Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou kamarádů, kteří provozují prosperující půjčovnu dronů, se odehrává v současné Praze. Majitel firmy přezdívaný Plech (Jiří Mádl), ve volném čase rapper, sní o velkých penězích a neochvějných jistotách. Chemik a vynikající letecký navigátor Pavel (Kryštof Hádek), který se právě vrátil ze zahraničí, sní o spravedlnosti a osobním angažmá v nápravě světa. Drony jsou pro bývalé spolužáky ze střední školy propustkou do mnoha oblastí lidského konání, kam by se jinak nepodívali. Mezi jejich klienty patří prezidentský kandidát i výtvarníci pořádající happeningy. Drony ve filmu monitorují elektrárny, nosí luxusní kabelky na přehlídce místo modelek nebo sprejují ze vzduchu Petřínskou rozhlednu. Když se však jeden z hrdinů rozhodne využít dron k něčemu úplně jinému, situace ve firmě se začne komplikovat. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (324)

Davered 

všechny recenze uživatele

Scenar, ktery byl evidentne vic nez deset let v supliku a tam take mel zustat. Neaktualni, neverohodne (videl Zelenka nekdy byt jenom fotku Cheneyho?), zoufale naivni, ale i naprosto dramaturgicky nezvladnute. MODELAR prakticky postrada dej a nedostatecne zprostredkovava motivace svych postav, nemluve o cele rade naprosto nesoudnych scen (kozy na moste, koncerty). ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Petr Zelenka je vynikající režisér a scénárista, mě ale Modelář minul. Za hudbu a asi že Petr Zelenka ze sebe vyrazím za dvě. Tématicky Pejsek a kočička pekli politický dort trochu z Izraele, trochu z Ruska, trochu ze šišlavého Mádla, trochu ze Zemana, trochu z Babiše, hodně Bushe, pak ty drony s kabelkama do toho, sesterské vzdychání, Pink Floyd prasata u koryta, trochu chlapských slz a ještě střílečka. Politicky se asi shodneme, zdejší nadšení však nesdílím. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Film o snaze jednotlivce napravit svět a studie o dobrodincích lidstva vidících jak koně s klapkami na očích jedinou pravdu. Skvěle mimoňský romantický aktivista Hádek. vývojové spirále od moderní hračky přes profesní nástroj až po zbraň. Jeho pragmatickým protipólem je Mádl, kde jsem ho skoro nemohl poznat. Rap je současný hotový mor. Dříve to byl hodně okrajový styl. Všechny postavy se zajímají jen o politiku. Vytahovat Zeman, Čapoví hnízdo, prasata na střeše ministerstva apod. to už se mi zdá kolovrátkově tendenčně ubohé. Naštěstí scény často vyústí do vtipu. Film je na úrovni řemeslně, podprahově znepokojivý, chytrý. Závěr je napínavý. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Určitě velmi neotřelá látka v českých barvách, která má v sobě dva základní příběhový prvky, vztah dvou hlavních hrdinů a fakt, kam až může zajít smysl pro spravedlnost a taky to v jakým světě žijeme a na jakých hodnotách stavíme svou existenci. Oceňuji, že ač obě témata mě přišli silný vzájemně se nerušili a ke konci se hezky zasnoubily. Jediný co jsem moc nepobíral, že když jmenuji na český straně současnou vladu, proč americká administrativa je úplně z jiné doby. Na Kryštofa s Jirkou nemám moc co vytknout, jsou to talentovaný sympaťáci, jen doufám že Jiřík Madlů už si dá pokoj s těma šišlounama, začínám se o něj pomalu bát, aby mu to nezůstalo. Někde mezi 3 -4* , ale za odvahu dávám směrem nahoru. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Vnímám ten film poněkud rozporuplně. Na jednu stranu mě vcelku bavil, duo Hádek & Mádl nemá chybu (Kubařová je ovšem trapná a překvapivě zde vypadá i nějak staře, na to, že jí bylo jen 32), podobně jako všechny ty scény s drony (které mě doteď nikdy nezajímaly), a je z toho znát, že scénář byl hodně promyšlený. Potěšila mě tam také Elizaveta Maximová v malé roli ruské písničkářky (a to jsem ji doteď moc nemusel). Na druhou stranu mi repliky některých postav přišly trapné (právnička, Pavlova sestra, prezidentský kandidát...) a děj mi přišel nevěrohodný, stejně jako vysvětlení Pavlovy motivace k jeho finálnímu činu - v Taxikářovi, jehož podobnost se Zelenkovým filmem je nepřehlédnutelná, do sebe všechno zapadalo a dávalo to dokonale smysl, ale v Modelářovi mi to přišlo na sebe naroubované poněkud násilně, a moje myšlenky utíkaly do úvah typu, kde na to Pavel bere peníze, když nemá žádný stálý zdroj obživy, a zda je vlastně psychicky příčetný a nakolik ho poznamenal ten izraelský traumatický zážitek s výbuchem a proč se po celý film chová tak zvláštně, a tak všelijak podobně. Ztraceni v Mnichově se mi líbili hodně a přišli mi myšlenkově obohacující, ale Modelář mi přijde asi příliš tezovitý, zkratkovitý a nevěrohodný, navíc mi tam silně vadil product placement (zcela stupidní scéna s politickým meetingem v centrále AAA Auto) a samotný titul Modelář podle mě nedává vzhledem k obsahu filmu moc smysl; na druhou stranu zcela chápu lidi, kteří ten film vynášejí do nebes, protože v českém kontextu je to rozhodně výjimečný počin, i se všemi negativy, které tam osobně mám tendenci vidět. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (22)

  • Ve filmu jsou použity obrazy Michala Škapy (*1978). (sator)
  • Casting na tento film trval více naž 2 roky. (ČSFD)
  • Filmaři natočili největší část filmu v Praze, poté natáčeli několik dní v Brně, českoněmeckém pohraničí a na závěr se rozjeli do Tel Avivu. [Zdroj: Lidovky.cz] (Duoscop)

Související novinky

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno