Reklama

Reklama

Smrtihlav

  • Francie HHhH (více)
Trailer 2

Snímek Smrtihlav se od většiny předešlých filmových zpracování s tímto tématem liší. Z výrazné části se totiž zaměřuje také na opačnou stranu barikády na samotného Heydricha. Ten zde není pouhým předmětem atentátu, ale důležitou aktivní postavou. Vedle příběhu Československých parašutistů sleduje film Smrtihlav i jeho život, vzestup a kariéru, kterou ukončil jako jeden z největších prominentů Třetí říše. Nejnovější verze atentátu na Heydricha tak ukazuje nejen hrdinství, ale i nelítostné zlo, proti kterému je namířené. Právě k tomuto pojetí odkazuje český název stejně jako na fakt, že Heydrich byl jedním z inženýrů takzvaného Konečného řešení židovské otázky. (Bontonfilm)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (339)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Pokud nic nevíte o Heydrichovi, nebudete se ve filmu orientovat. Pokud o něm něco víte, nedozvíte se nic nového. Navíc od půlky se film zaměřuje na filmaři notoricky omílané téma atentátu na Heydricha. V této oblasti samozřejmě zůstává nepřekonaný český Atentát. Zde bych pochválila velmi živou kameru a podařený vizuál. Za sporné považuji umístění nádoby na cukr v bytě odbojářky. Samotné její využití jako dekoračního předmětu již vede diváka k jistým pochybám, zda tvůrci věděli, co mají v rukou za rekvizitu. Slovenský nápis v době, kdy se vlastně Slovensko stalo nepřátelským státem, považuji za značně nepravděpodobný. ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

První polovina je naprosto perfektní, Heydrich je mladý, blbý a sexuálně nevybouřený a kdyby celý film zůstal v první polovině, tak by asi tvůrci udělali nejlépe. Jason Clarke co by Heydrich, podává obdivuhodný výkon a táhne film až do konce. Problém nastává když Gabčík s Kubišem seskočí, v tu chvíli je film přesný, asi jako Peroutkův článek o tom, že Hitler je gentleman..........měl by být dole vlevo. Když pominu ten fakt, že Gabčík a Kubiš mají mezi sebou dost gay momentů, tak je prostě Jamie Dornan a Cillian Murphy zahráli prostě lépe. Filmu se ani nedaří vytvořit napětí, ano výborný soundtrack se o to sice snaží, ale akční scény působí strnule a nezáživně, byť sou tedy drsné, ale chybí jim ta zuřivost kterou Anthropoid prostě má. A o věrohodnosti ani nemluvě, paragáni mají tolik zbraní v kostele, že by tím postříleli celou divizi SS a ještě by jim dost zbylo. On film v druhé polovině působí dost komicky, obzvlášť když jste viděli právě onen Anthropoid, který si prostě nemůžu vynachválit. Navíc hození onoho granátu pod auto působí dost úsměvně, auto nadskočí, takže pokuď střepiny neumějí zahýbat, tak by s do Heydricha těžko dostávala. Je to škoda, přitom film má dost silných scén, noc dlouhých nožů, nervové zhroucení, česká hymna atd, ale někdy to nestačí, někdy to chce prostě jen lépe zpracovat. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Ten film to bude mít u nás těžké, ale rozhodně je lepší než Anhropoid. Sice je míň historicky přesný, ale taky se mnohem víc snaží dodat kontext - proto jsou potřeba všechny ty zkratky. Kontext je navíc vyprávěn obrazem a v ději, ne jako náhodné expoziční seance u snídaně v Anthropoidu. Považoval bych nejen proto, ale i z principu za pitomost rámovat reflexi Smrtihlava jako výčet historických nepřesností, které beztak v porovnání třeba se Schindlerovým seznamem vůbec nejsou zásadní. Je jedno, jestli je klukovi deset místo osmnácti. Je jedno, že postavy umírají o deset metrů jinde, než umřely ve skutečnosti. Je, proboha, úplně jedno, jestli se na konci střílí z jiného typu zbraně. Tohle není ta historie, kterou historické filmy potřebují dodržovat, pokud se nedefinují jako dokudramata - fetišistické lpění na imitování každého detailu nemá žádný užitek, Nevadí mi ani mírná teatrálnost, která je nutná, když při té změti informací má divák zároveň něco cítit k postavám. Jediná vážnější výtka z mojí strany je, že když v polovině stopáže nastoupí parašutisti, Heydrichova linie se takřka opustí a dosavadní protagonista se přestane vyvíjet - ten přesun pozornosti sám o sobě byl ok nápad, ale nebyl dobře zrealizovaný a film tak působí jako dva díly válečného seriálu puštěné za sebou. Ale jinak ok - cítil jsem nějakou tu emocionální účast, což se mi u Ellise nestalo. I když bych samozřejmě radši syrovější drama s hlubokými postavami - ale člověk nemůže mít všechno.. 3 a 1/2 PS: Možná se natáčelo v Budapešti, ale na rozdíl od Anthropoidu ten film vypadá, že se odehrává ve skutečném prostoru, a ne dvou mrtvě vypadajících ulicích, kde lidé trpělivě čekají, až odjedou filmaři, aby se do nich mohl vrátit život. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Ako prvé treba poznamenať, že sa film nezakladá na skutočných udalostiach a preto by ho diváci mali brať s rezervou. Neviem totižto ktorý človek, ktorý má naštudovanú históriu by veril, že náckovia pri vniknutí do Poľska zabíjali aj poľských civilistov, ktorí nemajú židovskú krv a ktorí sa Nemcom vôbec nebránia. Jason Clarke si nedokáže získať uznanie publika. Vyzerá síce prísne, ale vôbec nepripomína reálneho, vychudnutého Heydricha. Pritom Clarke niekoľkokrát dokázal svoje herecké kvality, no nehodí sa na nacistického tyrana. Naopak, po jeho boku Rosamund Pike pôsobí ako nacistická blondínka veľmi presvedčivo. Upravene, pôvabne a sexi. Vojnová dráma Smrtihlav ponúka neoriginálny náhľad do súkromného života "pražského kata" Reinharda Heydricha. Jeho osobný príbeh previaže so skupinkou vojakov, ktorú londýnska exilová vláda akože vyslala na trúfalú a veľmi riskantné misiu. Tie dve hodiny ubehnú. Divákovu pozornosť udržujú zmeny prostredia aj uhlov kamerových záberov, brutálne scény aj neustále napätie citeľné v radoch odbojárov. Francúzski tvorcovia Smrtihlava poňali známy námet neoriginálne, spojili dva príbehy a ani jeden nedotiahli poriadne. Predovšetkým časť o Heydrichovi. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Dost možná nejslabší zpracování daného tématu, jaké jsem měl zatím možnost vidět. První polovina je o Heydrichovi, druhá o odbojářích, přičemž obě linie se protnou až atentátem a následným běsněním. Oddělenost obou částí nefunguje dobře a je v podivném kontrastu s těkavostí a epizodností v jejich vnitřním rámci. Závěr z toho pak celkem logicky vychází nejlépe, bohužel však tvoří jen zlomek filmu (na rozdíl od Anthropoidu, kde je závěr nejslabší částí, navíc poněkud rozvleklou). Jediné postavy, u nichž se daří vybudovat jakousi životnost, jsou paradoxně Heydrich a především pak jeho manželka Lina, což vytváří mimořádně podivný narativ. Další z mnoha nepodstatných filmů o podstatných tématech... ()

Galerie (53)

Zajímavosti (18)

  • Reálie spojené s osobností Liny von Osten lze konfrontovat s jejími vzpomínkami, které vyšly pod názvem Můj život s Reinhardem (Leben mit einem Kriegsverbrecher, 1976). Případně s životopisy Žen nacistů (Der Frauen der Nazis, 2000) autorky Anny Marie Sigmund. (NinadeL)
  • Celosvětová premiéra proběhla 9. května 2017 v Paříži. (BMW12)
  • Reinhard Heydrich (Jason Clarke) nosí ve filmu po svém jmenování říšským protektorem uniformu s hodností gruppenführer, ve skutečnosti měl ale hodnost vyšší, a to obergruppenführer. Tuto hodnost ve filmu má pouze ve scéně, kdy má proslov při jmenování do funkce protektora. Po zbytek filmu má ale opět hodnost nižší, což je špatně. (SsgtJira)

Související novinky

Rosamund Pike a válečná dramata

Rosamund Pike a válečná dramata

08.02.2016

Po oscarové nominaci za Zmizelou začala být po Rosamund Pike daleko větší sháňka. Komedie Hector and the Search for Happiness a Dlouhá cesta dolů bohužel díru do světa neudělaly a podobně dopadl… (více)

Reklama

Reklama