všímat, ale za cenu, že celek jim uniká. už jen o těchto epizodách by se toho dalo tolik napsat... a když se k tomu nikdo nemá, bude totéž platit i o těch příštích. imho.

Související novinky

Michelle Yeoh hvězdou nového Star Trek filmu

Michelle Yeoh hvězdou nového Star Trek filmu

19.04.2023

Tak se fanoušci Star Treku přece jen dočkají nového filmu. Místo návratu party okolo Chrise Pinea (Dungeons & Dragons: Čest zlodějů) ale nakonec jako první dorazí snímek s názvem Star Trek:… (více)

Dvojice z Hannibala opět spolu

Dvojice z Hannibala opět spolu

02.11.2022

Celovečerní režijní debut Bryana Fullera je konečně na spadnutí. Tvůrce Hannibala nebo Amerických bohů si za svůj projekt zvolil snímek Dust Bunny, a jako hlavní hvězdu do něj pak obsadil svého… (více)

Pátek třináctého dostane seriálový prequel

Pátek třináctého dostane seriálový prequel

01.11.2022

Zatímco poslední celovečerní příspěvek do jedné z nejpopulárnějších hororových sérií všech dob dorazil do kin už před dlouhými třinácti lety a dalšího filmu se kvůli tvůrčím sporům o práva na… (více)

Star Trek dostane další seriál

Star Trek dostane další seriál

18.05.2020

Trvalo to roky, ale značku Star Trek se nakonec přece jen podařilo oživit. A paradoxně to nebyly filmy (byť pomohly), ale televize, kde se postavám spojeným se slavnou lodí Enterprise začalo dařit.… (více)

Reklama

Reklama