Reklama

Reklama

Šílený Max: Dóm hromů

  • Česko Šílený Max a Dóm hromu (více)
Trailer

Obsahy(1)

Zbytky zničené civilizace již téměř zmizely a poslední přežívající lidé se snaží najít nový model fungující společnosti. Stárnoucí Max se vydává do města Bartertownu, aby získal zpět svůj majetek. Město sice řídí despotická černoška, která si nechá říkat Teta Entita, je však značně závislá na dodavateli elektřiny, který si říká MasterBlaster. Ve skutečnosti jde o nerozlučnou dvojici inteligentního trpaslíka Mastera, který jediný ovládá výrobu elektřiny, a slaboduchého obra Blastera, který svého druha nejen chrání proti všem nebezpečím, ale je také jeho nosičem. Entita po Maxovi chce, aby zabil Blastera v souboji, který občas pořádá v zamřížované aréně, tzv. Kopuli hromu. Maxovi se podaří hloupého obra porazit, odmítne jej však zabít, čímž poruší pravidla hry "dva dovnitř, jeden ven". Za trest je vypovězen z města a spoutaný ponechán v poušti. Zachrání jej dívka Savannah z pouštního kmene dětí, které žijí v malé uzavřené komunitě u pramene vody. Max společně s několika staršími dětmi pronikne do města, osvobodí uvězněného Mastera a pomůže jim uskutečnit jejich sen. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (364)

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Třetí díl a stejně se nevysvětlilo, proč se to jmenuje Mad Max, když právě Max tam snad jako jediný "mad" není. Každý díl je úplně jiný a tahle už vysokorozpočtová trojka mi sedla nejvíc. Asi hlavně proto, že má konečně příběh, který stojí i docela za řeč. Také ale kamera a výprava velmi mile překvapí a i když se závěrečná honička nevyrovná svou velikostí té z dvojky, celkově je natočená o něco lépe. Pro mainstreamového diváka je to nejspíše nejpřijatelnější podívaná. Ve výsledku to ale působí malinko jako slepá ulička, jelikož se filmový remake i videoherní adaptace stylem a především vizuální podobou inspirují především druhým dílem. ()

adamo_znk 

všechny recenze uživatele

Černá ovce distopické (teď již kvadrologie). Dóm Hromu je zajímavý tak maximálně prvních dvacet pět minut, a to ještě ani zdaleka tak, jako všechny tři ostatní filmy. Druhá půlka s bandou dětí je výsměch. Obhajobou Millera je to, že do filmu fest zasahovali producenti a on sám neměl film pevně ve svých rukou. ()

Reklama

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Tak ne, liché díly prozatím pro Šíleného Maxe dopadly v obou případech přinejmenším podivně, přinejhorším jako ty exkrementy, které v tomto díle figurovaly jako hnací motor. Zábavné, možná tím chtěl Miller něco sdělit. První část filmu ještě působí docela slušně Maxovsky, nejpozději od Thunderdome to nabere takové obrátky do demence, že jsem to málem nedokoukal. A ani ta závěrečná akce nestojí za moc. Záporáčka Tiny Turner je navíc velmi podivně napsaná postava. A ty děti snad ani nemusím zmiňovat. Aspoň že Bartertown je stále cool jméno pro takový výkal pouště. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Ohromný celosvětový úspěch druhého Šíleného Maxe vyvolal záplavu povětšinou druhořadých kopírek, které v 80. letech vládly videopůjčovnám. Režisér a scenárista George Miller na to zareagoval nečekaným tahem. Namísto toho, aby šel přímočaře vstříc divákům, kteří bažili po opakování předchozího snímku, vytvořil třetí díl série jako naprosto odlišnou variaci postapokalyptického mýtu. Dodnes povětšinou nedoceněný, ale o to více fascinující Dóm hromů, přitom právě v rámci celé ságy vyniká svou osobitostí a inspirativní výstředností, která spojuje prostředí postapokalypsy se zaniklými (western, noir) i populárními žánry své doby (dětské dobrodružky ve stylu Amblinu). Stejně jako v druhém filmu i tentokrát Max představuje legendami opředenou postavu v mýtech jedné postapokalyptické společnosti. Při tom se stává spíše průvodcem tímto bizarním novým světem, kde proti sobě stojí dvě ženy, které na svých bedrech nesou zárodky dvou nových, ale zásadně odlišných civilizací. (anotace pro maraton série v kině Aero, 2019) ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Poslední Max předvádí variaci na již dříve řečené. Návrat organizace lidí ke kmeni, tlupě a vznik mytologie s náboženstvím se tu akcentuje více než v předchozím díle. Necítím se dvakrát povolaným k hodnocení, jak věrně - cargo kulty v našem skutečném světě však vykazují určité podobnosti s uctíváním Walkera bandou od ostatních odtržených dětí. Ovšem degresu civilizace do podoby Bartertownu přesvědčivost chybí. Logika jednání lidí však nikdy nebyla silnou stránkou Millerových výtvorů. Proč kupříkladu dávají Maxovi při vyhnání do pouště pravděpodobně nesmírně cenného koně? Proč se Bartertown nachází v poušti uprostřed ničeho, když lidé v okolí musí vědět, že děti o relativně pár kilometrů dál žijí v oáze plné vody (co ta prasata a lidi pijí?). Já vím, je to hloupé se takto ptát. S uvážením žánru, s uvážením, že vyprávění se na konci ukáže býti legendou o svatém Maxžíšovi, který vyvedl lid z pouště a teoreticky je vše povoleno. Ale zase na druhou stranu... všechno si povolit, to není moc odvážné... Takže... chvílemi to hezky vypadá dík bizarním kostýmům a rekvizitám, jinými chvílemi to nechtěně rozesmívá (střídání dravé a tesklivé hudby při smrti Mlátičky) a po většinu času dokazuje obnošenost předchozího dílu. ()

Galerie (128)

Zajímavosti (21)

  • Celosvětová premiéra proběhla v Japonsku 29. června 1985. (Varan)
  • Původně mělo jít o film o dětech, žijících bez rodičů, kteří si představují, kým by chtěly být. Jedno by si představovalo Maxe (Mel Gibson). (ČSFD)
  • Film odkazuje na román Russella Hobana "Riddley Walker" o hrdinovi cestujúcom po postapokalyptickom Anglicku. (m.a.t.o.)

Související novinky

Zemřela Tina Turner

Zemřela Tina Turner

24.05.2023

Přichází smutné zprávy pro svět filmu a zejména hudby. Ve středu 24. května ve svém domě ve švýcarském Kusnachtu zemřela ve věku třiaosmdesáti let legendární americká zpěvačka a příležitostná herečka… (více)

Reklama

Reklama