Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHudba:
RZAHrají:
Uma Thurman, Lucy Liu, Vivica A. Fox, Daryl Hannah, David Carradine, Michael Madsen, Julie Dreyfus, Čiaki Kurijama, Sonny Čiba, Gordon Liu, Michael Parks (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Bývalá členka špičkového zabijáckého komanda sa rozhodne navždy skončit s minulostí a vdát se. Její svatební den se však změní v krvavá jatka. Bývalý šéf Bill zaútočí s úmyslem ji zabít… Všichni si myslí, že je mrtvá, mladá žena však šťastnou náhodou vražedný útok prežije, jen upadne do kómatu. Po pěti letech se vrací z temného prahu smrti s jedinou myšlenkou: pomstít se všem, kteří jí ublížili, bez ohledu na to, co je k tomu vedlo. Všeho schopná hrdinka, která si říká “Nevěsta”, musí nejprve zjistit, kdo je proti ní a jestli existuje někdo, kdo by stál na její straně… U upraveného domku v rezidenční čtvrti zvoní mladá žena. Otevírá jí další mladá žena černé pleti. „Černá mamba“ si přišla vyřídit účty s jednou členkou komanda, které kdysi zmasakrovalo na svatbě celou její rodinu a další svatebčany. Ona sama přežila po poslední Billově kulce a čtyři roky pak strávila v kómatu. Nyní se mstí. Vernita Greenová z komanda Zmijích zabijáků, dnes počestná paní Bellová, manželka lékaře a matka čtyřleté dcerky, brzy nato umírá. Pokusila se Černou mambu zbaběle zastřelit, přestože si právě domluvily schůzku, při níž se měly čestně utkat v boji… Černá mamba má seznam celkem pěti lidí, které chce zabít. Mstí se nejen za sebe, ale i za své nenarozené dítě, o které při masakru přišla. Vernita Greenová je její druhou obětí. První – O-Ren Ishii – přišla na řadu o něco dřív… O-Ren Ishii je obávaná a proslulá nájemná vražedkyně. Jako malá dívka byla svědkem toho, jak byli zabiti oba její rodiče. Ve dvaceti letech se s ní stala nemilosrdná mašina na smrt. Mezi jejími hlavními pomocníky jsou advokátka Sofie, původem Francouzka, a zejména teprve sedmnáctiletá, zato mimořádně krutá Gogo. O-Ren Ishii figuruje na prvním místě seznamu smrti, který sepsala Černá mamba. Ještě než se za ní vypraví, musí si obstarat dobrou zbraň… Navštěvuje ostrov Okinawa a na něm jistého muže jménem Hattori Hanza, proslulého výrobce samurajských mečů. Přestože už nové zbraně dávno nevyrábí, pro Černou mambu udělá výjimku. Musí si ale měsíc počkat. Přesně tak dlouho trvá výroba meče „na škodnou“, který se nikdy neunaví. Teprve potom se může Černá mamba vydat do Tokia a vyhledat nebezpečnou ženu, jejíž přezdívka v zabijáckém komandu zněla Korálovec… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (1 392)
Quentin Tarantino to opět dokázal! A opět úplně jinak než jak by se dalo čekat:) Film osciluje od scén naprosto kýčovitých (původně Buckův pickup), nevěrohodných (vítejte u Vernity Green) až trapných (viz číšník u Hattori Hanza, který má asi být nějakou uvrácenou poctou Yojimbovi atpd., ale je to dost běs) k naprosté poetice jak vizuální tak zvukové. Spojuje nespojitelné a výsledkem je jedinečný zážitek se skvělou atmosférou. Pokud jsem dříve s tímto titulováním váhal, teď už neváhám říct, že Tarantino je génius. Dokáže spojit manga comics s hudbou ze spaghetti westernu takovým způsobem, že se to (alespoň mně) zdá jako ta nejpřirozenější věc na světě, dokáže jednu z nejprofláknutějších sladkých melodií zakomponovat do scény jako vystřižené z béčkového akčňáku tak, že získá jednu z nejemotivnějších scén celého filmu a vše korunuje naprosto nezapomenutelnou a obzvlášť obrazově dokonalou scénou v zimní zahradě. Kill Bill (alespoň jeho první část) je geniální stejně jako jeho autor, jehož výběr hudby na OST ono album už teď předurčuje k tomu, aby se stalo klasikou. Howgh. 90% ()
Skvělá ujetárna :)) ne čistý Tarantino, ale furt skvělé. Bitka s bojovníky, černobílá sekvence a všude moc moc krve. teda spíš černých fleků. Výborná Uma Thurman a jeden z nejlepších ost roku. Krátká, ale trefná bitka s Lucy Liu a její vtipný závěrečný dovětek. Rozdělení filmu na kapitoli a lehké přeházení je ku prospěchu filmu. Anime scény jsou skvělé(jako animatrix trochu jinak ;-)) ()
Fucking-fantastic-orgasm. Alfred Hitchcock s katanou v ruce útočí ze záhrobí, Ang Lee nestíhá ochutnat popcorn a Akira Kurosawa se v nebi vznáší blahem. Po sedmém zhlédnutí v kině je zbytečné přemýšlet, jestli dát čtyři, nebo pět hvězdiček. Z úcty k magorovi z videopůjčovny - všechno si zapíšu krví na čelo mé hlavy, která leží (useknutá) vedle mě. Tarantino je bůh filmové masturbace. Střih, kdy s rozžhavených nůžek šlehají jiskry v tom nejakčnějším filmu stříbrného plátna posledního desetiletí. Z takřka nulového námětu vytěžit tak dokonalou akční jízdu jsem snad na plátně ještě neviděl. Směs podkreslených linií (komiksoví, animovaný, barevný i černobílý prvek) je skutečně cool seance s vynikajícím hudebním doprovodem, která divákovi vleze pod kůži. Pro mě jsou oba díly filmové umění. "Ti z vás, co mají to štěstí, že nepřišli o život, vemte si ho s sebou! Ale... končetiny, o které jste přišli tu necháte. Ty teď patří mně". Film detailně rozebrán v mém Deníčku. ()
Zapomeňte na to, že uvidíte další "tarantinovku". Žádné pro něj typické hlášky, či přehršel absurdních situací. Jednou z mála ozvěn jeho prvních dvou filmů je absurdní scéna z nemocnice, kdy "Buck přijde na fuck" a potom jeho oblíbené řazení děje do kapitol. Místama mně film emočně sejmul, místama jsem si v duchu říkal "To snad Tarantino nemyslí vážně? Tohle mu máme sežrat?" Ale po celou dobu jsem ani nedutal a seděl v křesle jako zařezaný. Jsou tu scény, které mají velmi magickou atmosféru. Zejména závěrečný souboj v zasněžené japonské zahradě. Lucy Liu v bílých šatech a pantoflích, padající vločky a v kontrastu s tím žlutý oblek Umy Thurman. To vše krásně nasvícené a do toho zajímavý zvuk vodní pumpy. Nebo např. moment, kdy se při jednom z bojů náhle změní pozadí na modrou plochu s černými rámečky a před ní pouhé siluety bojovníků je velice působivý. Kill Bill obsahuje tolik audio-vizuálních vjemů, že ta hodina a půl úplně stačila. Dějově je to sice plytké (při závěrečné větě jsem měl pocit, jako bych slyšel útržek z nějaké telenovely), ale forma zde drtivě vítězí nad obsahem. Tarantino dokázal z provařeného žánru a nepříliš originálního námětu udělat velmi působivou podívanou. Uvidíme při Volume 2, jestli mu to vydrželo.....PS: Nutno sledovat v ŠIROKOÚHLÉM formátu!!! S ořezem na TV tenhle film HODNĚ ztrácí (viz. Nova dnes). ()
„Smaž se v pekle, blbá blondýno! Já ti nic neřeknu!“ - „Ale já se tě budu ptát. A pokaždé, když neodpovíš, něco ti useknu. A slibuju, že ti ty věci budou chybět.“ Když se u nás holky poperou, tak jen nožem, anebo katanou… Film, který je snad v každém záběru „cool“ a „efektní“, plný hektolitrů krve, výborné akce a podpořený „vymazleným“ soundtrackem. A technická stránka je kvalitní od zvuku, kameru přes střih, triky až po choreografii soubojů. Tu a tam se dá i zasmát, ale člověk musí chtít přistoupit na tu opravdu hodně velkou nadsázku. O tom, že je Nevěsta nesmrtelná, ani nemluvím. I když ještě víc mě bavila Gogo, tedy ne že bych ji chtěl potkat na baru…Jediný větší problém vidím v rozvláčném tempu a některých až zbytečně natažených scénách, za to 1* dolů. I konec byl fajn, ale přece jen ještě zbývá nějaké to jméno ze seznamu, tak zkusím i dvojku. „Devět mrtvol. A vzali to sakumprásk. Nevěstu, ženicha, reverenda, reverendovu ženu. Dokonce i toho starýho černocha, co hraje na varhany.“ - „Jako kdyby někdo proti tomu sňatku něco měl…“ ()
Galerie (173)
Zajímavosti (163)
- Tarantino najal mistra Yuen Woo-pinga pro choreografii čínského kung-fu a Sonnyho Chibu (který byl také představitelem Hattoriho Hanza) pro choreografii samurajských scén. (beran-ek)
- Když „barman“ položí nůž na držátko, směřuje nahoru, v dalším záběru však směřuje doprava. (Worry77)
- Natáčelo se od 17. června 2002 do 3. března 2003 v Hong Kongu, Kalifornii, Texasu, Číně, Mexiku a Japonsku. (Varan)
Reklama