Reklama

Reklama

Šovinistické prase proti feministce s chlupatýma nohama, takhle neodolatelná nabídka se nedá odmítnout. Začátkem 70. let je sexuální revoluce v plném proudu, v tomto případě dochází mezi muži a ženami ke vzácnému a oboustranně příjemnému souznění a shodě. Ovšem společenská rovnoprávnost žije často jen v představách žen. A tenis není výjimkou, spíše zářným příkladem. Bobby Riggs je ztělesněný testosteron, představuje vše mužské, proti čemu jakékoliv ženské hnutí vždy bojovalo, bojuje a bojovat bude. Bývalý tenisový šampion, gambler, floutek a velkohubý šoumen je známý větou: „Žena patří do ložnice a do kuchyně. Přesně v tomto pořadí.“ Billie Jean King je moderní žena, která jakoby do příběhu spadla z jednadvacátého století. V tom, co dělá, je výjimečná, angažuje se, prosazuje lepší podmínky v ženském tenise, řeší milostné vztahy s muži i ženami. Dva póly, které se odpuzují, až se nakonec přitáhnou. Bobby totiž v tenisové exhibici poráží ženskou světovou dvojku a zápas je posměšně nazýván „Masakrem na Den matek“. To je moment, kdy Billie Jean King zvedne hozenou rukavici a rozhodne se nakopat mu zadek. V následné monstrózní show už nejde jen o tenis, ten je pouhou zástěrkou. Rozehraje se zábavná bitva mezi mužským a ženským světem, která sice nemůže vyhrát na věky vedený střet... ale každý podařený kopanec do koulí se počítá. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (146)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Tenis jsem dříve sledoval poměrně dost, ovšem událost "Souboj pohlaví" je na mě až přespříliš stará (stejně tak další podobný film, na který se chystám - Borg/McEnroe), takže jsem se s ní rád seznámil prostřednictvím pohodového filmu, který mě zaujal už od prvního traileru. Emma s Karelem je moje hodně oblíbená dvojka a i zde mě bavili neskutečně, hlavně tedy Steve Carell coby excentrický Bobby Riggs si roli užívá opravdu neskutečně a je mu snad napsána na jeho komediální tělo. Mimo Ameriku nepochybně film zapadne v rámci oscarové vlny a bojím se, že ani americká akademie si na něj za měsíc nevzpomene, ale troufám si tvrdit, že by to byla škoda a že se jistě ještě vyrojí spousta mnohem snaživějších ubulených dramat, které vše opět budou slavit větší úspěch. Ale nechme se překvapit. ()

castor 

všechny recenze uživatele

On jí před zápasem přivítal obřím lízátkem, ona mu věnovala kvičící sele jako symbol mužského šovinismu. Byla to událost. Pochopitelně nejen sportovní. Billie Jean King vyhrála během své kariéry téměř vše, o čem může tenisová hráčka snít. Tenhle mač byl ovšem speciální. Na druhé straně kurtu stál muž – bývalá mužská světová jednička, nyní velká huba, která upozorňovala na bezednou propast mezi mužským a ženským tenisem. A i když se po samotném klání leccos změnilo, o platových rozdílech v odměnách se hovořilo ještě před pár lety (iniciativa sester Williamsových). Problémem je, že snímek má (a musí mít) jednoznačný průběh, takže sledujeme další z plejády rozvleklých „životopisných“ kousků, navrch na téma, na které je aktuálně leckdo alergický. Rozhodně to chtělo větší tah na bránu a pevnější režijní uchopení, od tvůrců Malé Miss Sunshine bych očekával výrazně jízlivější a nápaditější podívanou. Palec nahoru za dobovou atmosféru a výběr herců. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Lekce, co vešla do (tenisových) dějin, uštědřená superhvězdnou tenisovou lesbou na (orgastickém a testosteronovém) vrcholu proti šovinistickému estrádnímu posezonnímu tenistovi, co má kladný vztah k hazardu a chvástání, jenž buržoazní sport učinila rovnoprávným a záslužně vaginálním. Emma Stone je stále ve filmu hezčí než reálný předobraz proslulé tenistky Billie Jean King ,v té době jí bylo 29 let, ač maskéři dělali vše pro to, aby brýle a dobový účes eliminoval její půvab. A znamenitě umí táhnout a posunovat dějství kupředu. Steve Carell coby "zapomenutý" tenista Bobby Riggs, v té době už mu bylo 55 let, absolvoval skutečný souboj pohlaví i hereckých schopností, neboť je znát, že předstírání tenisové techniky mu tolik nejde, nicméně coby neporazitelný tenisový fotr je nepřekonatelně strašlivý, ovšem namaskován byl zdatně, takže svému reálnému předobrazu je velmi podobný. Celkově jsou obě jejich postavy značně zapamatovatelné. A příjemným překvapením je síla vedlejších postav, z nichž vyniká lesbická kadeřnice Andrey Riseborough, konkurenční tenistka Jessicy McNamee a také Elisabeth Shue coby vnadná manželka ústředního vyzyvatele. Kupodivu žádná ze zúčastněných vedlejších postav netrpěla scenáristickou triviálností, která se nabízela. Hudební složce také nelze nic vytknout. Doprovodné skladby jsou mixem kvalitní hudební vlny sedmdesátých let minulého století. A skvělý ústřední motiv dodal i skladatel Nicholas Britell. Uznávané režijní duo Jonathan Dayton a Valerie Faris vystihlo příkladně dobovou atmosféru a originální formou poskytlo mnohdy nenápadné detaily a nuance ve vyprávění. Tenisová klání mají jen celkem nevýznamný prostor, daleko důležitější se jeví odstranění slupky tabuizované ženské homosexuality. Výtku mám pouze k proklamovanému finálnímu mači, který postrádal potřebnou gradaci a emoční tahy štětcem, což je v rámci filmového převedení sportovní historie i hysterie dost zásadní. Tenis filmaře příliš nezajímá, tak je tenhle snímek poměrně rarita. 9/10 ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Šel jsem do filmu s určitými obavami, protože nemám rád zuřivé feministky ani zarputilé šovinisty, ale stejně to mám i s různými dalšími fanatiky. S ulehčením jsem zjistil, že tvůrci zase až tak netlačili na pilu, za což jsem jim vděčný, na druhou stranu jsem měl pocit, že snímku místy chybí děj a lehce jsem se nudil, každopádně můžu s klidným srdcem pochválit herecké výkony, které podali Steve Carell s Emmou Stone. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $25miliónovTržby USA $12,638,526Tržby Celosvetovo $18,598,607▐ Dosť chladne podané, bez lepšieho zápalu, švihu, chýba v tomto prípade aj nejaké to lepšie odľahčenie. Výber hercov do daných úloh dosť trefný v rámci ich pôvodných reálnych podobizní z danej doby veľkého tenisového súperenia. /40%/ ()

Galerie (71)

Zajímavosti (10)

  • Film zobrazuje i lásku Billie Jean King (Emma Stone) s Marilyn (Andrea Riseborough). To, co bylo soukromé až do roku 1981, se stalo veřejným, když Marilyn žalovala Kingovou. Kariéra Kingové byla skoro zničena a trvalo roky než se na to zapomnělo. (Delock)

Související novinky

Paul Rudd vs. dvojník

Paul Rudd vs. dvojník

13.08.2018

Paul Rudd (The Fundamentals of Caring) momentálně dobývá kina ve dvojce Ant-Mana a příští rok bychom ho měli spatřit ve čtyřce zatím nepojmenovaných Avengers. Mezitím se ale čerstvě upsal novému… (více)

Reklama

Reklama