Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Jack E. CoxVOD (1)
Obsahy(1)
Zmiznutie istej starej pani guvernantnky počas jazdy trans-európskeho rýchliku zapletie mladú ženu (Margaret Lockwood) do mätúcej spleti intríg. Mysteriózna komédia, nakrútená podľa novely Ethel Lina Whiteovej "The Wheel Spins". (POMO)
Recenze (74)
Jeden z nejlepších Hitchcockových filmů. Panoptikum nepravděpodobných, ale bravurně vykreslených lidiček a jejich nejrůznějších pohnutek a záměrů uváděných ve skutek. Expozici a pohádkovou logiku filmu musíte bez dostatečného vysvětlení přijmout, jako u Hitchcocka vždy, abyste se mohli udiveně usmívat a kochat tím rejděním a taky se o ty figurky trošičku bát a držet jim palce. U tohohle filmu je navíc nesporně milé, že Hitch tu svůj humorný nadhled a společenskou satiru neskrývá, stejně jako svoji zalíbenost, s níž i on sám fandí těm roztomilým lidičkám, tomu živočišnému druhu, který svými filmy rozmarně vytváří. *~ ()
„Nám se nemůže nic stát, jsme Britové.“ Velice příjemné setkání s britskou filmovou klasikou meziválečné éry, k tomu v režii samotného mistra Hitchcocka, který již tenkrát dokázal v malém komorním prostoru rozehrát „velké věci“. Mám rád tyto filmy s podobně napínavými příběhy a historky zasazenými z velké části během jedné cesty ve vlaku. Pátrání po záhadně zmizené dámě uprostřed dlouhé mašiny rozjeté po kolejích probíhá s patřičnou atmosférou plnou tajemství, napětí a všudypřítomného ruchu, ale současně i s výrazným humorem. Díky těmto ingrediencím se jedná o nestárnoucí kousek, jen možná až příliš stojí na snadno zapamatovatelných nečekaných odhaleních, s jejichž vědomím případná repríza pak již nemusí tolik fungovat. [75%] ()
Prvních dvacet minut v hotelu mohlo být trochu stručnějších, ale jinak je to bezchybný snímek. Vlak prolezlý špiony, uzavřený prostor ze kterého není úniku, je prostředí s neuvěřitelným potenciálem a Hitchcock ho stoprocentně využil. Skvělý, napínavý a hlavně zábavný film, na který se určitě rád podívám znovu. ()
Ani by som nepovedal, ze by Hitchcock dokazal vypravat film i tak usmevnym sposobom, ako sa mu to podarilo v tomto filme, ale niektore otazky mi tu zostali nezodpovedane. Napriklad kto zabil spevaka, ktory stale spieval vonku? Asi to nie je podstatne, ale niekomu asi liezol na nervy. No a mozno to malokoho napadlo, ale cely film mi pripominal thriller s Jodie Foster TAJEMNY LET (2005), len v tomto pripade nezmizla stara dama, ale jej dcera a nebolo to vo vlaku, ale v lietadli a nikto si na zmiznutu osobu nemohol spomenut, teda nikto ju nevidel. Na rok 1938 je to slusne natocene, mozno asi pri prvych 20-tich minutach vam bude trvat, kym sa dostanete do deja a bude vam jasne, o co tam vlastne ide, inak zvysok filmu je slusny... 27.08.2009 ____Margaret Lockwood - (Iris Henderson) +++ Michael Redgrave - (Gilbert) +++ Paul Lukas - (Dr. Hartz) +++ Dame May Whitty - (Pani Froyová) +++ Cecil Parker - (Pán Todhunter) +++ Linden Travers - (Pani Todhunterová) +++ Naunton Wayne - (Caldicott) +++ Basil Radford - (Charters) +++ Hudba: Louis Levy, Charles Williams +++ ()
Reziser Alfred Hitchcock /Psycho, Vertigo/ natocil sympaticky a hodne prijemny spionazny film. Chvilu trva, kym sa film rozbehne, ale potom tempo diviakovi neda vydychnut, stale sa nieco deje a tempo je strhujuce. Tu sa spolu s dalsim Hitchovym filmom - 39 steps 1935 - da hovorit uz o nadcasovosti, aj po vyse 70 rokoch je toto svizna zaujimava a hodne fascinujuca podivana. Hlavne, ked sa do toho opreli herci ako Dame May Whity /Plynove lampy 1940 a Podezreni/, dalej skvela Margaret Lockwood /Nocni vlak do Mnichova 1940/ a ulohu dobre zvladal aj Michael CervenyHrob /Bitva o britanii 1969, Pahorek s istym Seanom Connerym z roku 1965/. Raz darmo, Hitch bol genius a legenda svetoveho filmu a tu uz badat znaky jeho geniality : 85 % ()
Galerie (68)
Zajímavosti (26)
- Po presťahovaní sa do Hollywoodu a po prvých troch filmoch s neúspechom sa práve tento film stál prvým komerčne úspešným Hitchcockovym filmom, ktorý zarobil aj v amerických pokladniach. (Arsenal83)
- Hitchcock se ve filmu objeví jako muž s cigaretou na vlakovém nástupišti. (Němi)
- Aby sa dosiahol realistický efekt, Alfred Hitchcock trval na tom, že na pozadí by nemala byť žiadna hudba okrem začiatku a konca. (Arsenal83)
Reklama