Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Mike GioulakisHudba:
Michael AbelsHrají:
Lupita Nyong'o, Winston Duke, Shahadi Wright Joseph, Evan Alex, Elisabeth Moss, Tim Heidecker, Yahya Abdul-Mateen II, Anna Diop, Duke Nicholson (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Adelaide Wilsonová (Lupita Nyong'o) přijíždí s manželem a dvěma dětmi na prázdninový pobyt na chatu na kalifornském pobřeží, kde jako malá trávila léto. Na první pohled vyrovnaná a spokojená žena v sobě skrývá velké trauma z dětství a hned po příjezdu v ní řetězec zdánlivě nevinných událostí vyvolává silnou paranoiu a pocit, že rodinná idyla brzy skončí. Předtucha se promění v realitu, když se uprostřed noci na příjezdové cestě k domu objeví čtveřice podivínů, kteří na rodinu záhy zaútočí. Děsivá noční můra je o to strašlivější, že ti útočníci vypadají úplně stejně jako Wilsonovi. Jen mají v rukou zbraně. A neváhají je použít. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (502)
Odsýpá to a příliš nenudí, protože Peele vytváří velmi originální koncept a hru s očekáváními, ale bohužel, tenhle žánrově neuchopitelný mišmaš svým ambicím komediálního sociálního hororu v závěru ani v průběhu moc nedostává. Get Out bylo konzistentně budovanou paranoiou, kde humor působil jako skoro vítané odlehčení, Us je přesycený myšlenkami, vtípky a rádoby šokujícími zvraty, takže se divák nemá šanci na příběhu pohodlně svézt, vychutnat si koncept nebo se upřímně bát. A ne, nemám tentokrát pocit, že napodruhé by se zážitek změnil k lepšímu.. 60% ()
Že právě Peele přijde po přeceňovaném Uteč s filmem, který rozdělí diváckou obec a u kterého budu bez problémů chápat libovolnou volbu na hodnotící škále, to je překvapení, které mě zaskočilo slušně nepřipraveného. A že právě já budu onen snímek vychvalovat téměř nejvýš? Nevěřil bych. Jenže My jsou pravou ukázkou kombinace nervy drásajících situací, husí kůži vyvolávajících momentů a humoru, který nehraje na první dobrou a naopak výborně doplňuje náladu, navíc ve většině případů i zcela nenásilnou formou. Sociální problematika je tentokrát přítomna tak akorát a navíc skrytě, tudíž je potřeba se k ní (dobrovolně?) prohrabat po svém a ne jí být fackovaný každých pár minut jako se to stálo právě u Get Out. První pointa mě příjemně překvapila tím, jak se žánrově nedrží nijak zpátky, druhá, která některým připadá zbytečná a degradující, u mě naopak ideový veletoč roztočila dvojnásobnou rychlostí. Pátou hvězdu si snad i vzhledem k občasné brutalitě a celkové bezútěšnosti nechávám na teoretické druhé zhlédnutí. Jakkoli mi bylo při sledování téměř celé dvě hodiny tuze ouzko, je souboj na pozadí skladby Pas de deux neslýchanou ukázkou souladu hudby s obrazem, kterou budu chtít vidět znovu. Vytvarovaná hračka, které se nedá nefandit. ()
Skvělý koncept v ještě lepším obalu (hudba, kamera, režie, herci = orgáč). Bohužel si film trochu podráží nohy v závěru, kdy naruší tak pečlivě budovaný alegorický odkaz celého filmu. Kdyby nebylo této vady na kráse, bez váhání absolutní hodnocení, takhle bohužel "pouze" silné čtyři, přičemž stejně nadhodnotím, jelikož jak je zde u hororů zvykem (viz. Hereditary, Apostle nebo Ghostland), i tento je v mých očích podhodnocenej (jak prase). ()
Když chce být zjevně rasistický negr děsně kůl a rádoby originální, začne si hrát na Cunta a Lynče, ovšem nemá na to ani pigment, ani talent. Výsledkem je v několika málo detailech sice působivá, avšak debilní a nudná slátanina o tom, že i negroameričané mají své Je, kteří se je za mongoloidně nedotaženého, sociálně – mentorského pouťového filozofování snaží zrušit a nahradit. Nicméně každé zboží má očividně i uchoslyšně svého kupce, tudíž i zde se najde pár čokoládových drogových dýlerů a partička nematuritními manuálními obory nekompromisně vzdělaných intelektuálů, kteří tu gigantickou hloubku müsli a ty tolik přesofistikované tumory s blahoslaveným poslintáváním docení. A navíc k té sračkovité prudě přeci tak pěkně hrajou! ()
// "Looks like some kind of f*cked up performance art." Jordan Peele se zkouší vyprofilovat do nového Hitchcocka, a skoro mu to i prochází. V případě Us ale dojíždí na nedotažený scénář, který ve finální třetině musí spoléhat na kdejaké berličky, aby vůbec dokulhal do konce. Konce, kterej je ještě navíc zhruba od poloviny filmu strašně průhlednej. Ale budiž, účel to splnilo, a já z kina odcházel relativně potrápenej a spokojenej. Jednou mu to prominout můžu, ne? 6/10 ()
Galerie (50)
Zajímavosti (21)
- Slova „Get Out“ lze zahlédnout vyrytá u vchodu do zrcadlového bludiště. Get Out (2017) je také název prvního filmu režiséra Jordana Peela. (NiWi)
- Při natáčení na Santa Cruz Beach Boardwalk na všech atrakcích seděly figuríny a později tam byli hýbající se lidé doplněni skrze vizuální efekty. (hansel97)
- Pro hlas dvojnice Red se Lupita Nyong'o inspirovala hlasem Roberta F. Kennedyho Jr., který trpí spastickou dysfonií. (hansel97)
Reklama