Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdinkou černé komedie Teroristka je Marie (Iva Janžurová), učitelka na penzi, která si jednou řekne, že už si nechce připadat jako kráva. Když jí proti arogantnímu strůjci lokálního zla (Martin Hofmann) nepomůže ani starostka (Tatiana Vilhelmová), sežene si zbraň a rozhodne se udělat to, co většinu z nás občas napadne, ale hned tu myšlenku rozumně zapudíme. Brzy však zjistí, že stejně, jako je vražda složitá morálně, je nesnadná i prakticky – přesto, že jí bývalý žák, momentálně v podmínce (Pavel Liška), dává cenné životní rady: „Kriminalita jenom vypadá jednoduše, paní učitelko, ale pak se dycky něco posere.“ (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (565)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem to čekal lepší. O mnoho lepší. Takhle vlastně nevím, co to vůbec bylo. Komedie? Drama? Martin Hofmann hraje sebe...což je super. Pavel Liška hraje taky sebe...což je taky super. Holky jsou tu od té emotivnější stránky, což je taky fajn, ale výsledek? Scénáristicky tak trošku úlet, ne? Bylo to chvílemi tak moc dramatické, až jsem ztrácel pojem o tom, kdy se vlastně můžu a nemůžu smát. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Teroristka zaujme zejména černohumornou atmosférou a nepředvídatelným scénářem. Celému filmu vévodí (v nejednom slova smyslu) ostřílená Iva Janžurová, paní Herečka, jejíž postava se na stará kolena rozhodne vzít spravedlnost do svých (lehce se třesoucích) rukou, ať to stojí, co to stojí. Nicméně i ostatní členové hereckého ánsámblu předvedli přesvědčivé výkony, od arcišmejda Hofmanna, přes rajdu Vilhelmovou, až po na smrt nemocnou a děsivě vypadající Holubovou. Vrchol filmu byla rozhodně konfrontace mezi Marií s Machem, následovaná nevyhnutelným koncem. V závěrečné třetině jsem si nemohl nevšimnout nepřehlédnutelné podobnosti s Univerzální uklízečkou - Janžurka alias česká Maggie Smith. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Teorie tygra možná nebyla kdovíjaká pecka, minimálně to ale byla slušná česká komedie a především jedna z nejlepších českých komedií posledních let (do jisté míry smutný fakt, ale rozhodně to neznamená, že by byla Teorie tygra špatným filmem). Po Teorii tygra začal Radek Bajgar pracovat na svém druhém filmu Teroristka- hlavní roli napsal přímo pro Ivu Janžurovou a ta roli vzala a naučila se střílet. Stálo to Janžurové za to? Bohužel musím říct, že i když nemůžu pro výkonu paní Janžurové říct nic negativního, Teroristku bych dobrým filmem nenazval. Nebo spíš bych neřekl, že je úplně špatným filmem. Jenom má příliš velké ambice, které se tak úplně nepodařilo naplnit. Teroristka není klasickou českou komedií, naopak se snaží o černý humor. Jde v tom cítit jistá inspirace Quentinem Tarantinem, především když se divák bude soustředit na dialogy. A to je dost možná největší problém Teroristky.... Herecky není jediný problém- Janžurová je boží, Pavel Liška jako její bývalý žák, který jí učí střílet funguje také na jedničku, Martin Hofmann po MOSTU! a Ženách v běhu opět válí, potěší i Vilhemová, Plodková a Holubová. Především skvěle nastavený vztah mezi postavami Janžurové a Lišky je perfektní. Kdyby byla Teroristka postavená jenom na hodinu a půl dlouhém dialogu těchto dvou postav, dost možná by to bylo zajímavější. Mezi Janžurovou a Liškou funguje skvělý kontrast, který se během celého filmu neomrzí... Je tu ale problém: Kromě Janžurové a Lišky sice hraje dobře i zbytek obsazení, jakmile jsou ale Janžurová a Liška mimo děj je to trochu slabší. I když je zábava trávit čas s Hofmannem a jeho záporákem, Hofmann jako záporák tak úplně nefunguje a především je kolem něj rozvedeno příliš možných podzápletek, které ve finále nemají smysl. Motorbiatlon (+ zbytečný cameo Gabriely Koukalový) vede! Celý to fakt občas smrdí, že by někdo chtěl mít geniálně vypiontovaný dialogy jako Tarantino, občas to ale přeskočí humorem do takovýho bizáru, že by Tarantino jenom kroutil hlavou. Celý to jinak nějak co se týče scénáře nefunguje už od hlavní hnací motivace proč se vlastně postava Janžurové rozhodne postavu Hofmanna zabít. Hofmann se sice chová jako lobistická svině, úplně jsem ale nepobral co se v Janžurové tak zlomilo, že se najednou rozhodne Hofmanovi definitivně přistřihnout křídla. Janžurová to vlastně vysvětlí sama, její motivace ale stejně nezačne dávat smysl. Dalším WTF faktem je, že se hudba občas snaží být Westernová. Nic celou dobu u Teroristky neevokuje westernovou atmosféru. Což mi připomíná, že remake Tenkrát na Západě s Janžurový místo Bronsonem by nebyl špatnej nápad. Reálně má prvních 30 minut Teroristka ještě hodně silný potenciál. Časem se ale ten potenciál začne ztrácet a od části kdy už si jde Janžurová pro Hofmanna do jeho vily jsem si říkal, že už bude konec. A ono přišlo dalších 30 minut, který se navíc šílené natáhnou! I když jsou ty postavy zahraný dobře, reálně je ale jejich sympatičnost a souznění s nimi nulová. To, že se film z nějakýho důvodu jmenuje Teroristka už je detail utopený v nefungujícím scénáři s nefungujícími motivaci a charaktery. Kamera, zvuk a herecké výkony jsou dobrá věc, zbytek ale vlastně celkem hapruje. Ženy v běhu se tak nějak stávají pamětihodnějším filmem.... () (méně) (více)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Překvapení. *** Do půlky se film tváří nevinně, jako další hořkoironický český rodinný snímek v řadě, nepříliš originální, žánrově i tematicky trochu se rozpadající, společenské a mezilidské soužití bezzubě bilancující hořkosmutná komedie, aby pak nečekaně a překvapivě nabral grády jako veskrze provinční a důchodcovsky didaktická a doslovná verze Tarantinových Osmi hrozných šmrncutých Jarmuschovými Hranicemi ovládání a Sedmilhářkami - a tahle na domácí poměry, kde není zvykem nakládat filmařsky se zlem a odplatou v kombinaci se vztahovým a společenským humorem zároveň takhle drsně a neuhlazeně, nezvyklá podívaná, s čitelnou nadsázkou se promítající i do práce s hudbou, střihem a kamerou, ve výsledku vlastně poskytuje podobnou katarzi, úlevu a rozjaření, jako když se se společenským zlem a bezprávím ve filmech vypořádávají právě Tarantino s Jarmuschem - jenže tady je to po lopatě pro české důchodce, a to včetně filmových odkazů. *** Není lehké hned uchopit, proč tahle banálními archetypy, klišé, frázemi a učebnicově názornými obrazy a dovětky přeplněná parabola o uchu, které se utrhne, o poslední kapce, kterou přeteče pohár a o jen zdánlivé nekonečné bezbrannosti "slabých kusů" vůči násilí a bezpráví, čili o momentu, kdy svědomí celoživotně dbalý občan nešťastně zjistí, ale zároveň lapidárně akceptuje, že nastal čas, aby místo novozákonního nastavování druhé tváře aplikoval podstatně krutější starozákonní přístup a sáhl k odplatě, funguje, ale částečně právě proto, že se tu všechna ta klišé, banality a archetypy a všechno to provinční společenské bahníčko zla připomíná a zrcadlí a proto, že se film zároveň vtipně vypořádává i s jeho bagatelizováním, humorizováním a ohlazující ironizací v českých rodinných snímcích, ke kterým se sám řadí jen z počátku a jen na oko, a protože zkrátka v nadsázce poskytuje svěží a neokoukanou katarzi a protože jedním zdrojem vtipu je tu stejně neotřele i právě ona didaktická doslovnost (film díky tomu v jedné rovině s nadsázkou zároveň působí jako pomalu čtený a dvakrát opakovaný návod pro důchodce, jak se bránit proti bezpráví, včetně pomalých a opakovaných záběrů na to, jak složit nebo rozložit střelnou zbraň, podle čeho si vybrat vhodný typ a jak si ho opatřit). *** Soudím, že to tenhle film schytá ze všech stran, že někomu nebude dost umělecký, někomu dost intelektuální, někomu naopak dost lidový a nabitý hláškami a někomu dost laskavý a morálně čistý, ale myslím, že neprávem a že jeho originalita i hodnota spočívají právě v tom, že šlo ve skutečnosti o ironický pokus zprostředkovat tarantinovskou katarzi společenského zla z pohledu sociálně slabého jedince v éře kapitalismu bez servítků - české důchodkyně s mravním zákonem v sobě - vtipně se maskující jako další typický rodinný snímek v řadě. Za mě velice svěží a pozoruhodný pokus. A jestli se fatálně pletu a režisér chtěl natočit další typický český rodinný snímek s hláškami v řadě a jenom se mu to vymklo z ruky, tak to tentokrát na půvabu filmu a mém upřímném a rozjařeném potěšení z té podívané nic nemění. ;) *~ () (méně) (více)

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Po dlhej dobe som si v televízii pozrel film a spočiatku som mal pocit, že toho budem veľmi ľutovať. Zápletka mi prišla nemastná neslaná a miestami som sa z vykalkulovaného správania babičky verzus dedinského/mafiánskeho zlosyna cítil trápne. Asi v polovici snímky som si však na postavy začal zvykať, pričom niektoré čiernohumorné scény stáli naozaj za to. Poslednú tretinu stopáže (domový dialóg) som si už vyslovene užil. Škoda, že úvodná polovica Teroristky pôsobí dojmom blbosti pre znudených a nenáročných divákov (prevažne z radov dôchodcov). ()

Galerie (36)

Zajímavosti (16)

  • Tatiana Vilhelmová si do smlouvy zanesla odstavec o tom, že veškeré fotky, jež budou souviset s propagací filmu, chce nejprve vidět a odsouhlasit. V praxi to znamená, že na akci, při niž se na film přijeli podívat vybraní novináři, bez výjimky museli před opuštěním areálu ukázat herečkám všechny fotky a cokoliv se jim nelíbilo, byli nuceni přímo před nimi smazat. (Duoscop)
  • Film pokračuje ešte po záverečných titulkoch. (figis20)
  • Ve scéně, kdy Marie (Iva Janžurová) běží po železničním mostě, následuje poté záběr na dětské hřiště. To se zde však v současnosti nenachází. (JLanovkar)

Související novinky

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

Čeští filmaři si rozdělili peníze

Čeští filmaři si rozdělili peníze

15.06.2018

Státní fond kinematografie čerstvě rozdělil celkem 65 milionů mezi devítku vybraných filmových projektů. Největší částku 15 milionů korun obdržel chystaný snímek Davida Ondříčka (Ve stínu) Zátopek,… (více)

Reklama

Reklama