Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (500)

tron 

všechny recenze uživatele

„Nabudúce pôjdem autobusom.“ Hovadina, v ktorej nič nedáva zmysel. Vykráda sa kde-čo (Nebezpečná rýchlosť, Non-Stop), Liam Neeson sa objavuje v dvoch akčných scénach (bitka + havária), ale hoci sú zručne nakrútené, predsa len je bizarné vidieť v nich vychudnutého sedemdesiatnika (čím nechcem povedať, že ak by pribral 30 kíl, bolo by to lepšie). Vera Farmiga tu má ledva dve (!) scény, čo ale nevadí, lebo ju nemám rád (len mi príde zvláštne stavať na jej prítomnosti zápletku a trailery a nakoniec tu má trápnych 360 sekúnd). Megaodhadnuteľná, ukážkovo predvídateľná linka (Sam Neill a Patrick Wilson snáď viac klišé postavy ani dostať nemohli)? Máme. Vydieranie? Máme. Prostredie vlaku? OK, vlaky sú zaujímavé prostredie pre filmy, ale tomuto chýba výraznejšie napätie resp. napätie tu je na začiatku, no v strede začnete pochybovať o tom, či to celé bude dávať vôbec aspoň nejaký zmysel... a na konci pochopíte, že nie. Okrem samotného vlaku a (evidentne slabnúceho) Neesona potešia fajn vedľajšie úlohy pasažierov a personálu. V spoločných scénach Neesona a Wilsona som si nemohol nespomenúť na skvelý A-Team. Každopádne, len 2* si to asi nezaslúži. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Z oblak do vyježděných slepých kolejí aneb Collet-Sera s Neesonem hanebně a ve výsledku zbytečně vykrádají svůj vynikající Non-Stop. Vizuálně je to zase pěkný a baví to v jednotlivostech, ale problém je za vlasy přitažený a přesto nezábavný scénář se z dálky průhledným závěrečným odhalením - nic mě tu nepřekvapilo, nezaujalo, nedolehla na mě paranoia a napnutý jsem byl přesně na minutu, když se Neeson ocitnul pod rozjíždějícím vlakem a na chvilku to vypadalo ošklivě. Bitka s kytarou cool, ale jako z jiného filmu, stejně jako přepálené (a digi) vykolejení vlaku, Farmiga jako mystery woman okouzlující a dal bych si spinoff její postavy, ale stejně jako Wilson a Neill má ve filmu jen dvě scény. Zkrátka pusťte si znova Non-Stop, protože tam už to všechno udělali a správně. A pokud trváte na vlaku, tak Zdrojový kód. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Když se podíváme do filmografie Jaume Collet-Serry, zjistíme, že se jedná už o čtvrtou spolupráci s nebezpečným Liamem Neesonem. Já od toho režiséra viděl skoro vše, takže mám přesné porovnání s ostatními Neesonovkami. Nejvíce se mi asi líbilo Run All Night, ale tématicky by se to dalo nejvíce připodobnit k Non-stop. Opět se jedná o precizně natočený thriller, s až překvapivě povedenou harmonickou hudbou, s několika silnými momenty, které zarazí do sedačky, ovšem film ničím extra nevyčnívající a lehce nadprůměr v podstatě ve všech směrech. A digitální závěr je vyloženě špatný, nebýt jeho, tak bych to spíše doporučil rodičům, ale takhle to nejspíš dovolit nedokážu. optimálních 6/10, ale upřímně jsem čekal méně. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Hranice mezi bláznivě akčním filmem a na hlavu postavenou mongoloidní pičovinou pro Livingdedy bývá mnohdy velice tenká. Tenhle Žóm Kolem Seru je sice poměrně slušný řemeslník a dosud na ní jakž takž balancoval, avšak teď dostal scénář načmáraný pastelkama velkými kostrbatými písmeny, s ožužlanými rohy a zapatlaný kdoví jestli Nutelou, načež definitivně přepadl do slintajícího davu s rozštěpy a pokřivenýma ručičkama. A tak čím dál tím hůř předstírající děda Nýson, jako vždy ultrasprávňácký okvádrovaný tvrďák nad hrobem, s nímž se Žóm zjevně nechal partnersky zaregistrovat, tentokráte bojuje nejen s obvyklými patetickým hnusem, přiblblými klišé, artritidou, osteoporózou a stařeckou demencí, ale také s excelentními neherci a dokonale obskurní logikou toho postiženého hovada, jež patrně uteklo z klecového lůžka a nedopatřením se dostalo k tužce a papíru. Počítám, že když už bylo v ráži, tak s kompulzivním kousáním se do vyplazeného jazyka spatlalo i ten downí animák závěrečného vykolejení vlaku. Takže stačilo, a ani v nejhorším nemusí být na škodu přestat, zejména, když tahle šablona už má totálně ojeté a zubaté kontury. Prostě Dej si pohov, Lájeme, anebo aspoň příště na konci umři. Ups, kurva, bojler. Tak sorry všem, kdo doufali jako já, že to ten trapně vyčpělý, věkem sešlý, kymácející se rachitický pyjonýr konečně jednou nerozchodí. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

KINO Špalíček/// Obsazení 8/10 Děj 8/10 Hudba 8/10 Akce 7/10/// PLUS: Liam Neeson vytváří svůj vlastní žánr, a i tentokrát obstojí v konkurenci svých dřívějších filmů, akčních soubojů tu není mnoho, ale jdou pořádně na tělo a Liam je víc člověk, zranitelný se vším všudy, atmosféra je výborná a herci jako Vera Farmiga a Sam Neill potěší MÍNUS: kompoziční motivace tady má svá vlastní pravidla./// Shrnutí: Cizinec ve vlaku se jistě nevyhne srovnání s dalšími filmy, ať už z žánru, tak i z předchozí tvorby Liama Neesona. Kdo ví, co může očekávat, bude spokojen. Snímek si po celou dobu drží slušnou úroveň napětí, docela si pohrává s divákem i s hlavní postavou a ač má pro jakoukoliv akci poměrně malý uzavřený prostor, nepolevuje na tempu. Už se těším na další takové žánrovky./// Celkem 78%/// ()

Galerie (109)

Zajímavosti (15)

  • Kniha, kterou Joanna (Vera Farmiga) čte v poslední scéně filmu, je „Hrabě Monte Christo“, román o spravedlnosti, pomstě a uvěznění. (Trajektt)

Reklama

Reklama