Režie:
Walter HillKamera:
Andrew LaszloHudba:
Ry CooderHrají:
Michael Paré, Diane Lane, Rick Moranis, Amy Madigan, Willem Dafoe, Deborah Van Valkenburgh, Rick Rossovich, Bill Paxton, Grand L. Bush, Robert Townsend (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Motorkářský gang "The Bombers", vedený ničemným Ravenem Shaddockem (Willem Dafoe), unese rockovou hvězdu Ellen Aim (Diana Lane). Její osud leží v rukou netradičních hrdinů: žoldnéře Toma Codyho (Michael Paré) a jeho pobočníka, ochmelky McCoye (Amy Madigan). Společně s Elleniným manažerem, Billy Fishem (Rick Morranis) se pustí do světa deštivých ulic, žhavých bouráků a ostrých zabijáků. OHNIVÉ ULICE - tento kultovní film vyniká nejen skvostným hereckým obsazením, ale také hity Stevie Nickyho, Toma Pettyho a Ry Coodera, které nazpívaly takové hvězdy jako The Blasters či The Fixx. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (100)
Rock´n´rollový akčňák, zastrešený mužmi z fachu - Hill, Gordon, Silver ( 48 HODÍN ). Zabudnite na nejaký inteligentný scenár, v ponuke je len akcia a výdatná porcia pulzujúcej hudby. Do toho skvelá, vtedy mladá generácia hercov ( Paré, Lane, Paxton, Dafoe, Moranis atď ) a výsledkom je kultovka, ktorá má svoje nezastupiteľné miesto v kinematografii. ()
I když mi na tomto filmu pár věcí úplně nesedělo , tak Hillova stylová režie , rock n rollový feeling a neuvěřitelný cit pro komiksovou estetiku , které se jen tak žádný režisér nevyrovná to vždy vyžene do velice kladných čísel. Navíc Dafoe je super a nějak nechápu proč Paré skončil tak jak skončil když talent rozhodně měl. ()
Zatímco Křižovatky byly rozhodně mnohem víc hudební, než akční, a v 48 hodinách zase nad hudebními čísly převládal akční děj, tady mám dojem, že se Walteru Hillovi podařilo skloubit obojí (docela unikátně) v přibližně vyrovnaném poměru... a vyšlo mu to dobře. Osmdesátkový specialista na „hudební akčňáky“ mě ani do třetice nezklamal a opět nabídl zábavnou žánrovou podívanou, která po celou dobu plně upoutala i mě, přestože akčním filmům až na výjimky moc neholduji a k dodnes často uctívanému stylu 80. let mám rezervovanější vztah. Ale tady vše na mě fungovalo. Bandy a protivníci si vyměňují dialogy často v krátkých drsných hláškách, Diane Lane uprostřed září reflektorů i špíny zapadlých nočních ulic dodává filmu jistý sexy půvab, Rick Moranis se svými elegantními obleky víc humoru a vrcholné střety na ulici s nádechem westernu jsou dokonalou esencí většiny z atraktivních ingrediencí Ohnivých ulic, opravdu ve velkém stylu. Navíc když se vrátím k Ry Cooderovi a jeho hudbě, nejenže skvěle dotváří atmosféru, ale např. ve scéně, kdy Tom u krátkého vydechnutí během akce zasněně pomyslí na Ellen, dokáže náhlou krátkou změnou do romantického motivu, velmi jednoduše (pouze hudebně) i vyjádřit pocity postavy. 4* z mé strany, bez jakékoliv nostalgie, opět na místě. [80%] ()
Po Divokých ulicích jsem si stáhl Ohnivé ulice v očekávání další krávoviny s gangy. Dostal jsem něco... bizarního. Směsice stylů, žánrů i herců z rozličných žánrů. Styl osmdesátek se bije s výpravou padesátek. Velká část filmu je rockový videoklip, je tu romantika s nečekaným vyústěním, je to motorkářské krimi a také prvky akčního filmu. Ty se sice omezují na rozstřílené motorky/auta, ale je tu parádní souboj na kladiva. A ti herci... dramatik Dafoe je tu za mladičkého záporáka, 19letá Laneová za protřelou ženskou, figurkaří tu Paxon, sympatický komik Moranis tu hraje kreténa. Nu a v hlavní roli bohužel absolutně kožený céčkař Paré. Výborná muzika, originální styl, ale zároveň děsná kravina a bohužel zábavnost místy kulhá. Tak 3-4*, ale spíše za 3*. ()
Another time, another place... bylo nebylo, byl Walter Hill se svou posedlostí jednoduchými, ale poctivými, maximálně vytěženými a lahůdkově stylizovanými nočními akčními béčky. OHNIVÉ ULICE v mnohém připomenou jeho předešlý snímek, skvělé WARRIORS. Opět nás čeká jedna atmosférická pekelná noční jízda smrdutou městskou stokou hemžící se nepřátelskými (motorkovými) gangy a úplatnými poldy, plná skrývání a potyček a zakončená za úsvitu soubojem hrdiny s ultraslizským padouchem (přičemž tentokrát bojují kladivy). A našlo by se toho mnohem víc, co oba filmy spojuje (např. Deborah van Valkenburg nebo scéna zapálení nadzemky), spokojím se ale s tím nejdůležitějším a sice, že je spojuje stejná kvalita. ULICE jsou stylizovanější (auta jako z POMÁDY, město připomínající Gotham, rokenrolová čísla), ale už poněkud osmdesátkově bezzubé a já u nich, narozdíl od WARRIORS nebo námětově podobného ÚTĚKU Z N.Y., necítil žádné napětí. Postavy byly totiž tak sympatické a celé to bylo tak pohádkové, že bylo brzy jasné, že se nikomu hodnému nic zlého nestane. Ale za Dafoea v černých latexových montérkách, rockovou bohyni Dianu Lane a vysmátého Billa Paxtona ve vedlejší roli si to čtvrtou hvězdičku zaslouží. ()
Galerie (62)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (3)
- Během zpěvu Ellen (Diane Lane) byly použity zkombinované hlasy vokalistek Laurie Sargent a Holly Sherwood. (SOLOM.)
Reklama