Reklama

Reklama

Podnikatel roku pan Adrián Doria (Mario Casas) má vážné problémy. Je totiž obviněný z vraždy své milenky fotografky Laury (Bárbara Lennie). Byl zatčen v zamčeném hotelovém pokoji, ve kterém kromě něho a Laury nikdo jiný nebyl. Jeho jediná záchrana se tak jeví v osobnosti zkušené obhájkyně, která ještě neprohrála žádný proces. Když se dozví, že obžaloba má svědka, který by mohl celý proces vyhrát, tak neváhá a navštíví Adriána. Chce po něm, aby jí vyprávěl úplně všechno od začátku, aby si mohla vybudovat strategii pro soud. Na světlo tak vyplouvají děsivé skutečnosti, které měly zůstat navždy utajeny. (PROCESOR)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (332)

classic 

všechny recenze uživatele

„Nezdar” číha buď vľavo, kde je zároveň aj varovná značka s výskytom jeleňov, alebo vpravo, kadiaľ môže viesť, trebárs i kratšia cesta, ktorá by taktiež naše postavy vystríhala všadejakých problémov, no i napriek tomu, úspešný biznisman Adrián Doria a umelkyňa/fotografka Laura Vidal, jeho MILENKA, sa rozhodnú využiť práve tú trasu, kde sa odohrá zlomová nehoda, ale to dopredu nemohli aj tak úplne predvídať, a predsa mohli. Náhoda je naozaj blbec, vždy sa stane vtedy, keď ju najmenej očakávate, no občas si za ňu môže človek sám, ak podcení situáciu, ktorá môže nastať. Toto nešťastie sa ešte len stane, že najprv bude musieť Adrián čeliť obhajkyni Virginie Goodmanovej, ktorá prišla raz večer do jeho luxusného bytu na 180 minút, aby jej »poriadne« vysvetlil všetky okolnosti, ako vlastne došlo ku vražde Laury Vidal v istom, horskom hoteli, z ktorej je aktuálne podozrivý. Obžaloba má vraj k dispozícii i kľúčového svedka, a tak čas sa už naozaj veľmi kráti. Ako tak v "retrospektíve" rozpráva nasledujúce filmové sekvencie, začína sa automaticky vytvárať akási spletitá pavučina, do ktorej sa čoraz viac zamotáva, čiže postupne vznikajú viaceré verzie jedného a toho istého príbehu, pričom, s nami divákmi, sa niekto po celý čas krásne zahráva, a la Rašómon Akira Kurosawu, i keď sú vskutku obidva počiny dosť prepracované, španielsky thriller ma totálne položil na lopatky ! Už som bol skoro presvedčený, že som na všetko prišiel, ale režisér a scenárista Oriol Paulo, mal ešte jedno ukryté eso v rukáve. Jedna z produkčných spoločností filmu - N O S T R O M O (žeby pomenovaná podľa hororu Votrelec, ktorého charakterizovala citovaná loď ?), sa postarala o unikátne filmové spracovanie, na ktorom som si cenil asi najviac úplne to, že som si pri ňom nemohol byť nikdy ničím nadmieru istý, čiže väčšinou ma držal vo zveráku, z ktorého ma pustil až na úplnom konci, keď som sa konečne poriadne nadýchol ! Klobúk dolu pred režisérom a scenáristom v jednej osobe - Oriol Paulo, ktorý je vo veľa ohľadoch priam nadčasový a unikátny. A samá chvála patrí nielen jemu. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Z mé 30-leté kariéry znám dva druhy klientů. Takové, kteří svou situaci odhadnou a spolupracují, přesto, že to může být nepříjemné, a takové, kteří se mají za lišáky a čekají, že je z toho vysekám, aniž by hnuli prstem. Vy patříte k té druhé sortě. Ale prozradím vám dvě tajemství. Bez utrpení není ani vykoupení. A vy nejste chytřejší než já.“ Snímek Contratiempo ustál má vysoká očekávání a ukázal, že je dalším z řady kvalitních thrillerů ze Španělska, které už bez nadsázky začínám považovat za nefalšovanou velmoc tohoto žánru. A Oriol Paulo znovu dokázal, že umí, jak už naznačil ve filmu Tělo, rovněž kvalitní žánrovce. Contratiempo je atmosférický, napínavý, zvratový, dynamický a žádající si plnou divákovou pozornost, poněvadž možné verze „pravdy“ se kupí a je nutné držet s tvůrci krok. Závěrečný twist je sice „kapánek“ přehnaný, ovšem oproti kupříkladu některým hollywoodským „šokujícím“ pointám se drží stále v rozumných mezích. Čistě objektivně je film na 4*, ale za to, jak moc mě pohltil, tu pátou hvězdu přece jen přihodím. ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Moje třetí setkání s tímhle talentovaným katalánským tvůrcem dopadlo opět nadprůměrně uspokojivě. Opět oceňuju jeho perfektně vypointovaný, prokombinovaný i lehce překombinovaný scénář, radost se do těchhle thrillerových propletenců divácky nořit. A opět si se mnou samozřejmě pan Oriol většinu času nemilosrdně vytíral zadek, ovšem ten vrcholný finální zvrat ("odmaskování") jsem mu odhalil už notnou dobu předem. Teď si pro srovnání s chutí pustím korejský remake, který mě popravdě k tomuhle filmu přivedl. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nebojím se říct, že Španělé v tomto filmu geniálně vystavěli námět založený na jedné vraždě. Režisér si s Vámi hraje. Nechá Vám hlavním podezřelým odvyprávět celý příběh, aby Vám do toho vhodil myšlenky druhého podezřelého. Když už jste docela na kaši, tak ani právnička na tématu nenechá nit suchou. No a když už budete zapomínat dýchat a Váš tep bude nepravidelný, tak Vás odzbrojí závěr, který je jeden z těch, na které jen tak nezapomenete. Nevím jak ostatní diváci, ale u mě se Contratiempo dostalo do seznamu těch nejlepších thrillerů, které jsem kdy viděl. Klobouk dolů před tvůrci. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

To, co mohla být jen uměle vykonstruovaná hříčka bez života, nakonec funguje velmi dobře díky zručné práci se subjektivní perspektivou (kvůli níž bych se na to někdy rád podíval znovu, i když více než logická a důmyslná mi přišla prostě zábavná na sledování). Zároveň mám ale obavy, že napodruhé a při plné znalosti fabule to hodně ztratí na své efektivnosti a zbyde “jen” hravě a dynamicky odvyprávěná španělská variace na Hercula Poirota o jednom sofistikovaném výslechu. Napoprvé ale převažuje spokojenost, protože Oriol Paolo to celé rozkličkoval tím způsobem, že divák, zuřivě odhadující možná vyústění, bude v závěru cítit satisfakci z toho, jak si ho film povodil a nedělal z něj přitom blbce. 80 % ()

Galerie (34)

Zajímavosti (5)

  • Ve scéně, kdy auto mizí ve vodě, lze při pohledu z ptačí perspektivy vidět v zadním okně auta odrazy filmařských reflektorů, které osvětlovaly scénu. (vojacekr)
  • Natáčanie filmu prebiehalo predovšetkým v Katalánsku, no aj na severovýchode Španielska v provincii Biskajsko od 10.3 do 12.7.2015. (MikaelSVK)
  • Vlak, do kterého nastupují Adrián (Mario Casas) a Laura (Bárbara Lennie) v Bierge, je tažen elektrickou lokomotivou. Při čekání na stanici je však slyšet z lokomotivy zvukový signál (píšťala) typický pouze pro parní lokomotivy. (vojacekr)

Reklama

Reklama