Režie:
Noah HawleyKamera:
Polly MorganHudba:
Jeff RussoHrají:
Natalie Portman, Jon Hamm, Zazie Beetz, Dan Stevens, Pearl Amanda Dickson, Ellen Burstyn, Colman Domingo, Jeremiah Birkett, Jeffrey Donovan, Tig Notaro (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Astronautka Lucy Colová pluje v nekonečné temnotě vesmíru, v očích se jí odráží modrý mramor Země a v jejím nitru se mísí pocit strachu a úžasu. Jen pár vyvolených spatřilo planetu z této perspektivy. Lucy ve své kosmické osamělosti vnímá současně majestátní sílu a relativní bezvýznamnost. Nakolik jí tahle transcendentální zkušenost změní život? Ve snímku inspirovaném skutečnými událostmi se Natalie Portmanová představuje v hlavní roli astronautky Lucy Colové, která díky své touze po dokonalosti pronikne mezi pevně semknutou skupinu mužů v NASA. Poté, co uskuteční svůj sen o cestě do vesmíru, Lucy najednou cítí, že svět je příliš malý, její každodenní realita šedá a manžel nudný. Zatímco se maximálně soustředí na přípravy další mise, její život se pomalu rozpadá. Lucy ztrácí kontakt s realitou – i s tím, co je skutečně důležité. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (60)
Dlouho nepamatuji, aby někdo zpracoval téma krize vlastní identity takto suchopárným způsobem (po audiovizuální i obsahové stránce). Místo toho, aby snímek dostál svému psychedelickému názvu a divák se společně s Lucy vznášel v prostoru, kde by režisér bombardoval jeho vědomí podívanou na Zemi, kosmos a veškeré bytí, tak se velmi rychle vracíme do normality všedního dne. A přestože Lucy z vesmíru odlétá s určitým transpersonálním prožitkem, v důsledku kterého u ní dochází ke změnám v názorovém či hodnotovém systému, tak se nejedná o nic, co by zásadněji narušilo její každodenní prožívání. Očekával jsem, že Lucy začne mít problémy s rozlišováním vnitřní a vnější reality, že se u ní objeví hlasy, vize, příval nesrozumitelných emocí, kolísání nálad, atd. Režisér bohužel nevytěžil z nebývale atraktivního námětu zhola nic a po technické stránce se vzmohl pouze na nepochopitelné střídání formátu obrazu. S přimhouřením oka tak snímku Lucy in the Sky uděluji slabší dvě hvězdy. ()
Minimálně v první čtvrtině filmu sledování velmi znepříjemňuje zjištění, že se vám z ničeho nic rozbila obrazovka. Poté už i pomalejším dojde, že problém skutečně není na jejich přijímači, ale jen režisér je dement. Hawley si celou dobu vystačí s tím, že ulétává na změnách formátu obrazu. Bohužel nepřidá nic dalšího a výsledek tomu také odpovídá. ()
Sci-fi? Ehhh, ale kdeže. Jen jedna standardně americky namachrovaná a namistrovaná superpipina popatří z orbitu na nekonečnost vesmíru a nepatrnost života pozemského, v hlavičce jí z toho zážitku nastane existenciální, emocionální i hormonální zmatek, proběhne u ní přenastavení priorit a hodnot, rozjede se rozpad osobnosti a divák pak po celý zbytek filmu sleduje průběh jejího postupného blbnutí a šílení. Pro obdivovatele a fanoušky Natálky povinnost, pro milce scífek špatný žert. Mne osobně Lucy bavila i zaujala, pomalý psychologický filmy já rád, několik scén je zajímavých a působivých, zvuková stopa příjemná, klidná kamera fajn a proměnlivost formátů obrazu mi ani nevadila. Ovšem v rámci žánru "psychologický film s Natálkou" je to po Black Swan přece jen o trochu slabší odvar, Aronofsky holt tenkrát nasadil laťku hodně vysoko. ()
Takhle to dopadne, když neumíte napsat příběh (natožpak Příběh), milujete Natálku Portman (která tady připomíná spíš mladou Juliette Binoche) a pokusíte se něco spatlat dohromady. Uvedete to dramatickým titulkem Založeno na... - chvíle napětí (to v tom filmu fakt je) - ... skutečných událostech. A aby nikdo nepoznal, že jste nýmand, který nic neumí, postmoderně přeházíte čas, aby nikdo nepoznal, co je retrospektiva nebo flashback, kdy se která scéna odehrává (takže v tom úvodu klidně může mluvit s duchem své maminky, vás pak napadne, ale to jen proto, že film nenabízí vodítka a můžete si interpretovat cokoliv, jakkoliv chcete) a aby to bylo fakt cool, budete střídat formáty 4:3, 1,66:1, 1,85:1, 2,35:1 a 2,78:1. Ha ha, a jste velký filmař. Prd. Těšil jsem se, že film se nějak hlouběji bude zabývat pocity kosmonauta, který se z nekonečného vesmíru vrací do okovů Země - jak je to naznačeno v tom úvodním rozhovoru s psychologem -, ale houbeles. Jediné, co se tu vydařilo, jsou některé dialogy, na to asi měl pan režisér nějakou dobrou námezdnou sílu, protože jsou občas vtipné, ale většinou ve věcech, v nich o nic nejde ("Měla bys mít nějakého koníčka.jako já" - "Pití není koníček, mami." - "Ale mohla bych v tom soutěžit".). Fakt film o ničem, zbytečnost. Raději si přečtu Armstrongovy paměti. ()
Natalie je síce moja najobľúbenejšia herečka, ale posledných 15 rokov si vyberá totálne nezáživné filmy a už prestávam veriť, že ešte niekedy natočí nejaký dobrý film. Tento životopis jednej astronautky, ktorá svoj životný vrchol zažije príliš skoro a po zvyšok života sa snaží nájsť, aby nakoniec skončila pri chove včiel je na úrovni chujovín aké točí Nicolas Cage. Zopár záberov z vesmíru to nevytrhne. No a tie hrátky s formátom obrazu tu sú asi preto, že aj režisér pochopil aká to je nuda a tak na poslednú chvíľu skúsil vymyslieť aspoň niečo čím by zaujal. Nepodarilo sa mu to. 1/10. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (6)
- Natáčelo se ve městě Santa Clarita (Kalifornie, USA). (BMW12)
- Hlavní role byla původně svěřena Reese Witherspoon, která je zároveň i producentkou filmu. Ta ale byla nahrazena Natalií Portman poté, co film opustila, aby se mohla plně soustředit na natáčení druhé série Sedmilhářek (od r. 2017). (Chevees)
- Skutečná mise Lucy (v reálu Lisa Nowak) ve vesmíru odstartovala 4. července 2006, kde jako členka posádky STS-121 sloužila jako letecký inženýr mise. Na starost měla robotickou paži raketoplánu a během téměř 13 dní na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) několikrát vystoupila do volného vesmíru. (Merlinousek)
Reklama