Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice a nebo vlastní šílenství? (Falcon)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (434)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Horor pouze v náznacích, drama pouze v náznacích, psycho pouze v náznacích. Prakticky ve všem, na co Sádek (Enšpígle, aspoň jména by ses mohl naučit psát správně) sáhnul, zůstal na půl cesty. Nejznámější balada Karla Jaromíra si rozhodně zasloužila lepší filmové zprznění než je tato veskrze průměrná čecháčkovina se vším, co k ní patří. Přizdisráčské hororové prvky eskalují v závěru pokusem o made in Hollywood, drama se omezuje na šepotání Zdeňka Muchy, uslintané pohledy Jiřího Štrébla a Kolářovou v hadrech z předminulého století, protože prostě bubák, vole. Psychotická epizoda Áni by pak mohla nabrat baladických rozměrů, všichni přeci víme jak balady obvykle končí, ale ne tady se pan Samir (u Enšpígla Sámer, a možná i Issa) posral a přitom se přímo podbízelo: Máme maso. Máma mele maso. Mele a mísí. Máme mísu masa. Ó, mami! .... Kde je Aneta?.... Líná atmosféra léta a širé lány, ano, ty bych mohl ocenit. V jiném filmu. Hvězda za snahu. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Označit Polednici jako psychologické drama, nikoliv jako horor, je už sám o sobě spoiler jako kráva. Člověk tudíž ještě před filmem ztratí naději v tom, že by se zde objevil onen lehký mysteriózní prvek. O strašení se tu tak stará hlavně stará Mrázová v podání Daniely Kolářové, která se asi ve dvou případech objeví tam, kde ji zrovna nečekáte. Samozřejmě za přispění div ne ohlušujícího zvuku, takže se leknete tak či onak. Geislerky proměnu z počátečního zoufalství do čirého šílenství přivádí Sádek na ploše necelých 90 minut celkem uspěchaně, na druhou stranu se hrdince nelze divit - horko jak kráva, umyjete se leda tak suchou hlínou, barák v příšernym stavu, na krku exekuce a do toho neposlušný děcko - no depka jak svině. Obsazení a vizuál každopádně super, jen se připravte na to, že to s Erbenem nemá nic společnýho. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,, Hrej si, tu máš kohouta! '' ----- Bylo to jiné a bylo to zajímavé. Nečekejte žádnou Brabcovu Kytici. 2x jsem se dokonce lekl. Osobně bych v tom domě nestrávil ani noc :-). Aňa je stále kus krásný ženský. Vzpomněl jsem si na Želary a musel uznat, že i po těch letech (a i po dětech) je pořád stejná... Navíc herecky zraje a ještě se s ní máme na co těšit! Perfektní byl i Mucha v roli unaveného starosty a samozřejmě Kolářová... Že známé herečky na stará kolena hrají babičky, je celkem běžné, tady ale chudák dostala roli dost mimo tento rámec :-) ! Kdo mi neseděl, byla holčička hrající dcerku. Bylo to zajímavé, zvolený kraj nádherný. Musel jsem znovu uznat jak je naše země krásná se svojí krajinou s poli, vesničkami nichž vyčuhují věže kostelíků, lesy na zvlněném obzoru.... Chválím i hudbu, dotvářela hutnou atmosféru! Přesto jsem od polednice čekal víc, buď více mysteriózna, nebo více reality. Film se zastavil tak v půli cesty... Pánové ale mají potenciál a budu se těšit na další záležitosti! Za mně je to za 3 zatlučená prkna. * * * ()

sud 

všechny recenze uživatele

Velká škoda, že se karty odkryjí příliš brzy a poslední třetinu není de facto co vyprávět. A je to velká škoda, protože atmosféra je jedinečná a Anna Geislerová hraje jak o život (je skutečně po všech stránkách čím dál lepší). Snímek je to spíše pozoruhodný, než nezapomenutelný, ale i tak jsem rád, že jej v naší kinematografii máme. 65%. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Nemusí pršet, stačí, když kape? Snaha o budování atmosféry, napětí a následné gradování se účinkem příliš nemíjí, a to hlavně kvůli tomu nejlepšímu na filmu, hudbě. Dojem ale kazily postavy (na jejichž protagonisty bych to ovšem tak úplně nesvaloval). A ne snad ty vedlejší (z nichž mně některé přišly typově výborné, samotnou kapitolou je pak Daniela Kolářová), nýbrž hlavní. Zaprvé, dětská představitelka mě štvala snad stejně jako její postava, a pokud to měl být účel (nemyslím si), tak tohle fakt klaplo. A za druhé, hlavní ženské hrdince pro změnu začalo hrabat tak nějak skokově a ne příliš přesvědčivě (alespoň z mého pohledu). Možná jsem přespříliš náročný, ale čekal bych asi o něco propracovanější charakter její postavy. U hororu, já bláhový? Ne, u psychologického dramatu, tím je totiž Polednice ve výsledku nejvíce. V případě těch pár lekaček jde spíš o takové náznaky hororu, než žánr jako takový. Naopak mě příjemně překvapil opravdu krásný vizuál a solidní zvuk. A když si to tak sečtu, vychází mi z toho lepší průměr. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (5)

  • Štáb v průběhu natáčení sužovala úmorná vedra. Jenom za první den natáčení vypilo 70 lidí na 1020 půllitrových lahví s vodou a na slunci bylo přes 50 stupňů. (hippyman)
  • Mladou Karolínu Lipowskou objevila castingová režisérka Maja Hamplová při hledání dětské tváře pro reklamu. V té si nakonec Karolína nezahrála, nicméně velmi zaujala producenta Matěje Chlupáčka, díky kterému získala roli ve filmu Polednice. (Zdroj: Falcon)

Související novinky

Polednice vchází do dveří

Polednice vchází do dveří

10.08.2015

V červenci řadu lidí potěšil český horor Nenasytná Tiffany a už tu máme další nadějnou domácí žánrovku. Tentokrát nás vyděsí Polednice, film debutujícího režiséra Jiřího Sádka, který se inspiroval… (více)

Reklama

Reklama