Režie:
Alfred HitchcockScénář:
Ernest LehmanKamera:
Leonard J. SouthHudba:
John WilliamsHrají:
Karen Black, Bruce Dern, Barbara Harris, William Devane, Ed Lauter, Katherine Helmond, Warren J. Kemmerling, William Prince, Nicholas Colasanto (více)Obsahy(2)
Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Jako jo, Hitchcock je zde poznat jen v některých scénách, rozhodně to není úplně ono a na jeho nejlepší filmy to nedosahuje ani náhodou, ale nemůžu si pomoct, mě se to celkem líbilo. Moji pozornost si to dokázalo udržet, vtipných scén tu taky nebylo málo (především ta s nefunkčními brzdami, ta je skutečně nezapomenutelná), zápletka mi přišla zajímavá i s tou vědomou, záměrnou naivitou... Zkrátka, nepřišlo mi to vůbec špatné a ani bych neměl problém si to pustit někdy znova. To si ode mě ty čtyři hvězdy prostě zaslouží. Slabé 4* ()
S přivřenýma očima dávám 4*. Od Alfreda Hitchcocka bych čekal poněkud hustější atmosféru, resp. mrazivější gradaci a snad i romantičtější linii mezi hlavními postavami. Přesto se však jedná o povedený film, u kterého se divák nenudí a u řady scén bude držen v patřičném napětí. Chybička: Když hlavní hrdina se svoji přítelkyní zastaví v baru u silnice a popíjejí pivo, můžeme si všimnout, jak se nelogicky mění hladina nápoje ve sklenici. V jednom záběru je již téměř prázdná a v následujícím v ní přibylo dobrých 5 centimetrů. ()
S Alfredem mám prekérní problém - buď se hantýrkou Wall Street jedná o jednorožce (start-up s valuací nad 1 mld. USD) nebo o ekonomický propadák, jehož účetní závěrku bych z pozice člena představenstva vážně nerad schvaloval. No, a Family Plot je přesně tím druhým případem ergo pokud neuvidíte, nezchudnete. 36 % ()
Dělá si ze všeho - včetně sebe a svých filmů - ještě větší šoufky než dřív, ten poťouchlec. A ta zabijácká jízda, kdy se na opuštěné silnici vynoří nejspíš všichni, kdo tou dobou vlastnili v Evropě automobil, a k tomu ještě zbloudilý peloton z Tour de France, a Blanche se věší Lumleymu na krk tak vraždně, že prostě víte, že ji musí mít ukrtuně rád, když to auto sám nestočí ze srázu, to je fenomenální kousek. A jako vždycky ten taškář stejně horoucně drží palce dobrákům a zamilovaným, i kdyby to byli trochu ťulpasové. ()
Snímek Rodinné spiknutí je velice slušná kriminálka, na níž by jste však nijak nepoznali, že ji točil velký Alfred Hitchcock. Onu filmovou chytrost vycházející z mistrného ovládnutí řemesla zde zkrátka nenaleznete. Pouze standartní avšak kvalitní rutinu. Nejsilnější stránkou filmu jsou charismatické herecké výkony Barbary Harris, coby falšené věštkyně komunikující s jejím Harrym a Bruce Derna, coby klentoníka/únosce/slizouna. Zajímavá zápletka je u Hitchcocka normou. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (11)
- Hitchcock chtěl do role George Lumleyho obsadit Jacka Nicholsona, ale Nicholson byl tehdy zaneprázdněn prací na filmu Přelet nad kukaččím hnízdem (1975). (Zdroj: Vždyť je to jen film) (Pavlínka9)
- Během natáčení svého posledního filmu byl již Alfred Hitchcock poměrně vážně nemocen. Musel proto režírovat ze sedadla speciálně upraveného auta. (ČSFD)
- Snímek vycházel z románu „The Rainbird Pattern“ Victora Canninga. Hitchcock požádal Anthonyho Shaffera, jestli by mohl napsat scénář, ale Shaffer to odmítl. Ernest Lehman souhlasil, i když navzdory určitým pochybám o příběhu. Místo děje románu bylo pozměněno a prostředí Kalifornie nahradil anglický venkov. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
Reklama