Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Cámara, Darío Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores, Geraldine Chaplin, Fele Martínez, Paz Vega, Elena Anaya, Lola Dueñas, Ana Fernández (více)Obsahy(1)
Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (313)
Rozervaná objetí, režisérův nejnovější počin, byl zároven mým prvním z jeho tvorby a hodně mě zklamal. Téměř po všech stránkách. Jako druhý jsem si tedy vybral jeden z jeho nejznámějších filmů. A učinil jsem velice dobře. Nenapodobitelným stylem komponovaná mozaika navzájem propojených osudů, která funguje, at už ji seskládáte jakkoliv. Scénář je skutečně výtečný a i sám Almodóvar musel mít pořádný bolehlav, než jej vymyslel. Po spletitých linkách neobyčejného příběhu hraje nádherná hudba a i přesto, že na čistých pět hvězdiček to není, scéna se španělským hudebníkem, disponujícím neuvěřitelně tesklivým hlasem, se zasluhuje o plný počet. ()
Jak se mi Vše o mé matce nelíbilo(nějakých 55%), tak Mluv s ní už bylo přeci jenom o něco lepší. U předchozího Almodóvarova filmu jsem kolikrát vůbec nechápal, proč to či ono někdo udělal a užil jsem si tak jenom formu, zde už bylo vše mnohem lepší. Mluv s ní mi přišlo mnohem reálnější a uvěřitelnější a i možná proto(tedy také díky hereckým výkonům ústřední dvojice) dávám slabší čtyři. ()
pedro je veľmi zvláštny týpek. Zatiaľ čo som stihol od neho pozrieť bolo o chlapoch čo aby mali sex s dievčaťom stratili všetky zábrany. V jednom filme ženu unesie a mláti, v druhom unesie chlapa a prerobí si ho na ženskú a v treťom síce žene "neublíži" ale nemá problém využiť kómu ... zvlástny Pedro veľmi zvlástny :D :D ()
Naprosto bravúrny film, a to najmä svojim ponúkaným scenárom, ktorý je veľmi zaujímavý, a preto je maximálne i nepredvídateľný, a tak „kvarteto” postáv má väčšinou samé prekvapenia, čím nás (divákov) stále zamestnávať („ohúriť”), a to sa im inak darí znamenite. Almodóvar napísal pôvodné scenário, ktoré musí byť jednoducho písané priamo zo života, lebo to extrémne cítiť, až ku mne, sediaceho na pohovke, ako s nemým (a na Nemý film vo filme, tak na ten nikdy nezabudnem) úžasom vstrebávam políčko po políčku filmového pásu, popretkávaného účinnými dialógmi, aké som už dlho nemal možnosť počuť na vlastné uši, a pritom - Hovor s ňou na to ani zo začiatku vôbec nevyzerá, čo sa z nej nakoniec vykľuje, v dobrom slova zmysle. Centrom celého diania je Argentínčan Marco Zuluaga a Španiel Benigno Martín, apropo, spočiatku sedia vedľa seba počas divadeľného predstavenia, kedy podľa prvých dojmov nemajú absolútne nič spoločné, čiže nepoznajú sa, a to je aj vôbec úvodná sekvencia tohto kinematografického, špecifického, filmového diela, ktoré mi strašne predlho unikalo. Ženy, atraktívne, tu taktiež máme, ale sú v nehybnej polohe, takpovediac v KÓME, a tak Alicia i Lydia González majú predsa niečo, čo ich spája, aj keď si to neuvedomujú. Snímok skáče v čase, dopredu i dozadu, ale i napriek tomu je veľmi prehľadný, t.j. vo flashbackoch sa dozvedám prospešné poznatky o Alicii... _ Geraldine Chaplin disponovala minimálnym hereckým priestorom, ale nebolo to zbytočné, akoby sa cez ňu zvláštnym spôsobom spájali naše postavy. Jeden z najsilnejších filmov za rok 2002 ! ()
Almodóvar pro mě není tím tvůrcem, kterého bych nutně vyhledával, ale ona je u každého filmu v podstatě jistota, že to bude stát za to. Má skvělé nápady, které prezentuje v lidských příbězích, které jsou netradiční, ale to jen umocňuje jejich neskutečnou sílu, kterou na diváka mají. "Mluv s ní" je přesně ten příklad. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (6)
- Francúzsky filmový časopis Les Cahiers du cinéma zaradil Hovor s ňou medzi 10 najlepších snímok roku 2002. (Niles)
- Film se dostal do obnovené edice knihy "1000 a jedna filmů, které musíte videt, než zemřete". Kniha původně obsahovala filmy do roku 1999. Teď její seznam obsahuje tituly do roku 2011. (TeeAge)
- Krev býků byla ve filmu skutečná – ekologická skupina v Madridu se pokusila žalovat Pedra Almodóvara za špatné zacházení se zvířaty. Almodóvar se ohradil tím, že má od majitelů býků povolení je zabít. (ČSFD)
Reklama