Reklama

Reklama

VOD (1)

Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (315)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Netflix si opět našel dobrého režiséra a solidní námět. K tomu opět přidal herecký koncert v podobě Kevina Costnera a Woody Harrelsona a divák by si mohl říct, že může počítat s kvalitním filmovým zážitkem. Škoda ale, že na dvě a půl hodiny má film rozvláčnou a velice pomalou atmosféru, kterou jistě neoceníte v druhé polovině filmu. Nápad je každopádně skvělý. Líbil se mi. Za shlédnutí to jistě stojí. Pár scén je opravdu parádních, ale představil bych si zkrácení filmu klidně o hodinu a vůbec nic by se nestalo. ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Stárnoucí 90s hvězdy, skoro westernový žánr, dobový film, středně velký rozpočet. Všechno tohle říká, že by tenhle film podle současných pravidel Hollywoodu ani neměl existovat. A právě proto si ho tak cením. Costner a Woody jsou skvělá dvojka. Nejlepší momenty filmu přijdou, když oba vzpomínají na svou kariéru zločinu. To byste slyšeli špendlík spadnout, kdyby se The Highwaymen hrálo v kině. Skvělá hudba a atmosféra. Celkově se jedná o zajímavý alternativní pohled na Bonnie a Clydea zvlášť v porovnání s romantizujícím filmem z 60. let. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Pokud člověk viděl alespoň jeden snímek od Lee Hancocka, tak získá přesnou představu, co čekat od této dvojky Texas Rangerů nahánějících Bonny a Clydea. Jsou to takové ty leckdy unylé a nevýrazné oscarovky (ať už se jedná o Zakladatele, Zachraňte pana Bankse či přece jen trošku živější i když patetičtější Blind Side). Nemyslím to ovšem úplně pejorativně. Mám jen pocit, že tento tvůrce točí pro starší publikum, kterému příliš nevadí až destruktivně pomalé tempo vývoje příběhu. Takoví jsou přesně Highwaymen. Na rozdíl od starého starého snímku s dvěma výše zmíněnými postavami se ale tentokrát zabýváme dvěma postaršími vysloužilými pistolníky, které příznačně hrají dva mí velcí oblíbenci a herečtí veteráni Kevin Costner a Woody Harrelson. Chemie mezi nimi je naprosto neskutečná a filmem vás provedou i v těch nudnějších chvílích. Nezřídka jsem si přál, aby byl Kevin opět o 20 let mladší, ten by nám ještě ukázal věcí. Nicméně i v tomto vyšším věku si našel tu správnou hereckou polohu a je radost se na něj koukat ať už jako Johna Duttona ve výborném Yellowstonu nebo právě menších žánrovkách, třebaže nyní už pro Netflix místo kin. Celkově to tedy není žádný skvost, nýbrž slabší 7 s výborně prokreslenými postavami a jedním z dalších příběhů dle skutečné události, jež čekaly dlouho na zfilmování. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Skvělý předpoklady (stará Amerika, snová dvojka v obsazení starých Texas rangerů, naháňka legendárních psanců), bohužel vlažnější v obsahu a provedení. Přesto je hned několik důvodů proč film vidět, pro mě především retro stránka a tuna pěkných záběrů slavných Fordů na cestě chudinskou krajinou za časů Velké hospodářské deprese, dějinný kontext soumraku ostrostřelců při nástupu naleštěných "G-menů" v éře J.E. Hoovera. Poloprázdný děj do jisté míry kompenzuje i Newmanova muzika, uspokojí závěrečný řešeto, i tak mi ale zklamání (přece z Costnera & Woodyho chceš dostat víc) brání oznámkovat výš. ♪♫ ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Toto mi fakt hodně sedlo. Ačkoli mám film Bonnie a Clyde strašně rád, souhlasím s názorem, že je morálně problematické, jak s oběma titulními postavami nezakrytě sympatizuje a jak jsou zde celkově vylíčeni. Když jsem se proto dozvěděl, že vznikl film natočený z obrácené perspektivy - z pohledu mužů, kteří po Bonnie a Clydovi šli - doslova mě to nadchlo, a musel jsem ho ihned vidět. V tomto ohledu mi přišlo zajímavé, že film zdaleka není jen o honu dvou osamělých rangerů na slavnou gangsterskou dvojici, ale i o tom, jak moc tehdejší Amerika Bonnie i Clyda milovala, a jak to oběma rangerům komplikuje jejich práci (za zmínku stojí výborná scéna u čerpací stanice, kde se odehraje následující dialogová scéna: -"V okruhu 250 km tu není žádná jiná pumpa. Takže jste neviděl modrej sedan s černejma kolama?" -"Ne." -"Dva muže a ženu, jedoucí na sever?" -"Jestli hledáte Bonnie a Clydea, tak ty sem neviděl. A kdyby jo, tak jim popřeju hodně štěstí. Peníze berou jenom bankám, který je ždímou z chudáků, jako jsem já."... -"Je tu jeden policista, co umřel v louži vlastní krve, tam v Dallasu. Snažil se vyndat z kapsy náboje, když mu ustřelili hlavu, o Velikonoční neděli ráno. Od příštího tejdne bude stát jeho rodina ve frontě na jídlo. Taky jim popřeješ štěstí?" - film se podobného patosu nebojí a je ho tam víc a je to jen dobře). Samotná závěrečná scéna, kdy ulicí táhnou auto s rozstřílenou mileneckou dvojicí a lidi se po nich zběsile sápou, aby si urvali nějaký suvenýr, je vyloženě absurdní, a jako by předznamenávala budoucí vývoj, kdy budou nejrůznější kriminálníci v lidovém povědomí zapsáni až nepochopitelně kladně (Ted Bundy, Jiří Kájínek...). I tento motiv film opakovaně tematizuje, např. ve skvělé scéně, v níž si Maney Gault utahuje ze slavných Bonniiných básniček, které uveřejňoval tehdejší tisk ("Páni, kdysi musel mít člověk talent, aby mohl psát. Dneska stačí umět střílet lidi."). Je v tom hodně smutku, kterým jsou obě postavy rangerů prostoupeni - smutku z toho, jak je jejich mládí nenávratně pryč, a spolu s ním i něco ze staré dobré Ameriky, v níž by nebylo možné, aby lid miloval dva vraždící bezcitné grázly (Frank Hamer: "Tyhle děcka, se kterejma jsi vyrůstal, už nejsou lidi.") - a současně kvůli velké hospodářské krizi živořil na ulici hlady, nutno dodat jedním dechem. Pokud jde o obsazení, to zde nemá chybu - Kevin Costner i Woody Harrelson jsou oba naprosto výborní a strašně mě bavilo na ně koukat, pouze Kathy Bates mě tam srala, a kdo hraje Bonnie a Clyda vlastně není vůbec důležité, protože oba jsou ve filmu ukázáni - ve shodě s tím, z jaké pozice je film vyprávěn - zcela minimálně, a ukážou se tam pořádně až v samotném závěru, těsně před tím, než jsou oba rozstříleni skrz naskrz - v tomto ohledu mi přijde zajímavé, že ačkoli film končí předem známým a očekávaným způsobem, nezbavuje ho to vůbec napínavosti, a těch 132 minut mi uteklo jako nic. Výtečný film, na kterém si nejvíc cením jeho vyprávěcí perspektivy a postojů, ke kterým se hlásí - občas neuškodí se postavit na správnou stranu a připomenout, kdo na ní stojí a kdo ne - skoro jako by ten film napravoval jakousi historickou křivdu, které se kdysi Arthur Penn a spol. dopustili, a právě v tomto otevřeném vymezení se vůči oné hollywoodské klasice vidím největší přednost Highwaymen, a jsem rád, že někoho napadlo takový film přivést na svět. () (méně) (více)

Galerie (5)

Zajímavosti (13)

  • Celosvětová premiéra proběhla 10. března 2019 na filmovém a hudebním festivalu South by Southwest v Austinu (Texas, USA). (BMW12)
  • Při honičce střilí Maney Gault (Woody Harrelson) z otevřeného okýnka, v dalších záběrech je ale zavřené. (Duoscop)

Reklama

Reklama