Režie:
Jan NěmecScénář:
Jan NěmecKamera:
Jiří MacháněHudba:
Jan Hammer ml.Hrají:
Ivana Chýlková, Vilém Čok, Bolek Polívka, Jiří Bartoška, Josef Abrhám, Pavel Landovský, Miloš Stránský, Izabela Schenková, Jiří Reichel, Jiří Vondráček (více)Obsahy(1)
Po návrate z emigrácie (od r.1974) v novembri 1989 sa Němec vrátil k námetu z konca 60.rokov- ku Klímovej novele Utrpení knížete Sternenhocha, avšak s odstupom od predlohy a až paradizujúcim nadhľadom. Mladé knieža sa ožení s dcérou vojenského vyslúžilca, tá však prejavuje odpor a končí v hladomorni. Knieža, zmietané láskou a výčitkami, zošalie, odmieta jej smrť a miluje sa s rozkladajúcou mętvolou. Dieťa - plod ich jedinej noci lásky - záhadne zmizne, aby sa objavilo na pohrebe rodičov ako položena-polomuž s dvoma hlavami, ponášajúcimi sa na hašterivých rodičov. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (92)
Klímova filozofie je zvrhlá a zvrácená a jeho novela "Utrpení knížete Sternenhocha" ji dokonale reprezentuje. Dlouhovlasý, odpudivý, zvrácený, 150 cm vysoký, šišlající a kulhající hrdina - to jest Klímův übermensch. Snímek jsem byl povinen zhlédnout v rámci literárního semináře a musel jsem jej přetrpět až do závěrečných titulků. Občas zalituji, že některé snímky není možné důkladně zamknout do cenzurního trezoru :-) ()
Opět se ukázalo, jak jsem zoufale bláhová. Myslela jsem si, že když to natočilo takové jméno na motivy mé milované knihy, když představitelé hlavních postav naprosto přesně typově sedí a ve vedlejších rolích se objeví takoví frajeři jako Jirka a Bolek, tak to prostě nemůže být tak špatné. No, ale je to opravdu hrozné; co do obsahu nemastné neslané, po technické stránce docela srandovní. ()
Dokonalé, dokonale špatné. Na poli „estetiky hnusu“ Němcův (post)revoluční opus osciluje někde mezi pokřivenou bizarností Alejandra Jodorowského a zvrácenou oplzlostí Johna Waterse. Vilém Čok jako obscénní a neduživý vládce dohlíží na své pražské knížectví z výšky žižkovského vysílače. Ivana Chýlková exceluje v roli jeho jedním dechem submisivní i dominantní milenky. Ve scénách, kdy v deliriu fluše do kamery, silně připomíná fame fatale newyorského undergroundu Lydiu Lunch. Mistrovské, ale od Němce přece jenom nikoliv příliš překvapující. Že by Mučedníci lásky let 90. na Klímovy motivy. ()
Film „na motivy románu Ladislava Klímy“ znamená, že se od literární předlohy v mnohém liší. Nemělo by význam vypočítávat, co všechno je ve filmu přejinačené. Raději se soustřeďme na to, co vlastně tímto ořezem Klímova arcidíla plus jeho přesazením do moderních kulis vzniklo. Řekl bych, že vznikl docela slabý čaj, avšak příjemně ochucený hereckými výkony Chýlkové a Čoka. Dílo nejspíš více ocení diváci, kteří Klímův román Utrpení knížete Sternenhocha nečetli, ale těch bude podle mého odhadu většina. ()
"Do prdele mi vskoč!" Momentálně jen uvažuji nad tím, kolik mohli dostat herci za účast v téhle věci, protože jestli četli dopředu scénář, nemohli být u podepisování smlouvy při smyslech. Vždycky jsem si říkala, že odpad! si žádný film nezaslouží, ale mýlila jsem se. Tragédie, hnus, utrpení. Čok by neměl být ani tím "příležitostným hercem". ()
Galerie (4)
Zajímavosti (1)
- Film navštívilo v kinech 320 511 diváků a vydělal 3 454 837 Kč. (Pumiiix)
Reklama