Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sofistikovaná akční komedie z dílny scenáristy a režiséra Guye Ritchieho Gentlemani sleduje příběh britského drogového krále Mickeyho Pearsona (Matthew McConaughey), který se snaží prodat svoje impozantní drogové impérium dynastii oklahomských miliardářů. (Vertical Entertainment)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (950)

castor 

všechny recenze uživatele

Přinášet historky z gangsterského podsvětí tenhle chlapík umí, i když Guy Ritchie často odskakuje k velkým produkcím (Sherlock Holmes, Král Artuš, Aladin). Promyšlená hra mezi britskými skupinami zločinců začíná návštěvou Hugh Granta u Charlieho Hunnama, který je pravou rukou marihuanového krále Matthewa McConaugheyho, předhodí mu nabídku, která ovšem hned několikrát změní „význam“. A především samotný boss McConaughey hodlá svůj celoživotně budovaný obchod prodat, což rozhýbá řadu situací. Celé je to složitě propracované a zamotané, pak se navíc (dle očekávání) ukáže, že mnohé je úplně jinak. Postavy mluví ve zběsilém tempu, ztvárňují je navíc výteční herci, přičemž nejvíc mě potěšili Hugh Grant a Colin Farrell. Evidentně si navíc natáčení ohromně užili. Občas jsem se ztrácel, občas si připomněl, že Ritchie nikdy nepatřil mezi mé oblíbence, ale celkově musím uznat, že ty čtyři hvězdy jsou poctivé. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Takhle má začínat rok 2020! Nejlepší Ritchie od Podfu(c)ku. Tedy za posledních 20 let. Báječný scénář jak v dialozích, tak zápletkou a její vytříbenými postavami, či hravým lemováním vyprávění jakože dle scénáře napsaného jednou z nich. A samozřejmě zužitkováním hereckých charizmatů celé té mňamkózní bandy. Chválím, jak je Ritchieho dospělácká zábava slovně sprostá a zařve v ní hafo lidí, ale neobsahuje žádné grafické násilí a zdůrazňuje rozdíl mezi morálním dnem záporáků a charakterní úrovní “hodných gangstrů”. Uvědoměle chytrá gangsterka s elegancí. Největším bossem je v ní McConaughey, ale největším frajerem Hunnam. A nejvtipnější samozřejmě Farrell. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Elegantnější alternativa Podfu(c)ku, která se nehonosí až tolika zábavnými zvraty a vystačí si s překvapivě učesaným stylem, ale zase se opírá o skvělé a nepředvídatelné postavy a minimálně na poprvé také o hravé skládání fabule, jejíž podoba se vyvíjí a mění na základě vědění a vlastní interpretace jednoho z protagonistů. Důležité je, že Ritchie se hned od začátku snaží být před divákem a vnucovat mu otázky, jejichž zodpovězení vyžaduje kompletní (a poněkud nespolehlivou) rekonstrukci - jako ve většině ostatních Ritchiovek se příběh pyramidově drolí do epizodek, které mají směřovat k velkému rozuzlení, a tentokrát se navíc ještě sám podrývá různými subjektivními hledisky, přičemž finální akt není sám o sobě a navzdory očekáváním zase tak překvapivý a jeho účinek tkví právě v tom, že příběh těch elegantních, učesaných a vždy připravených 'gentlemenů' se nakonec vyřeší skrze zásah toho starého, nepředvídatelného a trochu natvrdlého světa, který si ale udržuje své ryzí kodexy. Je to zábavné a neotřelé a zdejší hrdiny mě zkrátka bavilo sledovat, ale přece mi celková výstavba vyprávění přišla místy vágní a nosný konflikt až příliš podřízený matoucímu scénáristickému vtípku, který vypluje v závěru na povrch. Jinými slovy - výborná nahláškovaná jízda, která ale na rozdíl od Podfu(c)ku, držícího pedál na podlaze v každé scéně, v jednotlivých epizodkách poněkud ztrácí a triumfuje sice trochu uměle navozeným, ale sympaticky podvratným a chytrým vyústěním. A s báječnými herci, kteří si to náramně užívají. 80% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Guy Ritchie svou režijní kariéru v roce 1998 nastartoval režijním debutem gangsterkou Sbal prachy a vypadni jejíž zákulisí je hodně divoké, jisté ale bylo, že Ritchie tehdy dokázal předvést, že má v sobě nezpochybnitelný talent, který tkví především v tom, že má divoký a hyperaktivní styl a přístup k vyprávění. Ritchie následně v roce 2000 navázal další gangsterkou Podfu(c)k a následně se lety vypracoval k blockbusterům jako dvojice filmů se Sherlockem Holmesem v podání Roberta Downeyho Jr., filmovém Krycí jméno U. N. C. L. E., Král Artuš: Legenda o meči nebo hraný Aladin. Po téměř dekádě (poprvé od RocknRolly) se ale Ritchie definitivně vrátil k žánru, který mu nastartoval kariéru a i když jsou Gentlemani možná ritchieovští až na půdu a Ritchie se až příliš drží svých příliš jasných trademarků, právě v tom tkví kouzlo Ritchieho Gentlemanů, kteří jsou skutečně záživnou filmovou podívanou. Gentlemani jsou díky svým hrdinům uhlazenější než u Sbal prachy a vypadni nebo Podfu(c)ku, Ritchie se ale pořád drží hrdinů, kteří jsou ve svém nitru ty pravá gangsterská hovada. Slušně oblečená a s chováním gentlemana ale pořád hovada. Na rozdíl od SPAV nebo Podfu(c)ku platí, že protagonisty nejsou méněcenní členové podsvětí ale ti důležitější charaktery. Hlavy drogových impérií, consiglierové nebo důležitá esa podsvětí. Výjimkou tu jen Colin Farrell, který sám o sobě prohlašuje, že není gangster, protože gangster opravdu není i když se technicky jako gangster celkem chová. Jeho Kouč má svůj morální kodex a i když své žáky vychovává k tomu aby byli schopni rozkopat držku, rozhodně nerad páchá zbytečné násilí. Farrell je společně s Charlie Hunnamem a Hughem Grantem členem trojlístku, které si své role opravdu užívá. Zatímco Farrell je právě ten dobrák s morálním kodexem, Grant tu hraje novináře, který má uši všude, je schopný dostat se ke spoustě šťavnatým informacím a rozhodně nejde o novináře, kterému jde o spravedlnost. Grant tu představuje toho novináře, který nejprve zjišťuje špínu a pak se ptá kdo nabídne nejvíc. Grant si tuhle pozici nadrženého úchylného novináře strašně užívá a předvádí jeden z nejlepších výkonů ve své kariéře za posledních pár let. Nejvíc za to ale stojí přece jen podání postavy Raye Charlie Hunnanem. Hunnam tu nahodil pózu totálně chladného profesionála, který je jako consigliere mimořádně schopný a například scéna kdy v bytě při užívání trávy seřve partu výrostků za to, že jsou závislí na heroinu je totálně boží. I Matthew McConaughey je jako Pearson totálně boží a své si tu v pohodě odehrají i Henry Golding, Michelle Dockery nebo Jeremy Strong. Trio hlavních hvězd ale tvoří především právě Farrell, Grant a Hunnam. U Gentlemanů platí, že Guy Ritchie z roku 2019 není už tím Guyem Ritchie jako v roce 1998. To znamená, že roky Guy Ritchie zrál a tudíž rozhodně nedorazí v podobě Gentlemanů divočina jako u SPAV nebo Podfu(c)ku, pořád jsou ale Gentlemani neskutečně zábavnou hyperaktivní filmovou jízdou, která chrlí jeden zajímavý nápad za druhým, hraje si s faktem, že je film vyprávěný jako filmový scénář kde je možné cokoliv a vše je schválně tak trochu přitažené za vlasy. Je to celé šílená jízda, ovšem neskutečně zábavná jízda, která si s divákem prostě náramně hraje a baví ho celou dobu. Těch nápadů možná v celkovém součtu není tolik jak je u Ritchieho člověk zvyklý, ve finále to ale člověku tak nějak stačí, protože je prostě rád, že vidí po delší době solidní britskou gangsterku. Krásně to vypadá, krásně to utíká, je to vtipný, svižný, ještě jednou neskutečně zábavný a především pořád ten klasický nápaditý Guy Ritchie, který sice točí uhlazeněji a dospěleji, ta britská nezkrotná sila co ale v roce 1998 dorazila se Sbal prachy a vypadni v něm pořád je. A stojí za to tuhle zábavnou gangsterku, kterou si navíc herci očividně užili vidět. Už jenom kvůli, že vám ten film vysvětlí, že označení kunda černá vlastně vždy nemusí vyznít úplně rasisticky...... Viděno v kině: 2x () (méně) (více)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Gentlemani jsou návratem k Ritchieho počátkům, tedy rozjíveným gangsterkám prošpikovaným spoustou podrazů a špinavých zákulisních her, natočených se zjevným nadhledem a s vědomím, že svého diváka chce režisér na prvním i druhém místě bavit. Jak Guy stárne, stárnou a proměňují se i jeho hrdinové. Už to nejsou drzí malí hráči posedlí ambicemi, co by se rádi přiživili u zavedených machrů galerky, ale mocné postavy podsvětí, které se pohybují mezi společenskou smetánkou a přemýšlí o vycouvání z nelegálního byznysu, aby jejich nákladně budovaná reputace neutrpěla jakoukoli újmu. Jenže velký šéf přitahuje pozornost těch, co by rádi zaujali jeho místo v potravinovém řetězci, a tak se poslední kšeft jeho kariéry nečekaně zkomplikuje. Místo spokojeného gangsterského důchodu je nucen odrážet útoky ze všech stran. Ritchie dokáže obvykle přicházet se zábavnými neotřelými figurami, a ani tentokrát mě nezklamal. Vedle dílem okázalého, dílem ležérního šéfa gangu je to především všivácky zkažený prodejný bulvární novinář v přímo lahůdkovém podání Hugha Granta. Ten se kdysi proslavil sterotypními hezounky v romantických komediích, aby se k stáru přeorientoval na noblesní padouchy, obvykle zahrané s jemným ironickým nadhledem a vyznačující se extrémně rozvinutou ješitností. Abych to shrnul, bavil jsem se, a to velmi. Doufám, že Guy Ritchie ještě neřekl poslední slovo. Celkový dojem: 90 %. ()

Galerie (121)

Zajímavosti (27)

  • Brýle Coache (Colin Farrell) jsou vintage. Štáb je získal od soukromé společnosti na výrobu brýlí. Ray (Charlie Hunnam) nosí brýle značky Persol série 649 PO3201V. (TaNya_)

Související novinky

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

Matthew McConaughey bude bojovat s ohněm

27.01.2024

Před deseti lety byl Matthew McConaughey na absolutním vrcholu. Hlavní role v nolanovce, která je jednou z nejlepších sci-fi poslední dekády. Za Klub poslední naděje vyfoukl DiCapriovi Oscara, navíc… (více)

Hraný remake Disneyho Herkula našel režiséra

Hraný remake Disneyho Herkula našel režiséra

18.06.2022

A máme to tu zase. Studiu Disney se strategie aktualizování svých klasických a divácky velmi populárních animovaných franšíz finančně velmi dobře vyplácí a po hraných předělávkách Popelky, Krásky a… (více)

Seriálových Gentlemanů se ujme Netflix

Seriálových Gentlemanů se ujme Netflix

13.03.2022

Málokdy se stává, aby britský režisér Guy Ritchie (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) oznamoval spin-off některého ze svých snímků, natož pak aby ho oznamoval takřka ihned po premiéře. Jenže svět… (více)

Reklama

Reklama