Režie:
Ang LeeKamera:
Peter PauHudba:
Tan DunHrají:
Yun-fat Chow, Michelle Yeoh, Ziyi Zhang, Chen Chang, Sihung Lung, Pei-pei Cheng, Fa Zeng Li, Xian Gao, Yan Hai, De Ming Wang, Su-ying Huang, Li Li, Bin Chen (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Válečníci, kteří se naučí zacházet se zbraněmi od mnichů z Vudanovy hory, jsou prakticky neporazitelní; jejich podivuhodných schopností si široko daleko všichni váží a mají z nich strach. Ale Li už by chtěl s věčným válčením přestat, a proto svůj slavný meč, Zelený osud, někomu daruje. Meč je ovšem uloupen a Li je přesvědčen, že je jeho svatou povinností zabránit tomu, aby proslulá zbraň padla do nepovolaných rukou. Nezbývá tedy, než aby se v doprovodu své společnice, tělesné strážkyně Shu Lien, vydal po stopách lupiče... (Film+)
(více)Videa (1)
Recenze (536)
Tygr a drak nám ukradl Plešouna, tak si na něm smlsneme, ne? Ale ne. Vcelku dobrý film, vzpomínám si, jak jsme se v kině všichni tlemili, když "ti maníci s mečem lítali vzduchem" (to bylo poprvé, co jsme podobný film viděli). Jeden divák sedící za mnou, asi notně posilněný domácím calvadosem, řekl: "Ty vole, Copperfield!" Ta bezprostřednost tohoto buransky jednoduchého proslovu mě dostala. Film drží pohromadě jen herci - skvělý Yun-Fat Chow, kterého můžu a půvabná Michelle Yeoh. Jinak obsah je nulový a atmosféra za zenitem. ()
Soundtrack Tan Dun: 1. Crouching Tiger, Hidden Dragon ,2. The Eternal Vow from Crouching Tiger, Hidden Dragon ,3. A Wedding Interrupted (Instrumental) ,4. Night Fight (Instrumental) ,5. Silk Road (Instrumental) ,6. To the South (Instrumental) ,7. Through the Bamboo Forest (Instrumental) ,8. The Encounter (Instrumental) ,9. Desert Capriccio (Instrumental) ,10. In the Old Temple (Instrumental) ,11. Yearning of the Sword (Instrumental) ,12. Sorrow (Instrumental) ,13. Farewell (Instrumental) ,14. A Love Before Time (Voice) ,15. A Love Before Time (Mandarin) (Voice), ()
Bojové scény patria k jedným z najlepších, aké boli v 90. rokoch stvorené, ale faktom je, že ma, až na pár šermiarskych fígľov, nestrhli. Herci sú dobrí, ale tiež to nie je niečo, čo by som si dal zarámovať. Dialógy majú hlavu aj pätu, ale žiadna srdcovka to nie je, hoci občas sú dojemné a zaujímavé. Chow Yun-Fat je akčný poloboh, takže má minimum akčných scén, nakoľko ak by ich mal viac, príbeh by sa musel po dvoch minútach zákonite skončiť. Ostatní sú fajn a každý herec dostal kvalitnú príležitosť, až na kvázi komického „strážcu“. Trocha čudné je, že niektoré postavy z deja záhadne miznú. Páčil sa mi padajúci koniec. ()
Tak toto mi nesadlo. Oceňujem hercov, príbeh a prostredie, ale to lietanie po celý čas bolo ako päsť na oko. Či už to ma v žánre fantasy alebo nie, cez toto som sa nedokázal preniesť a silno sa to podpísalo pod moje hodnotenie. A tu akože hlbku, ktorá sa tu spomína som tam nejako nenašiel. Ale inak uznávam, pekný film, no. 65% - 3* ()
Najde se ještě nějaký ignorant, který bude tuhle perlu bez kazu srovnávat s béčkovou produkcí 70. a 80. let, která z původního žánru wuxia v očích veřejnosti udělala předobraz Amerického Ninji? To je jako srovnávat Sin City, Vránu nebo Sandmana se Čtyřlístkem. Tenhle mýtus ani náhodou není jenom efektní podívaná s "létajícími Číňany". Ang Lee už bude žít navždy, stejně tak jako legenda o Li-Mu Baiovi a Shu Lien, o lásce, hrdinství, cti, umění a Zeleném Osudu. Tygr a Drak vás totiž pohltí, a naplní vaše smysly...až uvidíte bambusový les a uslyšíte hudbu Tan Duna, budete přísahat, že na tváři cítíte chladný vítr... 100% a navždy jedna z mých srdcovek. ()
Galerie (76)
Zajímavosti (27)
- Ziyi Zhang (Jen) se nikdy nevěnovala studiu žádných bojových umění. Přesto většinu akčních scén natočila sama. Velmi jí pomohla baletní průprava z dětství a "kouzla" závěsných drátů choreografa Woo-ping Yuena. (Vojcl)
- Kovář, který vyrobil zbraně pro tento film, byl na Tchaj-wanu soused režiséra Anga Leeho. (Morien)
- Proslulý kinofil a dlouhodobý propagátor asijské kinematografie, scenárista a režisér Quentin Tarantino, o filmu později řekl: "Když jsm ho viděl poprvé, nelíbil se mi. Připomínal mi westernový proud ze šedesátých let. Takové ty nafrněné, umělecké westerny pro lidi, kteří westerny neměli rádi. Tygr a drak pro mě byl jako bojový film pro lidi, kteří nemají rádi bojové filmy. Dokonce mě skoro až urážely reakce některých lidí - hlavně žen -, kteří říkali, že se jim to líbilo 'protože to mělo tak romantickou duši'. Oukej, to pro vás může fungovat, když jste předtím žádný asijský bojový film neviděli. Nebo aspoň žádný dobrý. Byl bych ten argument ochotný přijmout, kdybych neviděl stovky takových filmů, které byly ještě romantičtější a měly kurevsky dobrou akci. Největší problém jsem ale měl s tím, že... no, nevím jak vy, ale já jsem si zaplatil za film s Michelle Yeoh a Chow Yun-Fatem. A pak to Ang Lee na tři hodiny zalomí v poušti a já si říkám: 'Kde je kurva Michelle Yeoh? Za tohle jsem nezaplatil, ptačí mozečku!' Ale nechtěl bych na ten film nijak ostře nadávat, to rozhodně ne. V podstatě jsem začal měnit názor poté, co byl nominovaný na Oscara. Řekl jsem si, že bych asi měl přestat být tím stařešinou, kázajícím z pozice toho, kdo viděl desetkrát tolik než ostatní, ať se radši kouknou na Once Upon a Time in China. Hrozmě mě dostalo, že byl kung-fu film nominovaný na Oscara pro nejlepší film roku. To je přece super! Kdo by to byl čekal?" (NIRO)
Reklama