Epizody(4)
-
Až budou krávy lítat (E01)
-
Nonstop lahůdky (E02)
-
Můj bezvadnej život (E03)
-
Beze stopy (E04)
Obsahy(1)
Učitelka základní školy s mindrákem ze své nadváhy, bankovní úřednice, které se najednou objeví podivný ekzém kolem očí, stárnoucí majitel nonstop lahůdek v nešťastném manželství, osamělý muž žijící v lesích a cizích chatách… můžou přežívat dál se svým problémem, skrývat ho a neřešit. Anebo se s ním porvou a za cenu šrámů a ran si svůj život opraví k lepšímu. Autorka cyklu Tereza Kopáčová představí příběhy, se kterými se můžou diváci jednoduše ztotožnit. (Česká televize)
(více)Recenze (41)
Název seriálu bohužel nedává moc smysl, protože většina hlavních postav si svůj život podělala dost vydatně a jako návod pro diváky to také moc nefunguje. Naštěstí se před i za kamerou sešlo mnoho prověřených jmen, takže projekt rozhodně stojí za pozornost a každý si tam určitě najde alespoň jeden příběh, který mu bude v něčem blízký. Krávy: 50% Lahůdky: 60% Život: 50% Stopy: 80% ()
První díl bych řadil na první místo, poslední na druhé a zbytek podle toho, jak byly uvedeny za sebou. Nejslabší byl třetí, uplakaný díl, jinak se mi ale celá série líbila. Každý díl byl úplně jiný. Viděli jsme trochu psychologie, trochu dramatu, ale i humoru. S výbornými herci a příběhy, nad kterými se divák mohl zamyslet i s ohledem na svůj život, mě příběhy bavily a nenudil jsem se. A obě důležité poslání série naplnila. ()
4/4 Počínaje Obětmi (1999) se ČT pravidelně vrací k podobnému konceptu, který se aktuálně jmenuje Jak si nepodělat život. Někdy se dílo zadaří více, někdy méně. Ale je téměř nemožné se orientovat v té změti dílů a televizních filmů. Chtělo by to sjednotit, pokrátit stopáž a pak by to bylo jak víno. ()
Nejlepší herečkou celé minisérie je Eva Hacurová. Škoda, že Nonstop lahůdky nenatočila Kopáčová nebo Karas, scenáristicky nejlepší a se skvělou ústřední hereckou dvojicí. Hřebejk by už toho opravdu měl nechat, je vidět, jak ho natáčení otravuje, nebaví, dokonce snad i nudí. U lopaty by dříve talent rozvíjejícímu režisérovi mohlo být lépe, tedy nám divákům by určitě bylo lépe, kdyby šel Hřebejk zase o dům dál. U všech dílů je solidní kamera i hudba, u tří i velmi dobrá režie. ()
Tohle se nedá a ani to nemá cenu nějak moc komentovat - prostě dekadentní spotřební společnost produkuje dekadentní spotřební umění neboli zboží. Tady máme další produkt takové zbožní pásové výroby. Produkt pro generace dorostlé a narozené po r.1989, které se velmi rychle vzdalují své lidské přirozenosti a stávají se samy produktem konzumu a zároveń jeho lehce manipulovatelným otrokem...I zde se "společensky i politicky svobodní" tvůrci snaží svoji uměleckou nemohoucnost občas maskovat bezduchou stupiditou a lacinou vulgárností...Hudba, zvláště u třetí povídky, je zde odstrašujícím příkladem úpadku současné hudební scény...Jednotlivé povídky: první-1, druhá-odpad, třetí-1, čtvrtá-2. ()
Galerie (143)
Zajímavosti (15)
- K napsání scénáře inspiroval Tomáše Holečka zážitek z dětství. (Duoscop)
- Natáčení probíhalo v pražských Nuslích. (Duoscop)
- Burleska, o kterou v příběhu jde, je literární, literárně-dramatický nebo hudebně-dramatický žánr zábavy, zobrazující komické a fraškovité příběhy se záměrem zlehčit realitu nebo zesměšnit její jevy. K dosažení tohoto cíle autoři využívají také prostředky varieté, kabaretu a striptýzu. Burleska má uměleckou hodnotu jen tehdy, je-li spojena s nadsázkou, ironií, parodií a satirou. (sator)
Reklama